Gamescom očami redaktorov Gamesite.sk: Kto dával NAJ loot, kto mal najkrajší stánok a kto...
Gamescom

Gamescom očami redaktorov Gamesite.sk: Kto dával NAJ loot, kto mal najkrajší stánok a kto...

Gamescom 2019 dnes už síce pôsobí ako vzdialená minulosť, no v našich spomienkach a zážitkoch je stále živý.

Naše postrehy sme preto preniesli takpovediac „na papier“ a zhodnotili, čo sa nám na uplynulom ročníku páčilo, čo nás prekvapilo a čo možno nebolo v našom ponímaní úplne ideálne. Máte tak ideálnu príležitosť dozvedieť sa aj o veciach, ktoré sú za bežných okolností pre širokú verejnosť nedostupné, a nahliadnuť do zákulisia najväčšej videohernej konferencie na svete. A nezabudnite si potom pozrieť aj jednu z našich fotoreportáží!

To „NAJ“ z Gamescomu 2019 alebo „čo sme videli, zažili a odniesli si“:

NAJ LOOT (pre novinárov):

Peter: Jedno šťastie, že com cestoval s poloprázdnym vakom, lebo inak by som sa domov neodniesol. Naj loot je pre mňa osobne je nádielka od Capcomu v podobe MHW: Iceborne. Vak, pekný pohár, tematické čili s črepníkom na zasadenie, tričko a zopár ďalších maličkostí potešili viac než čokoľvek iné. Mrzí ma, že sa mi nepodarilo dostať do stánku Bandai Namco, kde bola skvelá Little Nightmares 2 figúrka. Celkovo bol ale Gamescom štedrý. Či už išlo o haly určené novinárom alebo Entertainment zóny, každý stánok potešil nejakou maličkosťou.

Mário: Gamescom býva na darčeky štedrý a tento rok sme taktiež prišli naľahko a odchádzali s „napakovanými kuframi“. Od nálože tričiek v Bohemke, cez štýlovú Samurai bundu od CD Projektu RED, až po sošku na motívy hry Little Nightmares 2 od Konami – Gamescom je jednoducho rajom pre každého zberateľa herného „merčandajzu“. Vývojári Blair Witchu navyše novinárom vďaka svojmu partnerstvu s Microsoftom podarovali nielen červenú mikinu s názvom: „I survived Blair Witch hands-on“, ale aj trojmesačný Xbox Game Pass. To je ale spájanie príjemného s užitočným!

NAJ STÁNOK (v biznis zóne):

Peter: CD Projekt RED privítal nielen štýlovou miestnosťou, kde bolo prezentované demo Cyberpunku, ale aj prístupový bar zaujal. Či už išlo o Ciderpunk nápoje alebo výzdobu na stenách, všetko bolo dotiahnuté do detailov a ponúkalo to návštevníkom super cyberpunkovú atmosféru, ktorá sa líšila od inak prepchaných stánkov. 

Okrem toho ma najviac zaujali priestory venované britskému hernému priemyslu (UK Idustry Stands). Bola tu hromada menších firiem z Británie, ktoré zastrešovali až neuveriteľné množstvo hier. Napriek tomu, že nešlo o najväčšiu tematicky ladenú plochu na Gamescome, každý stánok dýchal vlastnou osobnosťou. Ľudia z UKIE si naozaj urobili svoju robotu a samotní vývojári, poprípade vydavatelia, iba prišli na perfektne pripravené miesto prezentovať svoje herné tituly. Ja som tam išiel primárne iba kvôli dvom hrám, ale zdržal som sa oveľa dlhšie. Až ma mrzí, že som nemal v tejto zóne dohodnutých vopred viacero stretnutí.

Mário: Biznis stánky nie sú určené na prezentáciu fanúšikom, predsa len, bežným návštevníkom sú neprístupné a aj novinári musia byť na zozname hostí. Najlepšie som sa cítil v stánku Wargamingu, ktorý je voči novinárom veľmi pohostinný, nikdy nebol preplnený a perfektne sa tam relaxovalo. THQ na novinároch taktiež nešetrilo, len takmer vždy jeho areál praskal vo švíkoch a len tak-tak sa v tomto stánku dalo hýbať (niežeby nám nechutilo po celom dni niečo zjesť aj postojačky). Do tretice musím spomenúť CD Projekt RED, ktorého „búda“ bola už tradične štýlová, vo vnútri to svietilo v prítmí neónmi a chladnička bola plná tematicky ladených nápojov vrátane známeho „ciderpunku“. Poviem vám ale jedno: lepšie vyzeral než chutil...

