RECENZIA: Motorola Moto G7 Plus je opäť lepší

Motorola, ktorá je dcérskou spoločnosťou Lenova, prednedávnom predstavila štvoricu noviniek radu G7. Do neho patrí aj model G7 Plus, ktorý je zároveň najvýkonnejším kúskom tohto radu a práve ten si dnes predstavíme v recenzii.

Balenie

Telefón sa predáva v zelenej papierovej škatuľke, na ktorej sa nachádzajú najpodstatnejšie informácie a parametre. Obsah balenia recenzovaného kusu bol chudobnejší, vnútri sa okrem telefónu, ihly, nabíjačky a technickej dokumentácie nenachádzalo nič iné, no v našej distribúcii by malo byť súčasťou balenia aj ochranné transparentné silikónové puzdro.

Dizajn, prevedenie

Vo vypnutom stave sa Motorola G7 Plus na prvý pohľad od svojho predchodcu G6 Plus až tak veľmi nelíši. Dizajnový základ je takmer totožný, rozmerovo sú oba modely takmer totožné –157×75,3×8,3mm pri hmotnosti 176g (G7 Plus) oproti 160×75,5×8mm a hmotnosti 167g (G6 Plus).

Pri bližšom pohľade (hlavne pri rozsvietenom displeji) si však všimnete, že novinka kráča s dobou a displej zaberá podstatne viac priestoru na prednej strane, približne 81,4%, zatiaľ čo v prípade modelu G6 Plus to bolo približne 74,4%. Čítačka odtlačku prsta sa presunula spod displeja na zadnú stranu pod fotoaparát na miesto, kde bolo pri predošlom modeli len logo výrobcu. Pribudol taktiež výrazný notch v tvare kvapky, zmenilo sa umiestnenie predného fotoaparátu a na spodnú hranu pribudol reproduktor.

Rám Moto G7 Plus je hliníkový, obe strany telefónu chráni 3D tvarované Gorilla Glass 3, ktoré je však magnetom na odtlačky prstov a telefón je vďaka nemu šmykľavejší. Jedinou záchranou tak bude puzdro, prípadne ochranný kryt. Spracovanie a prevedenie je na veľmi dobrej úrovni. Konštrukcia je pevná, všetko pekne lícuje, nevŕzga a hliníkové telo dodáva prémiovejší pocit.

Telefónu chýbajú certifikáty odolnosti voči vode či prachu, akousi malou náplasťou je odolnosť voči striekajúcej vode. Moto G7 Plus sa predáva v dvoch farebných vyhotoveniach, Deep Indigo a Viva Red. V redakcii sme mali prvé spomínané farebné prevedenie, ktoré je konzervatívnejšie. Telefónu chýba označenia stupňa ochrany krytom pomocou tzv. IP kódov, no výrobca udáva, že telo smartfónu je chránené proti náhodnému poliatiu, potu či slabému dažďu.

Displej

Prednú stranu smartfónu pokrýva LTPS IPS displej s uhlopriečkou 6,2", Full HD+ rozlíšením 1080×2270px, pomerom strán 19:9 a hustotou ~405 ppi, ktorá by mala postačovať aj citlivejšiemu oku. O ochranu displeja sa stará už spomínané sklo Corning Gorilla Glass 3. IPS displej ponúkne veľmi dobré pozorovacie uhly, čitateľnosť na slnku a prirodzené podanie farieb, ktoré si navyše viete v nastaveniach zmeniť na prirodzené, zosilnené či sýte. Musím povedať, že farby sú naozaj krásne, prirodzené a obraz je vďaka Full HD+ rozlíšeniu dostatočne jemný.

V predošlej kapitole som spomínal, že displej Moto G7 Plus pokrýva 81,4% prednej plochy, k čomu prispel aj notch v tvare kvapky. Jeho výhodou je najmä to, že v hornej časti displeja je možné zobrazenie väčšieho počtu ikoniek. Nad notchom sa nachádza predná kamera, pod displej sa zmestil ešte nápis motorola. Čo sa tvaru notchu týka, je otázkou vkusu, čo sa komu páči, moje sympatie si nenašiel.

Ovládacie prvky, konektivita

Ovládacie prvky sú umiestnené na pravej hrane zariadenia. Vo vrchnej časti sa nachádza veľké tlačidlo na reguláciu hlasitosti, ktoré je rozdelené na jej zvyšovanie a znižovanie. Pod ním nájdeme blokovacie tlačidlo. Tlačidlá síce nejako extra nevystupujú, no ich ovládanie je pohodlné, rovnako aj prístup k nim. Do určitej miery k tomu prispieva aj povrch blokovacieho tlačidla, ktorý je vrúbkovaný.

