Creative Woof 2 - Recenzia

Creative Woof 2 - Recenzia

Nie je to tak dávno, čo sme predstavili šikovný bezdrôtový reproduktor do dlane nazývaný Woof. Dnes máme v redakcii jeho vylepšeného súrodenca s obdobným názvom Woof 2, ktorý oproti svojmu staršiemu bratovi prináša predovšetkým nový dizajn, a čo-to je počuť aj zo strany zvukového podania, hlavne čo sa týka hlbších tónov.

Prvý dojem

Z elegantného malého repráčika sa vykľula trojhranná vesmírna loď. Rozmery sú o čosi väčšie, no stále dosť malé na to, aby sa celé zariadenie vošlo do väčšieho vrecka na nohaviciach či bunde. Dizajn je moderný a extravagantný. Farebné vyhotovenie je skôr nenápadné a aj napriek futuristickým tvarom dokáže zapadnúť v minimalisticky ladenej obývačke.

Konštrukcia

Ani druhá verzia sa nevyhla kvalitnému vyhotoveniu. Okrem spodného plastového stojana panuje vyhotoveniu kov, ktorý je na každej hrane prerušený taktiež kovovou mriežkou. Kov je celistvý a všetky ovládacie prvky sú v plastovej časti. Na vrchu štvorstena je tlačidlo, ktoré sa používa na ovládanie základných funkcií, ako je pripájanie zariadenia cez Bluetooth a operácie s hovorom. Na prednej strane sa usídlila až zbytočne silno svietiaca modrá dióda, ktorá notifikuje aktivitu zariadenia. Pod ňou sú tri tlačidlá, ktoré slúžia na ovládanie prehrávania hudby, teda prepínanie pesničiek, pauza a ovládanie hlasitosti podržaním, čo nie je práve najelegantnejšie riešenie. Rad ovládacích prvkov ukončuje posuvný prepínač na spodnej strane, slúžiaci na zapínanie z vypínanie zariadenia. Na lesklých stenách sa jemne chytajú odtlačky prstov a nečistoty, na protišmykovej podložke na spodnej strane sa naopak veľmi rád chytá prach, ktorý ničí funkcionalitu podložky.

Zvuk

Ťažko povedať, či sa druhá generácia v oblasti zvuku posunula nejako výraznejšie dopredu. Prvá generácia bola celkom vyvážená a na svoju cenu podávala celkom slušný výkon. Mladší súrodenec sa trošku viac sústredí na nízke tóny, ktoré dokážu v elektronickej hudbe zaujať dôrazom i pri vyššej hlasitosti. Naopak, výšky sú na tom o čosi horšie, sú často nevýrazné a znejú „odfláknuto“, akoby sa repráčiku jednoducho nechcelo. Preto to, či sa vám bude zvuk páčiť, dosť záleží od hudby, akú počúvate. Metalisti, folklóristi a ostatní, ktorí okrem nižších tónov potrebujú často zarúbať o čosi vyššie, si na svoje až tak neprídu. Čo sa týka popu, elektra či hiphopu, je to o čosi lepšie, výšky sú len občasné a ucho pohladí dobré podanie basov zo syntetizátorov.

Ak ste nároční na kvalitu podania a očakávate od Woof 2, že vám nahradí audiosústavu v obývačke, tak vás budeme musieť sklamať. Woof 2 je prenosný reproduktor a svoju funkciu spĺňa skvele. Dokáže kedykoľvek ozvučiť i väčší priestor či opekačku na záhrade hudbou do pozadia. Nie je však stavaný na počúvanie hudby na vysokých hlasitostiach, očakávajúc bezchybnú reprodukciu. Ako reproduktor do partie ale postačí. Maximálna hlasitosť reprodukcie je dosť vysoká, možno trošku vyššia, ako by mala byť. Záleží od nastavení ekvalizéra a samotnej pesničky, no pri maximálnej hlasitosti je už dosť počuť, že sa trápi, a výraznejšie tóny miestami skončia zapraskaním. Až na tie slabšie výšky hodnotíme kvalitu reprodukcie ako dobrú.

(Bez)drôtovo

Mladšia generácia nerobí v konektivite žiadne zmeny. Stále Bluetooth 3.0 so všetkými potrebnými profilmi, doplnený AUX portom pre prípad potreby či šetrenie batérie. Maximálny dosah by mal byť niekde okolo 10 metrov. No v reáli, kde máme i nejaké tie prekážky, telefón vo vrecku a chceme, aby zvuk bol stabilný, je dosah o niečo menší, možno takých 3 až 5 metrov bez toho, aby sa zvuk začal kaziť Pri zapnutí sa ozve hlas, ktorý zahlási, že je zariadenie pripravené na pripojenie, ktoré taktiež ohlási. Ak chcete zmeniť pripojené zariadenie, stačí podržať vrchné tlačidlo. To sa okrem toho dá využiť i na prijatie hovoru, o ktorý sa reproduktor vie postarať vďaka vstavenému mikrofónu.

Výdrž

Výrobca datuje maximálnu výdrž na 6 hodín. Pri texte je však, samozrejme, hviezdička, ktorá uvádza, že výdrž veľmi záleží od využitia. Čo teda naznačuje, že výrobca ráta výdrž pri priemernom používaní, nie pri bezdrôtovom pripojení a pri maximálnej hlasitosti. Hoci sú údaje od výrobcu rovnaké ako pri staršom súrodencovi, máme pocit, že sa výdrž o niečo zväčšila a reálne sa približuje k spomínaným šiestim hodinám pri priemernom využívaní. Škoda, že Woof nedisponuje nejakým ukazovateľom stavu batérie, aby používateľ vedel, na čom je a či si ešte môže dovoliť pridať, ak chce ešte nejakú tú hodinku počúvať.

Creative Woof 2

Creative Woof 2 2015

• Typ: Reproduktor
  • Šírka: 65 mm
  • Výška: 99 mm
  • Hĺbka/hrúbka: 96 mm
  • Hmotnosť: 276 g
  • Farba: Strieborná
  • Orientačná cena: 30 €
  • Produkt na recenzovanie poskytla spoločnosť: Creative

Woof 2 si jasne volí svoju cieľovú skupinu. Nie sú to primárne hudobní pôžitkári, ale bežní ľudia, ktorí potrebujú šikovný prenosný repráčik, ktorý sa dokáže rozozvučiť kedykoľvek a kdekoľvek, a ponúknuť oveľa lepšie a hlasnejšie audio, aké ponúkajú reproduktory mobilných telefónov. A tým Woof 2 rozhodne je.

• Výrazné nižšie tóny
  • Kvalita vyhotovenia
  • Rozmery