NAJ STÁNOK (vo verejnej zóne):

Peter: Biomutant mal úžasne tematicky ladený stánok, ktorý zaujal každého, kto sa prechádzal okolo. Hoci ide o hru, o ktorej sa píše menej, takto si dozaista získala pozornosť. Ďalej ma zaujal stánok mobilnej hry Yokai Kitchen. Áno, čítate dobre, aj mobilné hry mali na Gamescome 2019 svoje miesto, predsa len ide o značne silné odvetvie herného priemyslu. Na stánku sa mi páčilo, že na tak malej ploche dokázal vystihnúť ducha hry. Či už išlo o rekvizity potvor, ktoré sú v hre, alebo dekorácie fantastickej reštaurácie či cosplayerov, ktorí boli pozvaní na prezentáciu hry, bola radosť sa pri stánku zastaviť na pár minút a nechať oči užívať si tieto skvosty. Celkovo najväčšia bomba pre mňa bol Dragon Ball World Tour. To zaberalo možno ¼ celej haly a boli tu sochy hrdinov série v nadživotnej veľkosti, výstava hádam všetkých vydaných aj pripravovaných figúrok a nespočetné množstvo miest, kde si mohli návštevníci vyskúšať pripravované Dragon Ball hry. Pre fanúšikov Dragon Ball jednoznačne povinná jazda a zároveň miesto, kde sa dal stráviť aj celý deň. 

Mário: Borderlands 3 – ten mi utkvel v pamäti najviac. Bol tematický, obrovský a pre mňa lepšie zapamätateľný ako celé hands-on demo, ktoré sa hralo vo vnútri.

NAJ PREZENTÁCIA (pre médiá):

Peter: Dying Light 2. Niet o čom. Príjemne privítali novinárov, ukázali nám dlhé demo, ktoré pokrývalo rôzne prvky hrateľnosti a nakoniec neváhali hlavní vývojári zodpovedať akékoľvek otázky, aj keď náš čas dávno skončil. Takto by podľa mňa mala vyzerať každá prezentácia.

Mário: Dying Light 2, potom Cyberpunk 2077. Namiesto – a prepáčte za výraz – trochu trápnych prezentácií v štýle: „Posaďte sa a my vám pustíme trailer“ išlo v oboch prípadoch o poctivé a pôsobivé hands on komentované vývojármi. Presne tak si to predstavujem!

NAJ ŠOU (pre verejnosť):

Peter: Ubisoft možno nemá najlepšiu reputáciu v biznise, jedno sa ale musí nechať. Svojich fanúšikov vie zabaviť. Prítomných bolo niekoľko Ubisoft Players, ktorí v Ubisoft zóne zabávali návštevníkov a bola to jedna veľká nonstop šou. Navyše spomenutí hráči nevyzerali ako otrokárske zombie, ale prácu si vychutnávali, aspoň na základe príspevkov na sociálnych sieťach. Rovnako na tom bol aj Capcom a Monster Hunter World: Iceborne. Okrem cosplay šou bolo pri stánku stále niekoľko oficiálnych cosplayerov a každý fanúšik sa tak mohol tešiť na stretnutie.

Mário: Hmmm, tančeky na pódiu Ubisoft stánku? Nie, nie, počkať – koncert Sabatonu vo Wargaming stánku! Alebo... pfu, fakt neviem. Verejnej časti Gamescomu som tento rok veľa pozornosti nevenoval, ale ako vždy; všade bolo veľa ľudí, hrala hlučná hudba a po chvíľke som chcel s krikom utiecť späť do biznis zóny.

NAJ HRA (novinárske hands-on):

Peter: Blair Witch. Cyberpunk 2077 bol veľkým lákadlom, ako aj Death Stranding. Zo všetkého, čo som za 2 a pol dňa videl, ma nezaujalo nič viac než Blair Witch. Parádnu atmosféru mala už samotná miestnosť, kde sme si mohli zahrať demo. Po zapnutí hry som sa ale nedokázal od obrazovky odtrhnúť a čakala má tá pravá hororová atmosféra, plná jedinečnej osobnosti. Vidieť, že vývojári sa snažili a nemajú sa za čo hanbiť. Keby som si mal z Gamescom 2019 mal vybrať iba jednu hru, ktorú by som chcel najbližší rok hrať, bol by to bez zaváhania Blair Witch.

