Acer Aspire V17 Nitro Black Edition - Recenzia

Spoločnosť Acer je na trhu s počítačmi už roky a stále sa jej darí držať medzi tými známejšími značkami. V posledných rokoch však odbočuje od tuctových laptopov a začína tvoriť i extravagantnejšie kúsky nielen pre biznis, ale aj pre potreby hráčov. Po relatívnom úspechu v segmente mobilných zariadení, telefónov, tabletov a ultrabookov, sa Aceru začína dariť aj v oblasti herných notebookov za dobrý peniaz a updatovaný Acer V17 Nitro je toho jasným dôkazom.

Prvé dojmy

Black Edition sa týka aj škatule. Čierny kartón s motívom notebooku. Vo vnútri samotný stroj, samozrejme celý v čiernom a vo vedľajšej priehradke príslušenstvo v podobe napájacieho adaptéra. Už rozmer balenia prezrádza, že nejde o žiaden ultraprenosný notebook. Displej má 17 palcov a na veľkosti notebooku ešte pridávajú široké okraje okolo displeja najmä zo spodnej a vrchnej strany. Po zodvihnutí zariadenia človek rýchlo pocíti, že držať za jeden rok 3 kilogramy nie je až tak jednoduché. Pozitívne však je, že konštrukcia notebooku je na toľko pevná, že jej ani tento manéver nerobí ani najmenší problém a nestretávame sa so žiadnym nepríjemným zavŕzganím či ohybom.

Plast a kovové pánty

Telo notebooku tvorí matný čierny plast patriaci medzi tie kvalitnejšie odrody. Charakteristickou črtou je kovová zadná strana stroja s vyrytým nápisom Acer V 17 Nitro. Vo vyhotovení sa nelíši ani veko obrazovky, ktoré je taktiež z pevného matného plastu a taktiež sa vystríha prehýbaniu,či iným nedostatkom. Ozdobuje ho len logo spoločnosti umiestnené v rohu, jednoduché, ale za to v kombinácii s matnou čiernou elegantné a hlavne kvalitne spracované. Okrem čiernej a striebornej nám tu vystupuje aj červená, ktorá je farbou podsvietenia klávesnice, ktoré síce má len jednu úroveň intenzity, no svoju úlohu plní skvele a zároveň vnáša do, doposiaľ jednoduchého a nenápadného, dizajnu štipku dravosti.

Črevá počítača sú koncentrované v zadnej časti, ktorá je o čosi hrubšia a bočný profil sa nám smerom dopredu postupne stenčuje. Pravú stranu osídľuje väčšina dôležitých portov ako dva USB 3.0 porty, HDMI, čítačka kariet, Ethernet, napájanie a slúchadlá. Na ľavej strane sa usídlili ďalšie dva USB porty a Blue-ray mechanika. Ako mnohí postrehli, na stranách nie je ani zmienka o chladiacich otvoroch. Tie sú všetky koncentrované v zadnej hrane. Dva ventilátory nasávajú vzduch spod zariadenia a vyfukujú ho dozadu. Teda ak si chcete popri hraní ohriať večeru, stačí to položiť za notebook, kde pri poriadnej zaberačke vzniká poriadne peklo.

Full HD a Intel RealSense

Pri sedemnástich palcoch by už veru bola hanba mať na obrazovke menej pixelov ako poniektoré 5 palcové telefóny. Na túto uhlopriečku je toto rozlíšenie na notebooku akurát. Obraz je jemný a detailný, no zároveň netreba v systéme nič približovať a všetko je pohodlne vidno. V kombinácii s kvalitným IPS panelom a dobrými pozorovacími uhlami je to pastva pre oči každého notebookového hráča. Samozrejme, stále sa to nedá porovnávať s Applovskou Retinou na Macebook Pro, no dá sa povedať, že obraz je jednoducho dobrý. Zlého slova sa nedá povedať ani o svietivosti, ktorá je na úrovni 330 cd/m². Nad obrazovkou sa nám usadilo o čosi viac kamier ako sme zvyknutí. Môže za to použitie RealSense 3D kamery od Intelu. Z troch otvorov sú dve obsadené kamerami, jednou bežnou, druhou infračervenou, tretí otvor obýva infračervený laserový projektor. Vďaka tejto kombinácii si notebook vie v 3D zaznamenať to, čo sa nachádza pred obrazovkou, čo sa dá využiť pri rôznych aplikáciách a hrách ovládaných pomocou rúk, či pre vytvorenie virtuálneho modelu vašej tváre.

Klávesnica a clickpad

Aj keď ide o herný notebook, Acer sa rozhodol zvoliť pomerne nízky zdvih klávesnice, ktorý je síce viac vhodný na písanie, ako hranie. Klávesnica je však skvelá a nedá sa to považovať za nedostatok. Ako je už zvykom, vrchný rad tlačidiel a šípky majú aj sekundárnu funkciu po stlačení tlačidla Fn, kde nachádzame aj ovládanie podsvietenia. Pod klávesnicou nájdeme celistvý clickpad. Spodné rohy sa však držia tradície a pre tých, ktorý si nevedia zvyknúť na ovládanie viacerými prstami tu je stále možnosť využívať klasický spôsob ovládania. Po čase si ale človek zvykne a už sa nikdy nebude chcieť vrátiť ku klasickému touchpadu.

Útroby beštie

Konečne sa dostávame ku kategórii, na ktorú netrpezlivo čaká každý gamer a čo chvíľa zistí, či bude čítať ďalej, alebo sa radšej vráti ku rozohranej hre. Vzhľadom na cenovku, ktorá sa pohybuje okolo tisícky a pol ma v sebe V17 Nitro celkom primeranú výbavu. Procesor nijak neprekvapuje, klasická Intel Core i7 – 4720HQ, štvorjadro na 2,6 GHz s ôsmymi vláknami, ktoré vďaka Turbo Boostu dokáže vystreliť o gigahertz vyššie. Výkon, ktorý už je nejakým rokom overený, že pre herné účely dokonale postačuje bez toho, aby sme boli väčšinu času v červenom. V našej konfigurácii sa ocitlo až 16 gigabajtov operačnej pamäte, čo predstavuje dostatok priestoru aj pre tie najnáročnejšie hry či náročné vývojárske, či grafické prostredia. Na herné prostredia si grafika Geforce GTX960M vyčlenila rovné 4 gigabajty pamäte, čo je opäť raz dostatok priestoru aj pre najnovšie hry. Takáto nálož v kombinácii s dobrým chladením je dobrý predpoklad na to, aby sa V17 Nitro zapísal medzi herné stroje, ktoré stoja za pozornosť aj tých náročných používateľov.

Pri 17 palcoch má výrobca dostatok miesta na osadenie dvoch harddiskov, čo sa dá využiť na skombinovania kapacity klasického HDD a rýchlosti a energetickej úspornosti SSD. Naša konfigurácia v sebe ukrýva 256GB SSD, čo je dosť pre systém a všetky často využívané programy. Tie menej potrebné si radšej uložíme na dvoj-terrový pevný disk, keďže pre zachovanie dlhšej životnosti solid-state disku je dobré ho mať zaplnený len na polovicu, aby sa záťaž mohla rozdeliť rovnomernejšie.

Beštia v akcii

Pri týchto parametroch je asi bezpredmetné hovoriť o funkčnosti systému, prehrávania videa, či funkčnosti bežných aplikácii, všetko ide bleskovo a hladko. Keď ho chceme dostať na vážky musíme zvoliť o čosi väčší kaliber, akým sú najnovšie hry či náročné testovacie prostredia. 3DMark zaradil náš testovací kus nad bežné herné notebooky, no zároveň ukázal, že stále platí, že herný notebook a herný desktop sú jednoducho dve rozdielne veci. Ak ste lovec čo najvyšších FPS pri maximálnych nastaveniach, prenosný počítač jednoducho nie je to pravé. V17 Nitro zvláda najnovšie hry na síce nie najvyšších, ale vysokých nastaveniach s parádnou grafikou pri schopných 40 až 60 FPS, čo je príjemná hrateľná úroveň. Jednoducho, ak si chcete zahrať najnovšie hry mimo domu, či svojho miláčika musíte často prenášať V17 Nitro nové hry nielen potiahne, ale aj využije potenciál, ktorý tvorcovia hre udelili, samozrejme v rozumnej rovnováhe so snímkami za sekundu.

Väčšina hier pobeží na hrateľnej úrovni na vysokých až najvyšších nastaveniach, pri novších tituloch je však rozlíšenie FullHD a najvyššie grafické nastavenia už jednoducho veľa. Ak očakávate herný zážitok aj bez prítomnosti zásuvky, budete musieť svoje požiadavky značne obmedziť, keďže pri rovnakých nastaveniach sú po odpojení napájania snímky za sekundu takmer polovičné a bude teda treba nastavenia trošku obmedziť.

