Nie je to tak dávno od dôb, čo bolo Japonsko baštou konzolového hrania. Hranie na stolných počítačoch tam nikdy nebolo také výrazné ako na prenosných či klasických konzolách. Aj tomu je však už koniec, trh sa výrazne mení a Japonsko vykazuje masívny odklon od tradičného hrania.
Podiel predaja klasických hier a hardvéru je vytlačený nabok smartfónmi a aplikáciami. Je pravda, že už istý čas sme mohli tento trend sledovať, ale až porovnanie čísel nám skutočne ukáže, o akú obrovskú zmenu ide. V týždni od 10. do 17. marca bolo v predaných 235 000 konzolových hier, pričom najúspešnejšou bol najnovší remaster Final Fantasy X/X-2 HD na PS4 s 15 913 kópiami. Na 10. mieste je Dying light so skromnými tromi tisíckami. Pritom len pár rokov dozadu by tam hra bola považovaná za sklamanie, ak by mala menej ako 100 000 predaných kusov.
V roku 2007 bol japonský obrat za hardvér a softvér 3,67 miliardy libier, v roku 2014 už len 1,95 miliardy a stále klesá. Mobilný trh teda vytlačil klasický konzolový a veľké vývojárske firmy na túto zmenu reagujú, keď ho vydavatelia ako Konami už považujú za svoj primárny cieľ. Toto je, bohužiaľ, zmena, ktorú pocítime aj my na západe. Ako vnímate tento nový trend vy?