Mário: Blair Witch. Malo to atmosféru, tešil som sa na to a na konci neprišlo sklamanie. Stánok poľských vývojárov bol navyše štýlový a dodával hraniu fajn šmrnc... no, jednoducho na jednotku.

NAJ SKLAMANIE:

Peter: Death Stranding. Vydanie hry je už za dverami, čakal som, že bude prístupné hranie, hoci by išlo len o párminútové demo. Ale nedočkali sme sa ničoho. Teda, až na 3 videá. Stáť kvôli tomu ale niekoľko hodín v rade plnej nadšených fanúšikov a potom vidieť sklamanie na tvári takmer každého, kto spoza steny vychádza? Rovnako ma sklamala aj absencia The Last of Us 2. Na to, že ide o jednu z hlavných PS exkluzivít, ktorej vydanie nie je v nedohľadne, je okolo hry nepríjemné ticho.

Mário: A sú hneď tri! Jedným bol verejný stánok Death Strandingu – ľudia pred jeho vstupom čakali desiatky minút, nevediac, čo ich čaká vo vnútri. My sme si naivne mysleli, že pôjde o hrateľné demo, no nakoniec nám v stánku veľkom ako stodola pustili tri trailery, pričom dva už videl celý svet počas Opening Night Live. Ten tretí bol však zaujímavý a o čosi viac objasňoval zápletku hry. Som si však istý, že napokon ho Kojima uvoľní aj pre verejnosť, a tak bolo celé to haló okolo DS na Gamescomu dosť nafúknuté. Pokiaľ ide o moje druhé sklamanie, tak jednoznačne rozhovor s Bethesdou o novom Doome, ktorý sa nikdy nestal. Boli sme nahlásení, prešli sme kvôli tomu celý areál a nakoniec nás pekná slečna pri pekelnom stánku vypoklonkovala preč. Vraj si to tam ale môžeme pofotiť! Tak díky... A do tretice: prezentácia mnou veľmi očakávanej hry The Outer Worlds. Pustili nám trailer a hotovo, žiadne gameplay ukážky ani nič. Stále tomu akosi nemôžem uveriť, keď si pomyslím, ako som sa na to tešil!

NAJ PREKVAPENIE:

Peter: Sakuna: Of Rice and Ruin. Hoci túto hru som nebral veľmi vážne, za vydavateľmi som išiel primárne kvôli Granblue Fantasy Versus, ukradla mi Sakuna moje hráčske srdce. Nebyť Blair Witch, povedal by som, že tento hybrid plošinovky a sim-city je top novinka, ktorú som v Kolíne videl. Zahrať som si mohol iba akčnú časť hry, no hrala sa vynikajúco. Plynulé ovládanie, jednoduchý, ale efektný súbojový systém a prostredie, ktoré dýchalo životom a bolo plné detailov. Celý čas som zároveň myslel na Dust: Elysian Tale a Moonlightera. Sakuna mi príde ako dieťa týchto dvoch titulov.

Mário: Tento rok som nič šokujúce nepostrehol, ale keď sme vychádzali z hands-on prezentácie Monster Hunter World: Iceborne, sedela kúsok od nás celá čata autorov tejto hry. A to sa každý deň len tak nevidí!

NAJ PRÍSTUP (k médiám):

Peter: Poliaci. Ale vážne. Každý stánok poľských vydavateľov, okolo ktorého som išiel, žiaril nadšením. Či už išlo o menšie alebo väčšie indie štúdiá, zastavovali ľudí a volali ich zahrať si ich novú hru. Najviac sa mi ale z pohľadu prístupu páčilo u ľudí z Klabater, kde som si bol vyskúšať Crossroads Inn. Hoci som si musel chvíľu počkať pri prázdnom vstupe, nasledovalo milé privítanie, pokec o hre a možnosť hrať titul bez akýchkoľvek obmedzení. Popri tom boli zástupcovia hry pripravení zodpovedať hocijaké otázky, čo bolo fajn a celkovo som sa pri nich cítil veľmi dobre.

Mário: Bohemia Interactive Studios. Veľmi milí, ústretoví, ochotní; vo mne zanechali perfektný dojem, rovnako ako 1C Company, kde som robil rozhovor o hre Devil´s Hunt. Pre oboch palec hore, ten najväčší ale pre Bohemku. Držím palce, chlapci.

Toľko k uplynulému ročníku – tešíme sa na ten ďalší!

Vlogy z Gamescomu:

Zdroj: Gamesite.sk

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk