Creative Draco HS880 - Recenzia

Creative Draco HS880 - Recenzia

Model hráčskeho headsetu Draco HS880 od spoločnosti Creative, je nástupcom modelu HS850, ktorý sa na trhu objavil už pred vyše štyrmi rokmi. Medzigeneračný skok je teda obrovský, doba pokročila a je teda vysoký predpoklad, že Creative na tomto modeli dôsledne popracoval.

Balenie

Od takéhoto segmentu ťažko očakávať, že v balení okrem slúchadiel nájdete aj niečo navyše. Preto poteší, že Creative na hráčov myslel, vďaka čomu budú môcť svoje slúchadlá prenášať v cestovnom puzdre. V balení sa oddelene nachádza aj mikrofón, ten je ale súčasťou headsetu.

Dizajn, prevedenie

Keďže headset nesie názov Draco, dá sa očakávať určitá spojitosť s drakmi. Hlava jedného je dokonca vyobrazená na škatuli, ktorá je inak ladená do červena, s tematikou plameňov. Na samotných slúchadlách je však spojenia s drakmi pomenej. Červený je len 2,5 m dlhý kábel, na konci ktorého sa nachádza dvojica pozlátených 3,5 mm jack konektorov a kúsok vonkajšej časti mušlí. Inak sú slúchadlá čierne. Na ľavej mušli sa nachádza port pre pripojenie mikrofónu. Konštrukcia headsetu je kvalitná a pevná, hlavový most je vystužený oceľovým plechom, čo ho predurčuje k vyššej odolnosti a životnosti.

Dojmy z používania

Základom headsetu je dvojica neo­dy­mo­vých me­ni­čov o veľkosti 40 mm, nachádzajúcich sa v sklopných náušníkoch, potiahnutých jemnučkou koženkou. Náušníky sú vystlané naozaj mäkkým molitanom, čo zaručuje vysoký komfort aj pri dlhšom používaní. Máličko menej pohodlnejšia je výstelka hlavového mosta. Keďže je konštrukcia headsetu naozaj pevná, na hlave sedia ako uliate. Prítlak smerom na hlavu je nastavený naozaj optimálne, takže slúchadlá vám nebudú na hlave lietať, ale vám ju ani nerozpučia. Bonusom tohto vyváženia je maximálne potlačenie hluku z okolia.

Komunikácia s ostatnými hráčmi je zabezpečená prostredníctvom odnímateľného, flexibilného kondenzátorového mikrofónu s pot­la­če­ním oko­li­té­ho hlu­ku, ktorý je navyše možné zapnúť alebo vypnúť na malom ovládaní umiestnenom na kábli. Okrem toho na ňom nájdete aj koliesko pre reguláciu hlasitosti a toto ovládanie si môžete jednoducho pripnúť na tričko. Čo sa týka zvukového podania, Draco HS880 je herným headsetom, preto v tomto prípade nebudem riešiť, že basy sú trochu umelé a neprirodzené. Zvyšné aspekty sú na tom lepšie, dialógy a hudobný sprievod sú veľmi dobré. Ale veď podstatou pri hraní hier, najmä akčných je, aby vám streľba a explózie trhali uši a aby to malo „gule“. S tým môžete rátať.

Creative Draco HS880

Creative Draco HS880 2015

• Typ: Headset
  • Hmotnosť: 268 g
  • Orientačná cena: 60 €
  • Produkt na recenzovanie poskytla spoločnosť: Creative

Draco HS880 od Creative spĺňa presne to, na čo je určený. Ide o naozaj kvalitný a cenovo dostupný headset, ktorý uspokojí najnutnejšie potreby hráčov. Možno že nesvieti a nebliká ako vianočný stromček, no Creative si dal naozaj záležať na tom najnutnejšom - pre hráča na kvalitnom zvuku s potlačením okolitého šumu a hluku a ergonómii nosenia, ktorá je pri mnohohodinovom hraní asi najdôležitejšia. Jemné náušníky a ten správny prítlak na hlavu robia z modelu Draco HS880 skvelého spoločníka na herné maratóny. Vytknúť mu možno jedine drobnosť, ako je kábel, ktorý mohol byť oflexovaný, ale z toho sa svet nezrúti.

• Dizajn, prevedenie
  • Pohodlné nosenie
  • Zvuk