Dune II: The Building of a Dynasty
Dune II je často považovaná za prvú modernú real-time stratégiu hlavného prúdu a zaviedla mnohé konvencie žánru. Hoci sa hra odohráva v slávnom svete Duny Franka Herberta, s dejom žiadnej z kníh alebo filmov podľa nich je spojená len voľne. Hráč, ktorý ovláda niektorý z troch rodov, musí vybojovať množstvo bitiek proti ostatným rodom. V prvých úrovniach je cieľom jednoducho získať určitý počet kreditov, zatiaľ čo v neskorších misiách je potrebné zničiť všetkých nepriateľov. Jedinou surovinou v hre je korenie, ktoré sa musí zbierať pomocou kombajnov. Korenie sa v rafinérii premieňa na kredity, ktoré sa potom míňajú na výstavbu ďalších budov a jednotiek. Existujú dva typy terénu: budovy možno stavať len na kameni, zatiaľ čo korenie sa nachádza len na piesku. Jednotky pohybujúce sa na piesku však priťahujú veľké piesočné červy Duny, ktoré sú prakticky nezničiteľné a dokážu zhltnúť aj veľké jednotky vcelku. S postupujúcimi úrovňami sa sprístupňujú nové a pokročilejšie budovy a jednotky vrátane stavieb, ako je radarová stanica, opravárenské zariadenie alebo obranné veže, a v prípade jednotiek rôzne pozemné jednotky, ľahké vozidlá a tanky. Každý dom môže postaviť jednu jedinečnú špeciálnu jednotku a po vybudovaní vylepšenia paláca môže spustiť jedinečný palácový efekt.
DOS - 1.12.1992
Amiga - 31.12.1993
Acorn Archimedes - 31.12.1995
Cisár navrhol výzvu pre každý z domov: "Dom, ktorý vyprodukuje najviac korenia, ovládne Dunu. Nie sú stanovené žiadne územia ani pravidlá boja." Prišli obrovské armády. O kontrolu nad Dunou teraz bojujú tri rody: Vznešení Atreidi, Zákerní Ordosovia a Zlí Harkonenovia.