Slot pre SIM kartu sa nachádza už tradične na hornej hrane. Tento slot pojme dve SIM karty typu nano SIM a pamäťovú kartu typu microSD zároveň. Poteší prítomnosť 3,5mm jacku, ktorý sa nachádza zase v spodnej hrane. Okrem neho tu nájdete USB-C port na rýchle dobíjanie a prenos dát a reproduktor. Druhý reproduktor je umiestnený v hornej časti nad displejom.

Bezdrôtovo Z3 Play komunikuje pomocou dual band Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, pričom jej nechýbajú funkcie Wi-Fi Direct či vytváranie hotspotov, ďalej tu nájdeme Bluetooth vo verzii 5.0, GPS s podporou A-GPS, Glonass a Galileo, NFC a nechýba ani podpora rýchleho LTE.

Hardvér

Srdcom G7 Plus je osemjadro Qualcomm SDM632 Snapdragon 636, ktoré je vyrábané 14nm technológiou a disponuje taktom 1,8GHz. Okrem neho tu nájdete grafický čip Adreno 509, 4GB operačnej pamäte a 64GB vnútornej pamäte, pričom k dispozícii pre vaše potreby máte približne 50GB priestoru, ktorý je rozšíriteľný pomocou microSD kariet.

Motorola Z3 Play disponuje napevno zabudovanou Li-Ion batériou s kapacitou 3000mAh. Tá vám umožní prevádzku telefónu dosahujúcu jeden, ale pokojne aj dva dni. Ak by ste ale kedykoľvek potrebovali súrne dobiť telefón, nabíjačka podporuje Qualcomm Quick Charge 4, čo v kombinácii s 27W TurboPower dobíjaním dodá telefónu 12-hodinovú výdrž len za 15 minút.

Zaujímavosťou je, že pribalená nabíjačka obsahuje USB-C koncovku, čo znamená, že prepojovací kábel je obojstranne vybavený spomenutou koncovkou. Osobne v tom vidím len nevýhodu, pretože ak chcete telefón pripojiť k počítaču, budete potrebovať redukciu na klasické USB.

Motorola Moto G7 Plus získala podľa najobľúbenejšieho benchmarkového nástroja hodnotenie približne 118 000 bodov, čo je podľa mňa sklamaním, pretože podstatne lacnejšie smartfóny od konkurencie dosahujú približne o štvrtinu lepšie výsledky. Výkon však bude postačujúci aj pre multitasking či graficky náročnejšie hry alebo aplikácie.

Softvér

Recenzovaný kúsok bežal pod operačným systémom Android 9 Pie čistým ako ľalia. Jedinou cudzou predinštalovanou aplikáciou bol Facebook. Tento krok kvitujem, pretože si sám rád volím, čo si nainštalujem. Ďalšou výhodou je to, že systém nie je zbytočne zahlcovaný hlúposťami, čo do určitej miery prispieva k jeho plynulému chodu. Systém je odladený veľmi dobre, je rýchly a bez tendencie sa zasekávať či spomaľovať.

Softvérové prostredie je jednoduché, ale za to účelné a intuitívne. Mriežku v domovskej obrazovke je možné zvoliť v matici 4×5 alebo 5×5. Ponuka menu sa rozbalí stlačením šípky smerujúcej nahor. Obľúbené aplikácie alebo widgety môžete ale ukladať aj na domovskú obrazovku a získať tak k nim rýchlejší prístup.

Motorola už tradične v rámci svojej nadstavby ponúkne niekoľko šikovných funkcií, ktoré sú schované v aplikácii s príznačným názvom Moto. Tie sú rozdelené do troch kategórií – Moto akcie, Moto obrazovka a Moto hlas.

Moto akcie ponúkajú rôzne možnosti ovládania telefónu gestami. Z tých zaujímavejších spomeniem zhotovenie snímky obrazovky tromi prstami, zapnutie baterky dvojnásobným potrasením, zapnutie fotoaparátu dvojitým otočením zápästia či spustenie režimu nerušiť otočením telefónu displejom smerom nadol. Všetky tieto funkcie obsahujú aj animovaného sprievodcu s možnosťou vyskúšať si danú funkciu.

