Huang sa netradične vyjadril k novinke od konkurenčnej stajne.
Na výstave CES 2019 nám obaja výrobcovia desktop grafických čipov (sorry, Intel, ale teba nerátam) predstavili nové produkty. Nvidia sa pochválila mid-end grafickou kartou RTX 2060 a AMD zase najvýkonnejším modelom 7nm GPU AMD Radeon 7.
Zdá sa však, že nový Radeon šéfa Nvidie Jensena Huanga neohromil. Teda aspoň podľa jeho vyjadrení v rozhovore pre PCWorld. „…výkon je mizerný a na karte nie je nič nové. Nie je tam ray tracing, nie je tam AI. Je to 7nm karta s HBM pamäťou, ktorá ledva drží krok s RTX 2080. No keď zapneme DLSS, zničíme ju. Keď zapneme ray tracing, zničíme ju.“
Je to celkom zvláštne, takto verejne komentovať produkty konkurencie. Nie je to vlastné šéfom konkurenčných spoločností a ani Huangovi. Preto je na mieste otázka, prečo sa o komentár rozhodol práve teraz. Šéfka AMD Lisa Su na jeho komentár reagovala: „Sme nadšení z nových Radeonov VII a osobne si myslím, že (Huang) tieto karty ešte ani nevidel.“
Poďme si však jeho vyjadrenie rozobrať. Áno, je to karta ktorá má 7nm čip a HBM pamäť a to je pravdepodobne dôvod, prečo je momentálne tak drahá. Výkonovo je na tom podľa prvých ohlasov podobne ako RTX 2080, má však k dispozícii o 8 GB pamäte viac. Bude však zaujímavé, za akú cenu sa karty budú predávať reálne, pretože RTX 2080 síce oficiálne stojí 699 $, ale za takú cenu ju nájdete málokedy. Veľkou výhodou Nvidie je však technológia DLSS, ktorá v podporovaných hrách dokáže zvýšiť výkon v desiatkach %. RTX karty navyše podporujú aj ray tracing, ktorý síce výrazným spôsobom ničí ich výkon, no na druhej strane, aspoň tu existuje podpora.
Problémom týchto dvoch technológií je však to, že zatiaľ neexistujú hry, ktoré by z nich ťažili. Až na výnimky. Jedinou hrou, ktorá momentálne podporuje ray tracing je Battlefield V, jedinou hrou, ktorá podporuje DLSS je Final Fantasy V a obe technológie má podporovať Anthem. Čo je celkom slabý dôvod, prečo do týchto technológií investovať.