RECENZIA: MSI Optix MAG321CQR je 2K monitor plný prekvapení

Spoločnosť MSI bola donedávna známa iba predajom počítačových komponentov a zostáv. Nedávno však expandovala svoje portfólio o herné periférie, do ktorých patrí aj kategória herných monitorov. Pri výbere toho správneho monitora býva rozhodujúcim faktorom aj pomer cena/výkon. O to zaujímavejšie bolo čítanie technických špecifikácií monitora MAG321CQR od MSI. A keďže sa dostal k nám do redakcie, rozhodli sme sa ho otestovať. O tom, ako si počínal, sa môžete dočítať v nasledujúcich riadkoch.

Obsah balenia

Do redakcie nám dorazil monitor MAG321CQR v retail balení, a teda sa zhoduje s tým, ktoré sa predáva na našom trhu. V jeho útrobách sa nachádzajú manuály, DP kábel, napájací adaptér, 2-dielny stojan a, samozrejme, samotný panel. Celkovo je balenie monitora dobre rozvrhnuté, s množstvom polystyrénu, ktorý absorbuje prípadné nárazy.

Aby ste mohli monitor používať, je samozrejme potrebné zložiť stojan a ten upevniť k monitoru. Tento proces je jednoduchý a zaberie asi 5 minút.

Prvý dojem a konektivita

Po zložení a pripevnení stojana monitor pôsobí veľmi štýlovo. Zvonka tvorí kostru tvrdý plast, ktorý nevŕzga ani sa neprehýba ani napriek faktu, že je panel zakrivený. Dôležitým aspektom každého monitora je možnosť prispôsobenia si výšky, resp. náklonu panelu. Toto zvláda monitor MAG321CQR na jednotku. Zo základnej polohy je ho možné zdvihnúť o 65 mm a upravovať náklon od -5° do +15°.

Na zadnej časti sa nachádza aj jeden RGB pásik, ktorý možno regulovať v OSD menu.

Z hľadiska vstupno-výstupných portov nájdeme na zadnej strane 2 × HDMI, 1 × DisplayPort, 2 × USB 2.0 typ A, 1 × USB 2.0 typ B, 1 × 3.5 mm Jack, 1 × napájací vstup a, samozrejme, zabezpečovací prvok v podobe zámku Kensington. Okrem konektora nájdeme na spodnej hrane zapínacie tlačidlo a vzadu aj 4-smerový joystick pre pohyb v OSD.

Herný panel: WQHD s chrumkavým kontrastom

Potencionálneho zákazníka najviac zaujíma obrazová kvalita. 31.5" VA panel s WQHD rozlíšením 2560 × 1440 je dostatočné veľký pre umožnenie intenzívneho herného zážitku. MAG321CQR pokrýva až 122 % sRGB farebného gamutu a jeho farby, resp. ich kontrast, je na zjedenie. Aj napriek tomu, že sa nejedná o „tradičný“ IPS panel, je obrazový výstup monitora výborný. Čierna je naozaj čiernou, farby sú verne reprezentované a pozorovacie uhly sú na dobrej úrovni. VA panel má lepšie pozorovacie uhly ako lacnejší TN panel, avšak zaostáva za drahšou alternatívou v podobe IPS. Aj napriek tomu sa na tomto 31.5" monitore skvelo pracuje, hrá, sleduje film alebo prehliada web. Z hľadiska herne orientovaných schopností nájdeme prítomnosť až 144 Hz obnovovacej frekvencie spolu so softvérovou úpravou v nastaveniach monitora. Štandardom je 1 ms obnovovacia frekvencia, ktorá je už neodmysliteľnou súčasťou každého herného monitora. MSI dokonca prinieslo aj podporu FreeSync od AMD, avšak monitor absentuje G-Sync.

O plynulý obraz na QHD rozlíšení sa postará nová grafická karta vyššej strednej triedy či už u Nvidie, alebo AMD.

OSD nastavenia

Nastavenia monitora po softvérovej stránke sú bohaté. Z hľadiska úprav tu nájdeme predkonfigurovaný herný režim priamo od výrobcu, možnosť upravovať kontrast a jas, niekoľko prednastavených farebných ladení obrazu a aj možnosť PIP, čo v praxi znamená, že k monitoru možno pripojiť 2 vstupy. Obraz sa rozdelí tak, že je jeden vstup naľavo a druhý napravo na jednej obrazovke. Celým menu monitora sa pohybujete červeným joystickom umiestneným vzadu na obrazovke.

Aj napriek tomu, že na trhu nájdeme za cenu 500€ niekoľko modelov uchádzajúcich sa o našu priazeň, tak musím podotknúť, že aj tento monitor od MSI si našiel na trhu svoje miesto. Zaujme svojou reprezentáciou farieb, 144Hz obnovovacou frekvenciou a podporou FreeSync. To všetko v rozlíšení až 2560x1440. Potešila by ešte prítomnosť G-Syncu a vylepšenie v podobe IPS panelu, namiesto VA, avšak na druhej strane by vzrástla aj celková cena. Aj napriek tomu, je tento monitor od MSI skvelým sprostredkovateľom zábavy, či už tej hernej, poprípade filmovej.

• obrazová kvalita
  • PIP
  • možnosti úprav monitora