- Ken Levine a jeho štúdio Ghost Story Games sa chystá v tomto roku vydať hru Judas
- V rozhovore pre Edge sa však vrátil do minulosti, kedy bolo Levinovi pripisované zatvorenie štúdia Irrational Games
Príbeh zatvorenia Irrational Games je absolútne fascinujúci. Ide o tvorcov BioShock a BioShock Infinite, pričom obe hry boli extrémne komerčne úspešné. Keď teda Take-Two rok po vydaní BioShock Infinite v roku 2014 ohlásilo jeho koniec, bol to šok.
Na troskách Irrational Games vzniklo menšie štúdio s názvom Ghost Story Games pod vedením Kena Levina. Práve on však bol označovaný ako dôvod zániku Irrational Games pri ktorom prišli o prácu desiatky vývojárov. Levine totiž vyjadril svoju vôľu pracovať s menším vývojárskym štúdiom.
Viac ako dekádu po týchto udalostiach však Levine pre magazín Edge prezradil, že on nebol dôvodom zatvorenia Irrational Games. Priznal však, že situácia bola komplikovaná.
„Uzavretie spoločnosti Irrational bolo komplikované. Cítil som sa v tejto úlohe mimo svojej hĺbky. Ste kreatívny človek a zrazu, ako sa zväčšuje vaša vízia toho, čo chcete robiť, musíte sa stať manažérom, a to spôsobom, v ktorom nemusíte mať žiadne vzdelanie ani zručnosti. Moje duševné zdravie bolo počas Infinite v troskách. Bol som vystresovaný, v mojom živote sa v tom čase dialo veľa osobných vecí a potom mi zomreli obaja rodičia. Jednoducho som to už nedokázal robiť a nemyslím si, že som mal dôveru tímu.“
Išlo o korporátne rozhodnutie…
„Mojím zámerom bolo ísť [do spoločnosti Take-Two] a povedať: ‚Pozri, potrebujem začať novú vec a Irrational by mal pokračovať,’“ hovorí Levine. „Preto som si nezachoval názov Irrational. Myslel som si, že budú pokračovať. Ale nebola to moja spoločnosť – predal som ju, takže som pracoval pre Take-Two a štúdio bolo ich.“
„Na podnikovej úrovni sa rozhodlo, že štúdio by nemalo pokračovať v činnosti. Môj pocit bol, že by to pravdepodobne malo zmysel. Take-Two urobilo remaster hry BioShock. To by bol dobrý titul pre Irrational, aby sa zorientovali, vybudovali novú štruktúru kreatívneho riaditeľa a potom na tom stavali, keď by mali istotu, že urobia ďalšiu hru BioShock. Nemyslím si, že som bol v takom stave, aby som bol dobrým lídrom tímu.“
„Keď sme zistili, že spoločnosť nechce pokračovať, snažili sme sa, aby bol tento prechod čo najmenej bolestivý. Pre tím sme zorganizovali niekoľko pracovných veľtrhov, umožnili sme im zostať v štúdiu, dali sme im štedré prechodné balíčky, nakŕmili sme ich. Tým nechcem povedať, že to nebolo na nič. Ale nemyslím si, že by som mohol byť ich vedúcim viac, a vedel som, že ďalšia vec, ktorú budem robiť, bude mať veľmi dlhé obdobie výskumu a vývoja. Problém je v tom, a tento problém vidíte u veľkých štúdií, čo urobíte s 300 ľuďmi, keď budete mať niekoľkoročný projekt výskumu a vývoja?“
Take-Two na svoje rozhodnutie doplatilo
Paradoxom je, že o niekoľko rokov neskôr Take-Two zistilo, že nechávať BioShock sériu odloženú asi nemá veľký zmysel, no zároveň nemali žiadne štúdio, ktoré by mohlo novú hru v sérii vytvoriť. A tak v roku 2019 oznámili vznik nového štúdia Cloud Chamber, ktoré sídli v Kalifornii a Montreale. Práve toto štúdio má vytvoriť novú BioShock hru, ktorá však zatiaľ nebola ohlásená.
A Levine? Ten po viac ako dekáde plánuje vydanie svojej novej hry Judas. Tá by sa mala objaviť na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.