Moto obrazovka ponúka tzv. náhľad obrazovky, čo znamená nastavenie rôznych interakcií, keď je displej vypnutý. Spomeniem napríklad blokáciu vybraných aplikácií, ktorých notifikácie sa nebudú na zamknutej obrazovke zobrazovať, rýchlu odpoveď napr. na sms alebo mail bez nutnosti odomknutia telefónu či rozsvietenie displeja Moto obrazovky priblížením sa k displeju telefónu. Ďalšou zaujímavou funkciou je vnímavá obrazovka, ktorá ponechá obrazovku zapnutú, kým sa na ňu pozeráte.
Poslednou kategóriou Moto funkcií je Moto hlas, čo je ovládanie telefónu bez rúk pomocou hlasu. Slovenský jazyk však nie je podporovaný.

Pri Moto G7 Plus som si zamiloval najmä vytváranie screenshotov obrazovky. Po jeho vytvorení máte možnosť zhotovený screenshot orezať, upraviť, zdieľať, zahodiť či uložiť, a čo je najlepšie, v prípade, že screenshotovaný objekt je dlhší ako obrazovka, môžete ho nechať automaticky zrolovať nadol a uložiť tak celý objekt do jednej snímky obrazovky.

Multimédia

Moto G7 Plus neobsahuje vlastné prehrávače, len tie od Google. Veľkú časť používateľov určite poteší prítomnosť rádia.

Kvalita zvuku je vďaka stereo reproduktorom a Dolby audio na vyššej úrovni. Hlasitosť je dostatočne vysoká a zvuk je na svoje pomery dostatočne vyvážený. Stereo reproduktor som si užíval hlavne pri rockovej hudbe, u ktorej pekne vyznievali najmä gitary. Pri nastaveniach Dolby audio zvuku si môžete zvoliť jeden z prednastavených režimov, ako je inteligentný zvuk, hudba či film, kde u každého z nich dominujú iné ??? Moto G7 Plus však nie najlepšie zvláda vysokú hlasitosť, pri ktorej cítiť pomerne výraznú rezonanciu celého telefónu. Pozitívne však hodnotím prítomnosť 3,5mm jack portu.

Fotoaparát

Motorola Moto G7 Plus obsahuje celkovo tri fotoaparáty, jeden vpredu a dva vzadu. V prednej časti je v „kvapkovom“ výreze notchu umiestnený fotoaparát s rozlíšením 12Mpx. Pri nakrúcaní videa disponuje 4K rozlíšením pri zachytení 30 snímok za sekundu, rovnako aj pri Full HD rozlíšení.

Zadná dvojica fotoaparátov disponuje rozlíšením 16Mpx pre hlavný fotoaparát, druhý fotoaparát poskytne rozlíšenie 5Mpx a jeho využitie je hlavne ako výpomoc pri fotografovaní portrétov, ak chcete efektne zaostrovať medzi objektom v popredí alebo pozadí. Optika umožňuje nakrúcať videá v 4K rozlíšení pri 30 snímkach za sekundu, Full HD zvládne 60 snímok za sekundu. Efekt spomalenia videa pri Full HD nakrúcaní zvláda spomalenie 120 snímok za sekundu.

Hlavný fotoaparát disponuje kvalitným senzorom IMX519 Exmor RS z dielne Sony, clonou f/1,7, optickou stabilizáciou obrazu a funkciou automatického zaostrovania dual autofocus pixel pDAF. Pomocníkom pri fotografovaní počas horších svetelných podmienok alebo tmy je duálny LED blesk.

Prostredie fotoaparátu ostalo oproti predchodcovi viac-menej nezmenené, veď prečo niečo meniť, keď je to intuitívne a jednoduché. Všetky primárne nastavenia nájdete v hornej, resp. ľavej časti obrazovky (ikonky sa pekne otáčajú v závislosti od toho, či telefón držíte v ruke vodorovne alebo zvisle).

Stlačením ikony štvorčeka s deviatimi menšími štvorčekmi vedľa ikoniek fotoaparátu a videa sa dostanete do ponuky režimu fotografií a videí, ktoré obsahujú režimy portrétu, panorámy, výrezu, spomalenie videa a podobne. Zaujímavou funkciou je napr. tzv. kinematograf, čo je vytváranie gifov s efektom pohybu na statickom obrázku, streamovanie nahrávaného videa na YouTube či pridávanie rôznych virtuálnych postáv do videa.

V hornej časti sa pomocou ikony ozubeného kolieska dostanete do ponuky nastavení veľkosti fotografie predného a zadného fotoaparátu, videa či nastavenie snímania, v ktorom si napríklad zvolíte, aby sa fotoaparát zapol, prípadne prepol medzi zadným a predným fotoaparátom otočením telefónu v zápästí. Nechýba tu ani nastavenie umelej inteligencie, ktorá automaticky zhotoví fotografiu, ak zaznamená úsmev, prípadne umelá inteligencia či tzv. Google Lens. Google Lens je zaujímavá funkcia, ktorá rozpoznáva orientačné body, objekty, cudzie jazyky a zobrazí informácie o danom objekte na obrazovke. Fotoaparát je možné spustiť aj z uzamknutej obrazovke potiahnutím ikony z pravej dolnej časti smerom nahor.

