• Hlavná stránka
  • HW
  • Recenzie
  • RECENZIA: 1MORE Quad Driver In-Ear Headphones - Slúchadlá, ktoré vám otvoria nové obzory v počúvaní hudby
RECENZIA: 1MORE Quad Driver In-Ear Headphones - Slúchadlá, ktoré vám otvoria nové obzory v počúvaní hudby

Toto nebolo pre mňa úplne bežné testovanie ani recenzia. Ak som doteraz skúšala headsety a slúchadlá, tak skôr priamo tie zo série príslušenstva pre hráčov alebo bežnejšie slúchadlá do ucha na počúvanie hudby. Preto, keď mi mali prísť tieto slúchadlá do ucha od mne neznámej, ale prémiovej americkej značky 1MORE, zobrala som to trochu ako výzvu. Úprimne, mala som trochu obavy, či budem vedieť vôbec zhodnotiť zvuk alebo kvalitu slúchadiel Quad Driver a či bude v ich zvuku nejaký väčší rozdiel oproti bežným sluchadlám.

Prezentácia

Mám také pravidlo, že si pri testovaní pozerám cenu produktu až tesne pred robením recenzie. Keď som dostala do rúk krabičku s týmito slúchadlami, bolo mi už od prvej minúty jasné, že ide skôr o vyššiu kategóriu. Už z balenia a prezentácie slúchadiel som mala takmer až exkluzívny pocit. Nie že by boli v pozlátenej krabičke s červeným zamatom, ale predsa len pri všetkých doterajších in-ear slúchadlách som zvyknutá skôr na strohú krabičku, v ktorej okrem slúchadiel a návodu bol maximálne obal a náhradné koncovky. Firma 1MORE ku Quad Driver spravila pekný obal v tvare knihy, v ktorej sú uložené slúchadlá, kožené vrecko, rôzne konektory a set niekoľkých koncoviek do ucha na výmenu.

Dizajn a pohodlie

Začnem od konca – v balení nájdete 3,5 mm aj 6,35 mm konektor a tiež koncovku na použitie do lietadla. Všimla som si, že kábel k slúchadlám s dĺžkou 1,25 m je z iného materiálu, ako som zvyknutá, a je to preto, že je s kevlarom. Je na ňom malé úzke centrum s ovládaním hlasitosti a MEMS mikrofónom. Slúchadlá samotné nie sú veľké a v balení k nim dostanete osem párov vymeniteľných koncoviek vo veľkosti 11 – 14,5 mm, z ktorých sú tri penové a zbytok bežný plastový. Oceňujem väčší výber štupľov najmä preto, lebo úzko súvisí s komfortom pri počúvaní a Quad Driver slúchadlá ma ani raz netlačili ani mi v uchu nevadili, a to ani pri dlhšom počúvaní.

Technické okienko

Čo presne označuje názov Quad Driver a prečo je to také špeciálne? V bežných slúchadlách do uší sa nachádzajú meniče (drivery), cez ktoré sa šíri zvuk von. Výrobca 1MORE je prvý, ktorý dokázal navrhnúť také malé slúchadlá nie s jedným setom, ale so štyrmi meničmi vnútri. Technicky to znamená, že slúchadlá majú štyri reproduktory s viacerými frekvenciami, takže vydávajú celistvý a vyvážený zvuk. Zaujímavé je, že Quad Driver (spolu s Triple Driver) majú certifikát THX, a 1More je tak prvý výrobca na svete, ktorý ho získal pre slúchadlá a v podstate tak vytvoril novú kategóriu THX certifikovaných výrobkov.

Zvuk

Na začiatku som spomínala svoje obavy o to, či budem vedieť posúdiť rozdiel medzi obyčajnými slúchadlami a týmito špeciálnymi štvormeničovými. Bude to znieť trochu ako klišé, ale tie sa rozplynuli pri prvom počúvaní hudby. Naschvál som si pustila jednu z mojich obľúbených pesničiek, lebo ju poznám, a zistila som, že ju v skutočnosti nepoznám celú. Zrazu v nej pribudli napríklad tichšie vokály a melódie, ktoré som v nej nikdy nezachytila, a toto sa opakovalo vo viacerých rôznych skladbách. Klamala by som, keby som tvrdila, že som tým zvukom nebola vyslovene nadšená.

Na úplne prvé počutie je rozdiel medzi bežnými slúchadlami a Quad Drivers od 1MORE vyslovene citeľný a je to, úprimne, celkom zážitok. Zvuk, ktorý z nich ide je plný a čistý, nikde nič nešumí ani neprekáža, nie sú tu príliš výrazné basové frekvencie, ale tie ani nechýbajú. Ak počúvate hudbu aj pri vyššej hlasitosti, nie je to hukot, ale súlad zvukov, ktoré jednoducho chcete spoznávať. Za zmienku stojí aj to, že pri počúvaní nepočujete svoje okolie, ale dovolím si tvrdiť, že za dobrú filtráciu môže čiastočne aj to, ktoré koncové štuple na slúchadlách používate a rozhodne je plusom to, že ich 1MORE dodáva až osem. Ale späť k zvuku – môj subjektívny zážitok bol taký, že som s nadšením počúvala hudbu a zisťovala, čo mi v nej doteraz unikalo.

Keby som mohla, dám Quad Driver šesť bodov z piatich. Zvuk, ktorý prechádza cez unikátny počet štyroch meničov v každom slúchadle, je jednoducho citeľne lepší a plnší, než pri iných slúchadlách, a je možné (pozor, to negarantujem ja ani výrobca ), že vám vyslovene otvorí nové obzory napríklad aj v hudbe, o ktorej ste si mysleli, že ju poznáte. K hodnoteniu ma presvedčilo aj pekné balenie slúchadiel s koženým puzdrom a ôsmimi rôznymi koncovkami do ucha, veľmi pevný kábel s kevlarom, ktorý sa nezamotáva, pohodlnosť slúchadiel a to, že dobre filtrujú zvuky z okolia. A navyše majú ako prvé na svete certifikát THX. Vedela by som si pri Quad Driver predstaviť aj omnoho vyššiu cenovku, lebo z ich používania som mala vyslovene radosť z plného zvuku, s ktorým súvisel pocit až akejsi exkluzivity.

• čistý a plný zvuk
  • objavovanie nových zvukov
  • dobrá filtrácia zvukov z okolia