Teploty

Pri lacnejších herných notebookov je známy fakt, že nie vždy je lacnejšie šasi pripravené čeliť teplu, ktoré je produkované výkonnými komponentami. Operačné teploty komponentov v prenosných zariadeniach sú o niečo vyššie ako pri desktopoch a pri hre sa nám teploty na procesore šplhali až k 90 stupňom(za horúceho letného dňa), čo už začína byť celkom nepríjemná teplota. Našťastie to bol len dočasný výkyv, kedy už zakročili chladiče a dostali teplotu zariadenia nižšie. Teplota na grafickej karte býva o čosi príjemnejšia a neberieme ju ako problematickú. Nie sú to síce najpríjemnejšie čísla, no hlavné je, že to notebook zvláda. Predsa len málokto hráva s horúcim 3 kilogramovým herným notebookom na kolenách. Problémovým zrejme je nasávanie vzduchu pod notebookom, kde sa zdržuje nahriaty vzduch. Podloženie či chladiaca podložka by tomu mali pomôcť. Zaujímavosťou je Acer Dustdefender, funkcia, ktorá dočasne otočí chod ventilátorov a pritlačí ich na vyšší výkon, aby naspäť vyfúkli nasatý prach cez otvor v na spodku zariadenia.

Batéria až tak neočarila

17 palcov a výkon hodný herného notebooku sa síce dajú považovať za drobné ospravedlnenie, no keď to porovnáme napríklad s konkurenciou od Dellu z radu Alienware, kde herný notebook zvláda pracovať cez 8 hodín, tak by sa Acer mohol aspoň troška hanbiť. 3 články a 52 Wh je na notebook tejto cenovej kategórie jednoducho málo a pri nenáročnej činnosti sa výdrž šplhá len na štyri hodiny.

Audio

Reproduktory na sebe nesú nápis Dolby a človek by aj očakával nadpriemernú kvalitu. Jediné čo je však nadpriemerné je maximálna hlasitosť. Dôraz je kladený na stredné tóny a zariadeniu jednoducho chýbajú basy, ktoré sú pri herných zariadeniach viac než žiadané. V skratke, bežné nevýrazné reproduktory z notebookom s o niečo vyššou maximálnou hlasitosťou. Softvér od Dolby s tým však vie spraviť zázraky a po jeho spustení sa zvuk mení v závislosti od nastavení podstatne k lepšiemu či už priestorovosťou, alebo tým, že je plnší a sýtejší s väčším spektrom tónov. Basy tam však stále chýbajú.

Technická špecifikácia

• Aspire V 17 Nitro Black Edition (VN7-791G-7128)
  • OS: Windows 8.1 64-bit
  • CPU: Intel® Core™ i7-4720HQ
  • RAM: 2× 8 GB DDR3 Low Voltage Memory
  • Úložisko: 256GB SSD + 2000 GB HDD +SD card reader - Blu-ray Disc™ RE drive
  • Displej: 17.3" FHD Acer ComfyView LCD
  • GPU: NVIDIA® GeForce® GTX 960M 4G-GDDR5
  • LAN: Intel 802.11ac + BT

Acer Aspire V17 Nitro Black Edition

Acer Aspire V17 Nitro Black Edition 2015

• Typ: Notebook
  • Operačný sytém: Windows 8.1
  • Šírka: 424 mm
  • Výška: 292 mm
  • Hĺbka/hrúbka: 25 mm
  • Hmotnosť: 3000 g
  • Orientačná cena: 1500 €
  • Produkt na recenzovanie poskytla spoločnosť: Acer

Acer V17 Nitro je celkom schopný herný notebook, lepší než priemer, no stále má svoje muchy ako výdrž batérie, či slabší zvuk. Treba však uznať, že Acer spravil krok v pred a vytvoril herné zariadenie, ktoré si zaslúži pozornosť herného publika a odhliadnuc od pár drobností je to skvelý stroj pre študenta, či hráča, ktorý potrebuje mať svoju mašinu stále po ruke.

• Konštrukcia, dizajn, vyhotovenie
  • Primeraný výkon
  • Množstvo funkcií vrátane Intel Realsense