Odkedy vyšli prvé 4K monitory prešlo už asi pol roka, no keď už si niekto takýto monitor kúpil tak zostal s otázkou kedy príde grafika ktorá bude schopná „potiahnúť“ takéto vysoké rozlíšenie v hrách bez toho aby musel dávať detaily na absolútne minimum. Dôvodom nutnosti nízkych detailov nebol samozrejme iba nedostačujúci výkon grafických jadier, ale aj nedostatok grafickej pamäťe keďže moderné hry ako napríklad Shadow of Mordor disponujú UHD textúrami s neuveriteľne vysokým rozlíšením zaberajú mnohokrát až 4GB grafickej pamäte pri bežnom FullHD rozlíšení (1080p).
Ako odpoveď na tento problém upravila spoločnosť Sapphire „vlajkovú loď“ s označením R9 290X a nahradila pôvodné 4GB pamäťe až 8GB pamäťe taktovanej na 5500MHz ktorá je naďalej pripojená cez masívnu 512bitovú zbernicu.
Ďalej disponuje grafika známym a overeným chladičom Tri-X, dvomi BIOSmi a podporou DirectX 12 a OpenGL 4.3. Vďaka dobre vyriešenému chladeniu je jadro pretaktované na vysokých 1020MHz, samozrejmosťou je podpora AMD Mantle API a True Audio Technológie.
- 8GB moderných GDDR5 pamätí pripojených cez 512bitovú zbernicu
- Tri-X chaldič pre tiché a efektívne chladenie
- Pretaktovanie jadra od výroby na 1020MHz
- Originálny Sapphire návrh a rozloženie základnej dosky (PCB)
- Dual BIOS – štandardný a UEFI
- Podpora pre hranie na rozlíšení 4K
- Technológia True Audio
- Podpora Mantle API
- Podpora DirectX 12 a OpenGL 4.3