Fotoaparát ponúkne tie najpodstatnejšie nastavenia, nechýba režim HDR, ktorý môžete zapnúť, vypnúť alebo zvoliť automatiku.

Optická stabilizácia obrazu posúva kvalitu zhotovených fotografií na vyššiu úroveň, do akej sa telefón radí. V kombinácii s výborným snímačom z dielne Sony ponúkne Moto G7 Plus naozaj krásne a ostré fotografie s verným zobrazením farieb či už počas ideálnych, ale aj horších svetelných podmienok. Je až na neuverenie, čo dokáže vykúzliť snímač hlavne pri umelom osvetlení a slabých svetelných podmienkach.

Videá nakrúcané vo Full HD rozlíšení pri 60 snímkach za sekundu sú plynulé, 4K rozlíšenie má pri pohyblivých scénach problémy s plynulým prehrávaním.

Musím sa priznať, že Motorola je značka, po ktorej by som prvotne pri kúpe nového mobilného telefónu zrejme nesiahol alebo o nej ani neuvažoval. Musím však povedať, že model Moto G7 Plus som si obľúbil a všetky predsudky som dal bokom.

Pri vybalení vás v prvom rade zaujme dizajn, ktorý vo väčšej miere zostal zachovaný, no teraz zaberá displej podstatne väčšiu plochu prednej časti telefónu a jeho dominantou sa stáva notch v tvare kvapky, ktorý sa mne nepáči, no ide len o môj subjektívny názor. Dielenské spracovanie je na veľmi dobrej úrovni, hliníkový rám a ochranné sklo Gorilla Glass 3 vpredu aj vzadu značia zvýšenú odolnosť konštrukcie. Daňou Gorilla Glass predovšetkým na zadnej strane je extrémna šmykľavosť a zvýšená náchylnosť na zachytávanie nečistôt a odtlačkov prstov, tie však pri modrom farebnom prevedení nie sú až tak veľmi viditeľné.

Moto G7 Plus ponúkne veľmi dobrý displej s krásnymi farbami a výbornými pozorovacími uhlami. Motorola už tradične prichádza s výborne odladeným čistým systémom, ktorý dopĺňa vlastnými šikovnými funkciami, tzv. Moto, vďaka ktorým získate prístup k množstvu zaujímavých funkcií. Páči sa mi, že pri množstve funkcií či už v rámci spomenutého Moto, ale aj napr. pri fotoaparáte máte k dispozícii sprievodcu či nápovedu, vďaka ktorým je ich využívanie jednoduchšie. Taký je aj život vďaka pribalenej nabíjačke podporujúcej Qualcomm Quick Charge 4, čo v kombinácii s 27W TurboPower dobíjaním dodá telefónu 12-hodinovú výdrž len za 15 minút, takže by sa vám nemalo stať, že sa ocitnete s batériou na nule. Trochu však nerozumiem systému obojstranného USB-C kábla a koncovke USB-C na tele nabíjačky, čo výrazne komplikuje hlavne pripojenie telefónu k počítaču.

Čerešničkou na torte je fotoaparát, ktorý posunula Motorola hlavne vďaka optickej stabilizácii na vyššiu úroveň, čoho následkom sú podstatne kvalitnejšie fotografie hlavne za horších svetelných podmienok. To radí fotoaparát k tomu lepšiemu v strednej triede.

Na telefóne sú len dve veci, ktoré by som mu vytkol. V danej cenovej kategórii, ale aj oproti lacnejším mobilným telefónom ponúkne papierovo menší výkon, čo je škoda, pretože vždy je dobré mať väčšiu rezervu. Druhou vecou je umiestnenie čítačky odtlačkov prstov. Tá by mohla byť o kúsok vyššie, pretože prístup k nej je trochu krkolomnejší. Nič to ale nemení na tom, že Motorola Moto G7 Plus z dielne Lenova je naozaj výborným telefónom, ktorý rozhodne stojí za zváženie. A hoci je to priskoro, veľmi sa už teším na nástupcu G7 Plus, pretože Motorola prináša stále lepšie a lepšie produkty.

• elegantný dizajn, prevedenie
  • odladený systém
  • krásny displej