- Game Developer vykonal prieskum medzi hernými vývojármi v súvislosti s live service hrami
- Drvivá väčšina vývojárov má obavy o udržateľnosť live service herného priemyslu
Zatiaľ čo v posledných mesiacoch čítame čoraz viac o problematike narastajúcich rozpočtov tradičných AAA hier, tak v bezpečí nie je ani segment live service hier. Tento sektor je totiž preplnený zaužívanými hrami ako Fortnite, Call of Duty a pod. a dostať sa doň je extrémne náročné.
A obavy majú aj herní vývojári. Game Developer vykonal prieskum na prelome februára a marca na ktorý zareagovalo 600 herných vývojárov. A až 70% z nich má obavy v súvislosti s udržateľnosťou live service hier. 39% je „trochu znepokojených“ a 31% má „veľké obavy.“
Live service hry boli v dotazníku charakterizované ako hry, ktoré prinášajú pravidelné nádielky nového obsahu po vydaní. To všetko v snahe motivovať hráčov, aby hrali hru dlhodobo a prípadne míňali peniaze na mikrotransakcie.
Medzi najväčšie obavy vývojárov v súvislosti s live service hrami patria obavy, že hráči prestanú javiť záujem o ich hru a obavy z konkurenčných live service hier. Ďalej sú tu obavy z rastu ceny za akvizíciu hráča a z rastu cien za vývoj hier.