NieR

V najnovšej akčnej adventúre od spoločnosti Square Enix, ktorá sa odohráva v rozpadajúcom sa svete sužovanom chorobami a temnými, nerozpoznateľnými stvoreniami, nič nie je také, ako sa zdá. Hráči sa ujmú úlohy neústupného hlavného hrdinu NIERA, ktorý sa odhodlane snaží objaviť liek pre svoju dcéru nakazenú vírusom Black Scrawl. S mocnými spojencami a tajomnou knihou sa NIER stretáva s vecami, ktoré zmätú aj tých najmocnejších bojovníkov. S NIERom zažijete plynulé filmové scény v bitkách a preskúmate strašidelne známe krajiny, intenzívne akčné bitky a príbeh, aký dokáže len Square Enix
Xbox 360 - 22.4.2010
PlayStation 3 - 22.4.2010
Hra začína prológom v lete roku 2049 počas snehovej búrky. V modernom rozbitom obchode s potravinami Nier (Jamieson Price) odráža útoky éterických príšer, aby ochránil svoju chorú malú dcéru Yonah (Heather Hogan). Po porážke príšer skontroluje Yonah, ktorá začala silno kašľať. Hra sa potom presunie o 1312 rokov neskôr, kde hráč vidí, akoby tie isté dve postavy teraz žili v dedine postavenej na ruinách starého mesta. Nízko technologická dedina je jednou z niekoľkých a je obklopená modernejšími ruinami, ako sú zvyšky železničných tratí a priemyselných strojov. Oblasti medzi mestami sú plné príšer známych ako Shades, ktoré útočia na cestujúcich. Keďže Yonahova choroba, Čierny škrabák, je nevyliečiteľná, Nier sa vydáva hľadať liek. Nier pritom nájde hovoriacu knihu Grimoár Weissa (Liam O'Brien), ktorý navrhne, aby sa obaja spojili a využili Weissovu mágiu a našli liek na Yonahovu chorobu. Pri svojom pátraní sa stretnú s Kainé (Laura Baileyová), horkokrvnou a vulgárnou šermiarkou; a Emilom (Julie Ann Taylorová), chlapcom so zaviazanými očami, ktorého oči skamenujú každého, koho uvidia. Po chvíli putovania na dedinu zaútočí obrovský tieň; bitka vyvrcholí tým, že Yonah unesie majster tieňa, ktorý sa náhle objaví - Shadowlord - a ktorý má pri sebe vlastnú knihu Grimoár Noir. Hra potom skočí o päť rokov dopredu. Nier a ostatní sa snažia nájsť časti kľúča, o ktorom veria, že im pomôže nájsť Pána tieňov a Grimoár Noir. Po porážke piatich Tieňov a zostavení kľúča sa tím vydáva poraziť Pána tieňov. Tam sa objavia Devola a Popola (obaja nahovorení Edenom Riegelom), postavy, ktoré sprevádzali Niera na jeho výprave, a pokúšajú sa ich zastaviť. Vysvetlia im, že pred viac ako 1300 rokmi ľudstvo čelilo vyhynutiu v dôsledku nevyliečiteľnej choroby. V snahe prežiť oddelili svoje duše od tiel pomocou Grimoáru Noir a Weiss. Vytvorili klony odolné voči chorobe, replikantov, a po jej vyhynutí mali v úmysle rekombinovať duše, alebo Gestalty, s telami replikantov; Devola a Popola boli androidi určení na to, aby na projekt dohliadali. Replikanti si časom začali vytvárať vlastnú identitu; zatiaľ čo Gestalti, čiže Stíny, začali byť voči nim agresívni[7]. Nier túto dvojicu porazí, pričom Emil sa obetuje, aby zabezpečil postup svojich priateľov. Zvyšná skupina potom porazí Shadowlorda a hráč zistí, že je to Gestalt forma Niera z prológu. Poháňaný snahou ochrániť svoju Yonah, bol prvým Gestaltom a spojil ju s replikantkou Yonah. Pôvodná Yonah však povie Gestaltovi Nier, že v sebe počuje novú Yonah a že miluje replikanta Nier a telo si zaslúži rovnako [8]. uvoľní telo a Nier a Yonah sa opäť spoja. Ak hráč hrá hru znova, začne hneď po päťročnom preskočení. Dozvedia sa o minulosti Kainé vrátane toho, že je intersexuálna, čo spolu so smrťou jej rodičov viedlo k jej ostrakizácii v detstve, a že je čiastočne posadnutá Tieňom. Hráč získava schopnosť rozumieť tomu, čo hovoria tiene, vrátane toho, ktorý posadol Kainé, hoci v hre Nier, Weiss a Emil stále nie sú schopní. Zobrazujú sa aj ďalšie prestrihové scény, ktoré poskytujú motiváciu a pozadie šéfov Tieňov, s ktorými sa bojuje, a ukazujú ich ako vnímajúcich ľudí, ktorí sa snažia brániť svojich priateľov proti Nierovi. Záver druhého hrania ukazuje, že Emil prežije svoju obeť a že Gestalt Nier a Yonah sa opäť stretnú v posmrtnom živote. Tretie hranie predstavuje hráčovi v závere možnosť voľby, či chce zachrániť Kainé, ktorú vidí zomierať v agónii; Nier ju môže buď zabiť, aby ukončil jej utrpenie, alebo za ňu obetovať svoj život. Druhá voľba nielenže vymaže všetky spomienky na neho z mysle ostatných postáv, čo sa ukáže v záverečnej cutscéne, ale vymaže aj všetok uložený postup hráča, akoby hru nikdy nehral. Navyše, ak chce hráč začať novú hru, nebude môcť zadať rovnaké meno, aké si zvolil pri predchádzajúcom hraní pre postavu Nier.


