Street Fighter II

Titulný obrázok pre Street Fighter II

Hra Street Fighter II bola pokračovaním hry Street Fighter a vylepšila mnohé koncepty predstavené v prvej hre, vrátane používania špeciálnych pohybov založených na príkazoch a konfigurácie šiestich tlačidiel, pričom hráčom ponúkla výber z viacerých hrateľných postáv, z ktorých každá mala svoj vlastný jedinečný bojový štýl a špeciálne pohyby. Street Fighter II sa považuje za začiatok boomu bojových hier v 90. rokoch 20. storočia. Jej úspech viedol k výrobe niekoľkých aktualizovaných verzií, z ktorých každá ponúkala ďalšie funkcie a postavy oproti predchádzajúcim verziám, ako aj mnohých domácich verzií. Z niektorých domácich verzií hier Street Fighter II sa predali milióny kópií, pričom port SNES prvej hry Street Fighter II je od roku 2008 najpredávanejšou spotrebiteľskou hrou spoločnosti Capcom všetkých čias. Hra Street Fighter II nadväzuje na niekoľko konvencií a pravidiel, ktoré zaviedol už jej pôvodný predchodca z roku 1987. Hráč sa stretáva so súpermi v boji jeden na jedného na blízko v sérii najlepších dvoch z troch zápasov. Cieľom každého kola je vyčerpať životaschopnosť súpera skôr, ako vyprší časovač. Ak sa obaja súperi navzájom vyradia v rovnakom čase alebo ak časovač vyprší, pričom obom bojovníkom zostáva rovnaké množstvo životnej energie, vyhlási sa "dvojité KO" alebo "remízový zápas" a odohrajú sa ďalšie kolá až do náhlej smrti. V prvej hre Street Fighter II mohol zápas trvať až desať kôl, ak nemal jasného víťaza; v edícii Champion Edition a ďalej sa tento počet znížil na štyri kolá. Ak do konca posledného kola nie je jasný víťaz, vyhrá štandardne počítačom riadený súper v zápase pre jedného hráča alebo obaja bojovníci prehrajú v zápase pre dvoch hráčov. Po každom treťom zápase v režime pre jedného hráča sa hráč zúčastní "bonusovej hry" o ďalšie body. Bonusové hry zahŕňajú (v poradí) udalosť rozbíjania áut; bonusovú hru rozbíjania sudov, kde sú sudy zhadzované z dopravného pásu nad hráčom; a bonusovú hru rozbíjania sudov, kde sú sudy horľavé a naukladané jeden na druhom. Bonusové hry boli z arkádovej verzie hry Super Street Fighter II Turbo odstránené. Rovnako ako v pôvodnej hre sa pri ovládaní využíva konfigurácia osemsmerového joysticku a šiestich tlačidiel útoku. Hráč používa joystick na skákanie, prikrčenie a pohyb postavy smerom k súperovi alebo od neho, ako aj na ochranu postavy pred útokmi súpera. K dispozícii sú tri tlačidlá úderu a tri tlačidlá kopu s rôznou silou a rýchlosťou (ľahký, stredný a ťažký). Hráč môže vykonávať rôzne základné pohyby v ľubovoľnej polohe vrátane útokov chytaním/hodením, ktoré sa v pôvodnej hre Street Fighter nenachádzali. Rovnako ako v pôvodnej hre môže hráč vykonávať špeciálne pohyby zadávaním kombinácie smerových a tlačidlových príkazov. Street Fighter II sa od originálu líši výberom viacerých hrateľných postáv, z ktorých každá má svoj odlišný bojový štýl a špeciálne pohyby. Hráč navyše môže počas animácie "zrušiť" ďalší pohyb, čo umožňuje kombinovať niekoľko základných a špeciálnych pohybov. Obe tieto funkcie budú v nasledujúcich dieloch rozšírené.

Oficiálne odkazy:
Dátum vydania:
Arcade - 6.2.1991
DOS - 31.12.1993
PC (Microsoft Windows) - 17.12.2012
Super Famicom - 10.6.1992
Super Nintendo Entertainment System - 30.8.1993
Žáner: Bojové, Arkádové
Platformy: Wii, PC (Microsoft Windows), DOS, Super Nintendo Entertainment System, Wii U, Arcade, Super Famicom, Nintendo Switch
Vývojár: Digital Eclipse, Capcom
Vydavateľ: Capcom, Tec Toy, Playtronic, Hyundai
Herné módy: Hra pre jedného hráča (Singleplayer), Hra pre viacerých hráčov (Multiplayer)
Pohľad hráča: Pohľad z boku
Alternatívne názvy: Street Fighter II: The World Warrior, Street Fighter 2, SF2
Vekové odporúčanie:
PEGI rating 12ESRB rating E
Screenshoty:
 * Metadáta hier poskytuje IGDB / Games metadata is provided by IGDB