RECENZIA: CREATIVE Outlier Active - Pohodlné slúchadlá so zaujímavou cenovkou

Spoločnosť CREATIVE je už ostrieľaným veteránom a veľkým menom vo sfére zvukovej reprodukcie. Každý počítačový fanúšik určite pozná pojem SoundBlaster, za ktorým už od nepamäti stojí práve značka CREATIVE. Dnes tvoria jej portfólio drôtové a bezdrôtové slúchadlá, reproduktory, zvukové karty, pc periférie a audio systém S-XFi. Do redakcie sa k nám tentokrát dostali bluetooth slúchadlá CREATIVE Outlier Active.

Obal a jeho obsah

Slúchadlá prichádzajú zabalené v jednoduchej papierovej krabičke, v ktorej sa nachádza plastová vanička. V nej sú uchytené slúchadlá a pod ňou nájdeme vrecúško na prenášanie, USB káblik na nabíjanie, produktovú dokumentáciu, a päť párov gumených ušných nadstavcov v rôznych veľkostiach. Balenie je jednoduchšie, avšak v tejto cenovej hladine je to úplne pochopiteľné.

Prvé dojmy a spracovanie

Kompaktné slúchadlá pôsobia na prvý pohľad dobre. Ich telo je tvorené prevažne z tvrdého plastu, ktorý je z vonkajšej strany potiahnutý gumou. Slúchadlá sú vzájomne prepojené 55 centimetrov dlhým plochým pogumovaným káblom, na ktorom nájdeme zaťahovaciu svorku a plastovú ovládaciu jednotku. Tá je umiestnená 7 centimetrov od pravého slúchadla a obsahuje pogumované tlačidlá na zvyšovanie a znižovanie hlasitosti, tlačidlo play, nabíjací micro USB port a mikrofón, nachádza sa tu však aj 150mAh Li-ion akumulátor. Spracovanie slúchadiel je na svoju cenovú kategóriu primerané, avšak výhrady máme voči ovládaciemu panelu, ktorého tlačidlá sú hmatom nedobre rozoznateľné a na ich stlačenie je potrebné vyvinúť trochu väčšiu silu.

Používanie

Slúchadlá sú vybavené technológiou Bluetooth 4.1, spárovanie s telefónom preto prebieha rýchlo a bezproblémovo. Musíme vyzdvihnúť, že v ušiach držia veľmi dobre, nevypadávajú z nich a sú pohodlné aj po dlhšom používaní. Počas skúšobného telefonátu fungovali úplne bez problémov, osoba na druhej strane telefónnej linky potvrdila, že kvalita hlasu bola dobrá. Použité 6 mm neodymové magnety poskytujú dobrý zážitok aj pri počúvaní hudby. Všimli sme si, že CREATIVE Outlier Active sú o trochu hlasnejšie ako väčšina testovaných slúchadiel, ktoré sme už v našej redakcii mali.

Slúchadlá hrajú pekne, avšak pri 100% hlasitosti v komplikovanej viacstopovej hudbe zmiešavali hlasitosti jednotlivých nástrojov inak, ako sme zvyknutí. To v konečnom dôsledku pôsobilo tak, akoby skladba bola zmixovaná nevyvážene (niektoré nástroje boli príliš ticho, iné zas príliš hlasno). Občas sme zaznamenali aj miernu „plytkosť“ zvuku a jemné „zlievanie“ zvukových stôp. Toto spomínané zlievanie však nastávalo len pri hudbe, ktorá má veľmi veľa zvukových stôp, ktoré hrajú naraz (od 14 vyššie). Takáto hudba je veľmi špecifická a na slúchadlách tejto cenovej kategórie počúva tieto žánre naozaj málo ľudí. Počas počúvania bežnej hudby, ktorá sa aktuálne hráva v rádiách, CREATIVE Outlier Active nemajú problém a vzhľadom na svoju cenu znejú veľmi dobre. Zameranie slúchadiel je však na športovo aktívnych ľudí, a preto disponujú normou IPX4 hlavne proti potu. Tiež musíme konštatovať, že počas fyzickej aktivity je ťažké vnímať hudbu ako audiofil, preto môžeme pokojne prehlásiť, že tieto slúchadlá hrajú vzhľadom na svoje zameranie a cenu veľmi pekne. Slúchadlá vydržali hrať bezmála 9 hodín pri 75% hlasitosti, doplna sa nabili za približne 2 hodiny aj 15 minút.

CREATIVE Outlier Active sú zaujímavou možnosťou pre športovo zameraných ľudí, priemerne náročných poslucháčov hudby, a pre používateľov, ktorí chcú veľa muziky za málo peňazí.

• pohodlie pri dlhšom nosení
  • dobrý zvukový prejav vzhľadom na cenu