Nultý deň Gamescomu začal prekvapujúco až príliš dobrodružne. Kolega Chinaski počas cesty do Bratislavy dostal defekt, čo síce pôvodné plány neovplyvnilo a autobus sme stihli podľa plánov (hoci len tak-tak), avšak jeho následné zistenie, že zabudol potrebné doklady v aute už zábavné rozhodne nebolo.
Nasledovalo opustenie autobusu a cesta "tam a zase späť o hodinu neskôr". Nakoľko však tieto riadky píšem už z Kolína a nie z Bratislavy, je zrejmé, že všetko dobre dopadlo a to aj napriek prehnanej nervozite počas cesty z Bratislavy do Viedne.
Prejdime však k tomu podstatnému. Včera (16. 8.) boli na programe dve hlavné tlačové konferencie, ktorých sme sa zúčastnili. To najdôležitejšie z EA konferencie sme včera v priamom prenose zhrnuli v rámci nášho live feedu, rovnako bola pokrytá aj Sony konferencia. Vo všeobecnosti sme sa ale ničoho dôležitého nedočkali a snaď jedinou potvrdenou fámou bolo zlacnenie PS3 na 249 EUR. Na druhej strane potešilo a prekvapilo zlacnenie PSP na 99 EUR. V tomto smere však nikto nemože byť príliš sklamaný – Gamescom nie je E3 a namiesto množstva ohlásení je výstava skôr zameraná na koncového zákazníka – sú predstavené nejaké novinky a ľudia si môžu vyskúšať hry. Avšak na nového Assassina s novým príbehom a novými postavami, exkluzívne na PS Vita sa už veľmi tešíme.
Pre nás však to podstatné začalo až po skončení Sony tlačovej konferencie, kedy sme sa konečne dostali k hraniu a skúšaniu PlayStation Vity a nadchádzajúcich hier pre túto konzolu. Zaujal nás najmä ohlásený titul ESCAPE PLAN, ktorý síce niekomu môže pripomínať Limbo, samotná hrateľnosť však výborne využíva možnosti Vity ako sú touchpad a dotyková obrazovka. Na prvý pohľad nejde o klasický titul, aký by ste od tejto platformy čakali a možno aj práve v tom (a výbornom využití možností platformy) je jeho krása. Samozrejme sme si nemohli nevyskúšať Uncharted. Podobne ako ESCAPE PLAN aj Uncharted výborne využíva možnosti dotykovej obrazovky na jednoduché skákanie a lozenie (v tomto smere využijete aj nakláňanie) a rovnako poteší aj mierenie s odstreľovacou puškou podľa nakláňania handheldu.
Dotykovú obrazovku viete využiť aj na tichú elimináciu protivníka a celkovo na nás kokteil grafiky, hrateľnosti a využitia možnosti PS Vity zapôsobil. Z ostatných titulov spomeňme nový WipeOut, ktorý prináša adrenalín podobne ako staršie diely a opäť kvalitnejšie audiovizuálne spracovanie v F1 2011. V tomto smere netreba veľa dodávať, nové formulky sa veľmi dobre hrajú a to je podstatné.
Videli sme aj ModNation Racers (k dispozícii však bolo len veľmi základné demo, ktoré nám neponúklo bohvieakú predstavu), Virtua Tennis 4 a porozprávali sme sa aj s hlavným dizajnérom hry RUIN. Tento dungeon crawler (aka akčné RPG ala Diablo) ponúka trojicu hlavných povolaní (bojovník, mág, assassin), zaujme však prepojením PS3 a Vita verzie a určitý potenciál skrýva aj sociálny aspekt – vzájomné bojovanie a napádanie "domovských dungeonov", ktorý má každý hráč.
Vo všeobecnosti PS Vitu chválime. Prvý dojem bol v porovnaní s konkurenčným Nintendo 3DS omnoho kladnejší a pri pohľade na vyvíjané hry musíme dať za pravdu výroku zo Sony konferencie – Vita bude mať pri uvedení na trh skutočne silný line-up a jeho silu zdôrazňuje aj rôznorodosť jednotlivých titulov.
Dnes nás čaká návšteva samotného výstaviska, množstvo schôdzok v biznis sekcii a večerné párty. Sumárny článok teda očakávajte buď vo štrtok alebo v piatok. A ak internet povolí, tak budú aj live feedy priamo z miesta.