Shadowrun Returns

Titulný obrázok pre Shadowrun Returns

Píše sa rok 2054. Na svet sa vrátila mágia a prebudila mocné bytosti z mýtov a legiend. Technológia sa spája s telom a vedomím. Elfovia, trollovia, orkovia a trpaslíci chodia medzi nami, zatiaľ čo bezohľadné korporácie vykrvácajú svet. Ste shadowrunner - žoldnier žijúci na okraji spoločnosti, v tieni obrovských korporátnych arkológií, ktorý prežíva zo dňa na deň len vďaka svojim schopnostiam a inštinktom. Keď mocní alebo zúfalí potrebujú vykonať nejakú prácu, urobíte ju... akýmikoľvek prostriedkami. Jedinečný kyberpunkovo-fantastický svet Shadowrunu si od svojho vzniku pred takmer 25 rokmi získal obrovský kult. Teraz sa tvorca Jordan Weisman vracia do sveta Shadowrunu a modernizuje toto klasické herné prostredie ako ťahovú taktickú RPG hru pre jedného hráča. Vďaka editoru Shadowrun Returns má každý možnosť vytvárať a zdieľať svoje vlastné príbehy a kampane s komunitou Steam Workshop. V Editore môžete dokonca priamo preskúmať celú kampaň Shadowrun Returns Seattle - pozrite sa, ako bola vytvorená, a požičajte si toľko, koľko potrebujete na rozbehnutie vlastnej tvorby! Na vytváranie obsahu pomocou Editora SRR nie sú potrebné žiadne pokročilé kódovacie ani umelecké zručnosti.

Oficiálne odkazy:
Dátum vydania:
PC (Microsoft Windows) - 25.7.2013
Mac - 25.7.2013
Android - 26.9.2013
iOS - 26.9.2013
Linux - 30.10.2013
PlayStation 5 - 21.6.2022
PlayStation 4 - 21.6.2022
Xbox One - 21.6.2022
Xbox Series X S - 21.6.2022
Nintendo Switch - 21.6.2022
Platformy: Linux, PC (Microsoft Windows), Mac, Android, iOS, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox Series X|S
Vývojár: Harebrained Schemes
Vydavateľ: Harebrained Schemes
Herné módy: Hra pre jedného hráča (Singleplayer)
Séria: Shadowrun
Herný engine: Unity
Pohľad hráča: Vtáčí pohľad / Izometrický (Bird view)
Príbeh hry:

