Lamax X3.1 ATLAS - Recenzia

Lamax X3.1 ATLAS - Recenzia

Nie je to prvýkrát, čo spoločnosť Lamax prináša na Slovensko športovú kameru. Tentoraz ide o entry-level, teda najnižšiu triedu kamier, ktorú má táto spoločnosť aktuálne v ponuke. Aj napriek tomu však prináša solídny základ príslušenstva a množstvo režimov snímania. Poďme sa jej teda spoločne pozrieť na zúbok.

Obsah balenia a prvý dojem

Pri pohľade na balenie vidíme priamo cez priesvitnú časť prednej strany kameru vo vodotesnom obale. Zvyšok vonkajšieho balenia je posiaty technickými detailmi. Vnútri nájdeme rad príslušenstva – počínajúc úchytkou na rám bicykla a plastového držiaka, končiac pri vodotesnom puzdre a univerzálnom úchyte s lepiacou plochou pre každý povrch. V balení nájdeme v neposlednom rade aj hodinky, s ktorými je možné ovládať funkcie natáčania a snímania fotografií, batériu a, samozrejme, microUSB kábel pre nabíjanie.

Atlas X3.1 je maličkou športovou kamerou. Jej rozmery sú iba 59 x 41 x 29,8 mm pri hmotnosti 58 gramov. Tvorí ju kombinácia plastu a gumených protišmykových častí. Na prednej strane, okrem šošovky, nájdeme aj spúšťacie tlačidlo. Vrchná strana ukrýva tlačidlo spúšťania nahrávania, po bokoch zase výrobca umiestnil microUSB, microHDMI a slot pre SD kartu. Nesmieme zabudnúť na 2“ displej nachádzajúci sa vzadu. Popravde, svojou kvalitou vôbec neohúri, jeho pozorovacie uhly sú podpriemerné, no na účely športovej kamery postačia.

Po spustení kamery objavíme všetky výstupné rozlíšenia, ktoré sú v podpore. Pre nahrávanie videá sú to: 4 K@30 fps, 2,7 K@30 fps, 1080 p@60 fps/30 fps, 720p 120 fps/60 fps/30 fps v kodeku H.264 a pre snímanie fotografií nám Atlas poskytne rozlíšenia 16/12/8 Mpx. Výsledné fotografie sú uložené vo formáte jpg.

Objektív ponúka až 160˚ rozsah a aj kvalita videa je na dobrej úrovni. Úprimne si neviem predstaviť využitie 30 snímok pri akčných záberoch, preto sa mi zdajú dve najvyššie podporované rozlíšenia trochu zbytočné. Z hľadiska FullHD záznamu pri 60 snímkach je všetko plynulé. Kamera vyhotovuje záznam v pestrých farbách a je dostatočne ostrý. Obraz sa mi zdá trochu viac rastrovaný než by som čakal. Rovnako aj slow-motion záznam pri 120 snímkach vyzerá veľmi dobre. Celkovo musím pochváliť akýsi druh stabilizácie, ktorý som tu spozoroval a ktorý dozaista dopomôže výslednej kvalite záznamu.

Vstavaný operačný systém sa ovláda dobre, avšak najprv je potrebné trochu si naň zvyknúť. Umožňuje nastavenie množstva detailov, napríklad vyváženie bielej, ostrosť, poprípade preklopenie obrazu. Škoda, že softvér nedisponuje režimom auto, známym z vyšších verzií. Budete si ho teda musieť suplovať preklopením obrazu a manuálnym spustením nahrávania.

Výrobca udáva výdrž na jedno nabitie až po dobu dvoch hodín. V našom testovaní sme sa dostali na veľmi blízku hodnotu, približne jedna a trištvrte hodiny.

Aby sa ovládanie zjednodušilo čo najviac, s pomocou Wi-Fi v kamere a mobilnej aplikácie pre Android/iOS môžete ovládať kameru na diaľku. Vďaka tomu vidíte to, čo vidí ona, môžete spúšťať nahrávanie, zhotoviť fotografiu a zároveň upravovať nastavenia.

Lamax X3.1 Atlas je skvelou budget orientovanou kamerou, ktorá poskytuje všetky základné funkcie. Stačí vložiť pamäťovú kartu a začať nahrávať. Priamo v balení dodáva výrobca aj vodotesné puzdro a niekoľko úchytiek pre rôzne športy a účely. Okrem obyčajného natáčania na 60 snímok ponúkne aj spomalené video, poprípade zhotovenie fotografie. Aj napriek tomu, že kvalita obrazového výstupu nie je tá najlepšia, s akou som sa kedy stretol, prihliadnuc k cene je predsa len dostačujúca.

• cena/výkon
  • pribalené príslušenstvo
  • ovládanie