RECENZIA: BML dCam3, cenovo dostupná kamera s kompaktnými rozmermi

Autokamera je zaujímavý nástroj, ktorý môže uľahčiť život v rôznych kolíznych alebo konfliktných situáciách. Zábery z nej totiž môžu poslúžiť ako dôkazový materiál v prípade dopravnej nehody a takisto môže pomôcť aj v prípade vandalizmu. V neposlednom rade ale môžete získať aj pekné zábery z ciest. Dnes si predstavíme kameru dCam3 od spoločnosti BML.

Balenie

Autokamera prišla v kompaktnej krabici, v ktorej sme okrem samotného zariadenia našli mini USB kábel, nabíjačku do auta a používateľský manuál.

Dizajn a ergonómia

Telo kamery je vyrobené z čierneho matného plastu, pričom zariadenie má oblé tvary a jednoduchý dizajn. Na zadnej strane sa nachádza malý 1,5-palcový displej a tlačidlá na ovládanie. Kamera obsahuje pohybový senzor a G senzor, zapne sa teda automaticky pri detekcii vonkajšieho pohybu alebo pri pohnutí auta z miesta. Na ľavej strane kamery sa nachádza slot na microSD kartu, na pravej strane potom mini USB port. Zo spodnej strany je zabudovaný mikrofón a tlačidlo reset. Prísavný držiak je pomerne pevný a má dostatočné možnosti nastavenia. Zariadenie celkovo pôsobí robustným a kvalitným dojmom aj napriek svojej kompaktnej veľkosti.

Používateľské dojmy

Kamera umožňuje nahrávať obraz v rozlíšení maximálne 1920x1080, ale len interpolovane, čo znamená, že väčšie rozlíšenie je dopočítané z nižšieho. A z toho plynie, že tu bude zrejme problém s kvalitou obrazu. Formát záznamu je AVI a rozlíšenie samotných fotografií potom maximálne 12 MP. Uhol záberu je 120 stupňov. Bohužiaľ, musíme konštatovať, že záznam videa nie je príliš kvalitný a obraz je aj za jasného slnečného počasia zrnitý a príliš komprimovaný. Za zlého svetla už nie je oveľa horší. Na základnom nastavení kamera robí zábery v rozlíšení 720p vo veľmi zlej kvalite, čitateľné dokonca neboli ani ŠPZ a značky popri ceste. Je preto potrebné pohrať sa s nastavením, čím sa to trochu zlepší, ale na nejaké pekné zábery z ciest, z ktorých by ste si urobili domáce video, to nie je. Ani poznávacie značky áut neboli čitateľné na viac ako pár metrov. Ešte doplníme, že kamera podporuje microSD karty do veľkosti iba 32GB, čo je na dnešnú dobu dosť málo. Samozrejmosťou je podpora neustáleho nahrávania videa, tzv. loop recordingu. Mikrofón tiež neprekvapil, kvalita nahrávaného zvuku je slabá.

Autokamera od spoločnosti BML nás príliš nenadchla. Na dnešnú dobu ponúka podpriemernú kvalitu videa, ktorá je použiteľná len v núdzových situáciách. Za cenu od 60 eur nejde o najlepšiu kúpu a preto ju nemôžeme príliš odporučiť. Navyše, keďže ŠPZ značky áut a značky okolo ciest sú čitateľné len na pár metrov, kamera v podstate ani neplní to, na čo je primárne určená.

• kompaktné rozmery
  • automatická detekcia pohybu

• zlá kvalita obrazu a zvuku