MSI Force GC30 - Recenzia

MSI Force GC30 - Recenzia

Počítač alebo konzola? Klávesnica s myšou alebo gamepad? Za stolom či na pohodlnom gauči? Treba sa vlastne ešte stále pýtať tieto otázky? Je samozrejmé, že konzoly majú svoje výhody, ale hrať na počítači s gamepadom z pohodlia gauča už dávno nie je žiadna veda. K počítaču sa už dajú pripojiť ovládače určené pre konzoly a na druhej strane je možné kúpiť kvalitné gamepady od rozličných herne zameraných spoločností.

Jednou zo spomínaných firiem je po novom aj MSI, ktorá do svojej ponuky zaradila dva modely – Force GC20 a GC30. Plánuje tak ešte viac uľahčiť spôsob, ako dosiahnuť hernú pohodu. Model GC20 je určený pre hráčov obľubujúcich káblové pripojenie, zatiaľ čo GC30 je možné pripojiť prostredníctvom kábla, ale aj bezdrôtovo, a to nielen k počítačom, ale aj k iným zariadeniam. Do redakcie zavítal na otestovanie bezdrôtový model, a tak neostávalo nič iné, než spustiť pár dobrých hier a otestovať ho.

Obal a jeho obsah

Keďže ide o menšie zariadenie, nedá sa očakávať, že jeho obal bude mať veľké rozmery. V krabičke ladenej do tmavých farieb sa ukrýva nielen samotný ovládač, ale aj bezdrôtový USB adaptér, dvojmetrový USB kábel na nabíjanie a prepájanie, OTG kábel na prepojenie so zariadeniami s operačným systémom Android a magnetický kryt na D-Pad s odlišným rozložením pre prispôsobenie ovládača pre rozličné hry.

Prvé dojmy a spracovanie

GC30 Gamepad má takmer perfektnú váhu. Nepôsobí ľahkým a lacným dojmom, ale nie je ani príliš ťažký, takže si pri hraní nebudete musieť dávať pauzu pre navrátenie sily do prstov a rúk. Všetky tlačidlá ponúkajú očakávanú odozvu pod prstami a musím rozhodne oceniť najmä pocit pri stláčaní LT a RT tlačidiel. Analógové páčky sú dostatočne presné a ponúkajú odozvu, pri ktorej som sa nebál hrať aj na presnosť a pustiť sa do strelecky založených hier. Povrch ovládača je z pololesklého plastu. Jeho výhodou a najlepšou vlastnosťou zároveň je odpudivosť nečistôt a odtlačkov, takže ani po dlhšom hernom posedení som nemal pocit, že treba bežať po vlhké utierky a vyčistiť ho, ako sa mi to už stalo pri niektorých modeloch od konkurencie.

Rozvrhnutie a vychytávky

Kombinácia čiernej a červenej ovládaču naozaj pristane. Rozloženie je rovnaké ako na ovládači Xbox One, takže každý, kto už hrával na Xboxe, sa bude cítiť ako doma. Miesto loga Xbox je na tomto ovládači, samozrejme, logo MSI, ktoré ale plní tú istú funkciu. Špecialitou tohto gamepadu je vymeniteľný kryt osemsmerového D-Padu. Jeho kryty ponúkajú magnetickú úpravu a dajú sa tak jednoducho striedať podľa hry, ktorú práve hráte a na ktorú sa viac hodí jedna či druhá forma. Čo sa týka softvéru, MSI neponúka nič extravagantné. V praxi vlastne neponúka žiaden, nakoľko gamepad funguje na princípe plug and play a po pripojení k počítaču, konzole či k smartfónu fungoval bezchybne.

Výdrž batérie a kvalita pripojenia

Výhodou GC30-ky je možnosť používať ju v bezdrôtovom režime a MSI sľubuje minimálne osem hodín herného času, kým bude nutné ovládač znovu nabiť. Počas môjho používania som nezachytil žiadne problémy s nedostatkom energie po aktívnom používaní počas dvoch herných posedení – prvé trvalo 5 hodín a druhé viac ako šesť. Samozrejme, je možné, že niektoré hry, v ktorých je nutný častejší vstup z ovládača, ho vybijú rýchlejšie. Avšak výdrž najmenej jedenásť hodín postačí aj tým najvášnivejším hráčom. Hlavne, keď je možné ovládač pripojiť aj káblom a pokračovať tak v hraní bez prestávok. A príjemný je tiež dosah gamepadu, s ktorým som bol schopný ovládať hru takmer cez dve miestnosti, takže pri bežných podmienkach by s ním problémy byť nemali. Pripojenie OTG káblom ku smartfónom pri mojom testovaní fungovalo tiež bezchybne, hoci musím poznamenať, že 20 centimetrový kábel je trochu krátky. Bez nejakého držiaku na smartfón nebolo hranie s mobilom na stole a ovládačom v rukách veľmi pohodlné.

Galéria

Niektoré hry si naozaj vyžadujú gamepad, aby sme dosiahli ten správny herný zážitok. A je len dobre, že stále viac spoločností ponúka svoje verzie ovládačov, ktoré takéto zážitky dokážu sprostredkovať. MSI Force GC30 je naozaj kvalitný kúsok za cenu, ktorá sa vyrovná originálnemu Xbox One ovládaču a je dokonca nižšia, pokiaľ sa k cene Xbox ovládača priráta nutná investícia do bezdrôtového adaptéra, aby sa vôbec dal prepojiť s počítačom. Ak premýšľate nad kúpou gamepadu s Xbox rozložením, môže byť MSI Force GC30 naozaj zaujímavou alternatívou.

• jednoduché pripojenie
  • funkčnosť na PC, konzolách aj Androide
  • kvalitné materiály