Hráč prevezme úlohu shadowrunnera, ktorý sa od svojho posledného shadowrunu v roku 2050 dostal do ťažkých časov. Jeden z hráčovho spoluhráča z tejto misie, Sam Watts, pošle hráčovi vopred nahratú videozprávu, v ktorej mu prezradí, že je pravdepodobne mŕtvy a že jeho posledným želaním je, aby hráč našiel toho, kto ho zabil. Taktiež oznamuje, že má pre hráča v úschove 100 000 nuyenov, ak by priviedol toho, kto je zodpovedný za jeho smrť, pred spravodlivosť. Keďže hráč vie, že Sam býva v Seattli, vydá sa do mesta, aby začal vyšetrovanie. Po príchode do Seattlu a návšteve márnice, kde sa skúma Samovo telo, hráč zistí, že Sam je poslednou obeťou Rozparovača zo Smaragdového mesta, sériového vraha, ktorý svojim obetiam chirurgicky odoberá orgány. Bežec čoskoro požiada o pomoc jedného zo Samových priateľov, aby mu pomohol nájsť vraha; je ním Jake Armitage, ktorý sa vrátil z hry Shadowrun pre SNES. Jake čoskoro opustí partiu, pretože ho prenasledujú viaceré gangy a korporácie kvôli nesúvisiacemu shadowrunu a musí sa skrývať, ale nasmeruje hráča na miesto činu a na ďalšie stopy, ktoré by mohli pomôcť prípad rozlúsknuť. Čoskoro potom hráč stretne Coyote, elfskú barmanku/shadowrunnerku, ktorá vedie súkromnú vojnu proti čipom "Better-Than-Life" ("BTL") a tým, ktorí s nimi obchodujú. Aj ona bola Samovou priateľkou; spoločne sledujú Rozparovača, ktorý pácha ďalšie vraždy po celom Seattli. Počas vyšetrovania pomáhajú ochotnejším policajtom, ktorí sú poverení prípadom, ako aj priateľom a rodine Rozparovačových obetí (vrátane Samovej sestry Jessicy Wattsovej), ktorí sa snažia nájsť a identifikovať Rozparovača. Ich pátranie ich nakoniec zavedie do nemocnice pre duševne chorých Mercy, kde zistia, že mužský elf menom Silas Forsberg prevzal identitu pôvodného správcu. Silas využíva toto zariadenie ako zásterku pre svoju operáciu odoberania orgánov; nielen v úlohe Rozparovača, ale aj pre finančný zisk (predávaním orgánov od nepríbuzných obetí pouličným klinikám a vymývaním mozgov konkrétnych chovancov v nemocnici a ich následným predajom ako sexuálnych otrokov). Po zabití Silasa sa hráč dozvie, že ho na spáchanie Rozparovačových vrážd naviedla iná strana. Rýchlo zistí, že spáchaním zločinov poverila Silasa Jessica Wattsová, čiastočne na základe predchádzajúceho priznania, že sa odcudzila svojmu bratovi. Sam a Jessica žili pred otcovým odchodom pohodlným životom a napriek tomu, že sa na začiatku snažil žiť slušne, pod tlakom sa zlomil a rodinné úspory míňal na drogy a alkohol. Nakoniec sa stal tieňohoničom, aby vyžil a ešte viac podporil svoje sebadeštruktívne návyky. Keď hráč konfrontuje Jessicu na Samovom pohrebe, Jessica odhalí, že skutočne nariadila bratovu smrť a smrť ostatných obetí Rozparovačov, aby jej matka mohla mať riadny pohreb. Následne jej preskočí a prikáže svojim ochrankárom, aby zabili hráča, Armitagea (ktorý na chvíľu vyšiel z úkrytu, aby vzdal úctu) a Coyota. Ochrankárom sa to nepodarí, ale ona a záhadná elfka utečú. Pri prezeraní mŕtvych tiel partia zistí, že Jessica je členkou Univerzálneho bratstva, ktoré je známe ako medzinárodná organizácia new age spiritualizmu, ktorá priťahuje bohatých aj chudobných. Zistia tiež, že elfka na pohrebe bola Lynne Telestrianová; nielenže je vysokopostavenou členkou Bratstva, ale jej rodina riadi Telestrian Industries. Medzi korporáciou a v menšej miere aj Bratstvom a ona a zvyšok jej príbuzenstva sú mimoriadne bohatí a vplyvní. Armitage, ktorý sa nechce dostať do ďalších problémov s mocnými, sa po tomto zistení opäť ukryje. Hráč a Coyote vystopujú Jessicu do pobočky Bratstva neďaleko Pike's Market. Kým Coyote čaká vonku, hráč prehľadá budovu a zistí, že Bratstvo je veľmi dobre ozbrojené a bolo zapletené do zmiznutí niekoľkých osôb. Keď pustia Coyota do budovy služobným vchodom, vniknú do "vnútornej svätyne" zariadenia a zistia, že samotné Univerzálne bratstvo je zástierkou pre hmyzí duchovný úľ. Bežci sa opäť stretnú aj s Jessicou, ktorá tvrdí, že si je celkom dobre vedomá pravej podstaty Bratstva. Tím pred útekom zo zariadenia zachráni mladú elfku a zistí, že so svojimi súčasnými zbraňami nie sú schopní týchto exotických duchov zabiť. Žena