- BioWare už počas jesene plánuje vydať Dragon Age: The Veilguard
- Ide o prvú hru štúdia od vydania looter hry Anthem
Na úspechu Dragon Age: The Veilguard stojí veľa. Možno aj budúcnosť štúdia BioWare. Po nie príliš úspešnom Mass Effect: Andromeda a katastrofálnom Antheme musí kanadské štúdio zabodovať. Všetko zlé je však na niečo dobré a to platí aj pre BioWare.
Zlyhanie Anthem totiž naučilo BioWare jednoduchú (aj keď drahú) lekciu. Je lepšie venovať sa typu hier, ktoré využívajú silné stránky štúdia. V rozhovore pre Edge to skonštatoval kreatívny režisér hry John Epler.
„V našom štúdiu sme vždy stavali na rozprávaní príbehov a RPG hrách,“ vysvetlil Epler. „Som hrdý na veľa vecí v Anthem – na tomto projekte som pracoval rok a pol. Ale nakoniec sme budovali hru zameranú na niečo, v čom sme neboli nevyhnutne takí zdatní.“
Problémom podľa Eplera bol fakt, že vývojári hľadajú zamestnanie v BioWare práve kvôli takýmto typom hier. Keď však mali následne robiť na online looter hre, tak ich skilly sa nedokázali správne preniesť. „Pre mňa a pre tím bolo najväčším ponaučením vedieť, v čom ste dobrí, a potom to zdvojnásobiť,“ povedal. „Nerozpínajte sa príliš. Nesnažte sa robiť množstvo rôznych vecí, na ktoré nemáte odborné znalosti. Veľa ľudí v tomto tíme sem prišlo, aby vytvorili príbehovo zameranú RPG hru pre jedného hráča.“
Anthem vyšiel v čase, kedy bolo mnoho tradičných singleplayer štúdií „nútených“ pracovať na live service hrách. Ako Crystal Dynamics s Marvel’s Avengers, Arkane s Redfall či naposledy Rocksteady so Suicide Squad: Kill the Justice League. Uvidíme teda, ako sa BioWare bude dariť po návrate k „ich“ žánru.
Dragon Age: The Veilguard príde na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.