Genesis HX60 - Recenzia

Genesis HX60 - Recenzia

Herné slúchadlá od poľskej firmy Genesis, ktorá je na trhu herného príslušenstva od roku 2011 a ponúka relatívne dobrý výkon za slušnú cenu, pôsobia skôr obyčajne. Po zvukovej stránke sa po zapnutí 7,1-priestorového zvuku a po malých úpravách cez EQ dá dosiahnuť solídny výsledok.

Prvé dojmy

Slúchadlá sa držia trendu a vyzerajú a svietia ako nejaká vesmírna loď. Odhliadajúc od toho sa snažia pôsobiť elegantne, čo sa do istej miery darí. Zabalené sú v kvalitne vyzerajúcej krabici a červenej plastovej výstuhe.
Po vybratí z krabice si všimnete externú zvukovú kartu a látkou potiahnutý kábel, ktorý je šikovne uchytený remienkom zo suchého zipsu. Slúchadlá sú vybavené červenými diódami pre podsvietenie v oblasti uší a takisto aj mikrofónu. A nakoniec sa v balení nachádza koncovka s pripojením USB 2.0, ktorá sa taktiež drží štýlu á la vesmírna loď.

Konštrukcia a dizajn

Telo slúchadiel a mikrofón sú vyrobené z plastu s matnou povrchovou úpravou, čo im pridáva na elegancii. Výstuha hlavy a vankúšiky na uši sú zhotovené zo syntetického koženkového materiálu, ktorý je na dotyk veľmi príjemný, a sú vyplnené penou. Slúchadlá držia na hlave tak, ako majú, a vďaka pružnej a nastaviteľnej konštrukcii budú pasovať aj na väčšiu hlavu. Občas však pôsobia labilne a pri dlhšom používaní dochádza k prehrievaniu uší kvôli uzavretému dizajnu. Nastaviť je možné aj mikrofón, a to na jednu zo šesť nastaviteľných polôh pre väčší komfort, čo umožňuje mať slúchadlá na krku a využívať len mikrofón.

Ovládač so zvukovou kartou dobre padne do ruky a obsahuje štyri tlačidlá: dve na prepínanie pesničiek, ďalej na ovládanie LED podsvietenia a mikrofónu. Navyše tu nájdeme aj dve diódy. Jedna z nich signalizuje pripojenie slúchadiel a aktivitu zvukovej karty blikaním a druhá sa rozsvieti, ak sa deaktivuje mikrofón. Mnohých hráčov určite poteší, že dĺžka kábla je až 2,8-metra, takže sa dajú bez problémov zapojiť aj do zadných portov stolného počítača. Keďže je kábel potiahnutý pevnou látkou, je odolný voči odieraniu a rovnako aj proti zamotávaniu sa.

Zvuk

Najväčšou výhodou týchto slúchadiel je možnosť 7,1-priestorového zvuku, a to vďaka integrovanej zvukovej karte v ovládacom paneli, čo sa najlepšie dá oceniť pri FPS hrách alebo akčných filmoch. Pri testovaní v hre CS:GO sa priestorový zvuk osvedčil a pomáhal v priestorovej orientácii a hľadaní nepriateľov podľa vydávaných zvukov. Odhlučnenie je na úrovni a keď ich máte akokoľvek nahlas, mimo slúchadlá (za predpokladu, že sú nasadené) unikne minimum rušivého zvuku.

Po menších úpravách cez softvér je aj celková kvalita zvuku mierne nad úrovňou „low-cost“ slúchadiel. Počúvaná hudba má dobrý zvuk s rozmanitými možnosťami úprav cez ekvalizér, no bez týchto modifikácií chýbajú slúchadlám poriadne basy a zvuk nepôsobí veľmi živo. Mikrofón na druhú stranu netreba vôbec nastavovať a je pripravený prenášať v plnej kvalite ihneď po pripojení.

Dodávaný softvér

Softvér nie je dodávaný na žiadnom médiu, a preto je potrebné ho dodatočne stiahnuť zo stránok výrobcu. Po pár pokusoch rozbehať slúchadlá s daným programom (3-krát BSoD) sa nám hneď na úvodnej obrazovke naskytne možnosť zapnúť 7,1-priestorový zvuk a režimy výstupu. Softvér má podporu iba na operačnom systéme Windows XP a vyšší a na ostatných OS funguje ako zariadenie „plug & play“.

Takisto ponúka možnosti mixážneho pultu, kde sa dá separátne nastaviť analógový/digitálny výstup a vstup z mikrofónu. Na paneli efektov si môžeme zvoliť jeden z prednastavených EQ, alebo si ho nastaviť podľa seba (voľbu prostredia a jeho veľkosti, napríklad stredne veľký hudobný bar). Tieto možnosti upravujú najmä ozvenu a dodávajú hudbe potrebné oživenie. Nasledujúca karta ponúka úpravu výšky hlasu, ktorý sníma mikrofón, takže s démonicky upraveným hlasom môžete napáliť kamarátov, a rovnako aj výšku prehrávaného zvuku a odstránenie spevu – táto funkcia, žiaľ, nefunguje podľa predstáv.

Slúchadlá pôsobia po vizuálnej stránke dobre, zvuk je po menších úpravách uspokojujúci. Veľkým plusom je virtuálny, 7,1 surround. Mikrofón ponúka pri hraní alebo inej komunikácii cez internet spoľahlivú kvalitu. Na poli „low-cost“ slúchadiel majú tie od Genesis v istých ohľadoch od konkurencie navrch, či už hovoríme o cene, alebo o zvukových vlastnostiach.

• 7,1-virtuálny priestorový zvuk
  • ovládací panel
  • odhlučnenie