- EA oznámilo prepúšťanie, ktoré sa dotklo 300 – 400 zamestnancov
- O 100 zamestnancov prišlo štúdio Respawn Entertainment, vrátane členov Apex Legends tímu
Asi nič nevypovedá o stave herného priemyslu viac, ako situácia v štúdiu Respawn Entertainment. Štúdio počas týždňa oznámilo, že prepúšťa približne 100 zamestnancov, ruší hru a zmenšuje ostatné tímy. V praxi to znamenalo, že prepúšťanie sa dotklo aj vývojárov Apex Legends.
Jedna z prepustených vývojárok bola aj naratívna dizajnérka Heather Woodward. Tá však bola prepustená iba deň po tom, čo štúdio Respawn odhalilo novú sezónu, ktorej súčasťou je aj nová hrateľná postava – Sparrow. Práve Woodward bola hlavnou vývojárkou, ktorá počas posledného roka stála za zrodom tejto postavy.
„Objektívne je dosť vtipné dostať propagačný e-mail pre postavu, ktorú som napísala v deň, keď ma prepustili,“ napísala na sociálnej sieti BlueSky.
I mean it’s objectively pretty funny to get a promo email for the character I wrote the day I’m let go #apexlegends #apexlegendssparrow #apexsparrow #respawnentertainment #ea
— Heather Woodward (@heatherwoodward.bsky.social) April 29, 2025 at 10:20 PM
[image or embed]
Tento príbeh dokazuje absolútnu absenciu logiky v súčasnom hernom priemysle. Vytvoríte komerčné zlyhanie (Concord)? Končíte. Vytvoríte oceňovanú hru (Hi-Fi Rush)? Končíte. Vytvoríte hru, ktorú ste nechceli, no vydavateľ vás k nej donútil (Redfall)? Končíte. Pomôžete vytvoriť jeden z najväčších komerčných hitov v roku 2024 (Marvel Rivals)? Končíte. Kúpilo Sony vaše štúdio za 3,6 miliardy dolárov (Bungie)? Končíte.
Zdá sa teda, že staré známe – pokiaľ vytvárate dobré a komerčne úspešné hry, tak ste v bezpečí – už v roku 2025 neplatí.