však spojí tím so svojím priateľom, dekkerom menom barón Samedi. Pod jeho vedením tím infiltruje Telestrian Industries, keďže pracovali na projekte Aegis; chemickej zbrani, ktorá dokáže duchov ľahko zabiť. Operácia však nie je úspešná a hráč je nútený infiltrovať spoločnosť druhýkrát sám, aby získal jedinú vzorku zlúčeniny Aegis. Hráč vzorku získa, ale pri pokuse o útek je zajatý. Vzhľadom na dôležitosť a utajenie, ktoré sú spoločnosti Aegis pripisované, je hráč predvedený pred majiteľa spoločnosti Jamesa Telestriana. Tu sa hráč dozvie pravdu o Samovi Wattsovi a jeho sestre; že obaja boli polovičnými deťmi Telestrianovej krvnej línie, produktom aféry medzi Jamesovým otcom a Samovou matkou. Aby sa pravda o tejto afére nedostala na verejnosť, starší Telestrián Samovej matke slušne zaplatil a oni sa "oficiálne" stali potomkami Jamesa Wattsa, ďalšieho zamestnanca Telestrian Industries. To je dôležité, pretože mladá žena, ktorú hráč zachránil pred Bratstvom, je v skutočnosti Jamesova dcéra. Jessica, ktorá je tiež odhalená ako šamanka hmyzu z roja, si uvedomila toto spojenie a chystala sa využiť úzke príbuzenské prepojenie, ktoré jej pomôže pri premostení cez kráľovnú hmyzu do skutočného sveta. V sídle sa nachádza aj nesmrteľný elf Harlekýn, ktorý rozpráva o tom, že hmyzí duchovia musia obývať telá múdrych foriem života, aby mohli existovať v hmotnom svete, a tiež tvrdí, že existencia Kráľovnej v skutočnom svete by bola katastrofálna. Harlekýn sa dobrovoľne pridá k hráčovi a jeho tímu a pomôže zničiť úľ a záverečný nájazd na kapitolu Bratstva. Telestrian dá hráčovi a Harlekýnovi po jednej brokovnici schopnej vystreliť kapsule naplnené zlúčeninou Aegis. Pred ich odchodom hráč tiež zistí, že Lynne Telestrian je rovnako oddaná roju ako Jessica, ak nie viac. Jej lojalita k Bratstvu ju nedávno viedla k vyhodeniu továrne Telestrian Industries vyrábajúcej Aegis do vzduchu, čím sa nielenže odcudzila Jamesovi, ale z projektu zostali len vzorky a prototypy zbraní. Tím infiltruje úľ a prebojuje sa do srdca vnútornej svätyne. Tam objavia Jessicu a Lynne Telestrianové v magickom kruhu; keďže Jamesova dcéra bola vyňatá z ich dosahu, a tak sa už nemôže stať hostiteľkou pre kráľovnú, Lynne sa dobrovoľne prihlásila za hostiteľku a práve dokončujú rituál. Tím naruší vyvolávanie tým, že vážne zraní Jessicu a zabije väčšinu hmyzích duchov v úli, čo je možné vďaka zbraniam Aegis. Kráľovná duchov opúšťa Jessicu a hráč má možnosť ju zabiť alebo zatknúť. Lynne prežije, ale je zatknutá a nakoniec poslaná do psychiatrickej liečebne. Hra sa končí rozhovorom Armitagea, Coyota, Harlekýna a Jamesa Telestriana o následkoch razie, pričom Harlekýn uvažuje, že aj v iných kapitulách Bratstva po celom svete sa nachádzajú úle podobné tej v Seattli. Po uspokojivom vyriešení okolností Samovej smrti sa hráč pokúsi získať peniaze, ktoré zanechal. Druhá Samova správa, v ktorej hráčovi blahoželá, ho žiada, aby sa Jessice ospravedlnil za to, čím ju vystavil, a že v skutočnosti nikdy nemal žiadne peniaze v úschove, a navrhuje hráčovi, aby požiadal ľudí, ktorých poznal on a jeho rodina, o nejakú odmenu, čo hráč urobí pri výplate 1,5 milióna Nuyenov, zinkasovaných po útoku na Telestrian industries na výplatu iba 15 000 Nuyenov. Hráč môže tiež požiadať o rovnaké peniaze, aké sľúbil Sam, o pozíciu viceprezidenta bezpečnosti (čím sa stane človekom spoločnosti Telestrian), o odstúpenie konkrétneho dôstojníka alebo o zachovanie Touristville. V epilógu nasledujúcom po Samovej poslednej správe hra prezrádza, že Aegis bol nakoniec vyvinutý do produktu s názvom "Fluorescing Astral Bacteria-3" alebo "FAB-3". Podľa histórie hry z pera a papiera, na ktorej je Shadowrun Returns založený, sa zničenie chicagského úľa Univerzálneho bratstva nepodarilo a mesto je z veľkej časti uzavreté za múrom, aby sa v ňom udržali besniaci hmyzí duchovia. O nejaký čas neskôr sa na vyčistenie Chicaga od nákazy hmyzími duchmi použije FAB-3. - Kredity: Wikipédia

Franchise: Shadowrun
Vekové odporúčanie:
PEGI rating 12GRAC rating 18+ESRB rating MACB rating R18USK rating 12
Screenshoty:
 * Metadáta hier poskytuje IGDB / Games metadata is provided by IGDB