Prečo chceme Alien: Isolation 2

Prečo chceme Alien: Isolation 2

Píše sa 7. október 2014 a kde sa vzala, tu sa vzala nová Alien hra. Vodu veľmi nenamútila, všetci máme v živej pamäti aké „dobré“ hry toto bývajú. No potom začnú vychádzať recenzie.

Sám som sa k prvej a zatiaľ jedinej časti dostal úplnou náhodou. Patrím k ľuďom, čo na YouTube chodia pozerať len technické záležitosti, či pozrieť novinky zo sveta hier. YouTuberi sú pre mňa ľudia ktorým sa nechce pracovať a využívajú systém. Je to ich šikovnosť, no pre mňa ich videá nemajú žiadnu výpovednú hodnotu. Sledujem len pár zahraničných, odborníkov v oblasti ktorej sa venujú. A prečo hovorím o nich? Pretože mi na domovskej stránke vyskočilo práve gameplay video na Alien: Isolation. To už bola hra na trhu asi 3 mesiace. Zvyčajne také veci poctivo ignorujem, ak chcem nejakú hru vidieť, zahrám si ju či pozriem alebo prečítam recenziu. No ostal som v malom šoku, nakoľko Alien filmy zbožňujem a hral som väčšinu titulov ktoré boli do tohto univerza zaradené. Väčšina z nich bola dosť zlá. Zrazu ale vidím, že mi muselo niečo ujsť. Toto som nepoznal a tak som zo zvedavosti klikol. Video malo 35 minút a pozrel som si ho celé. Dokonca som klikol na pokračovanie, keď som si uvedomil, že to nechcem pozerať, chcem to hrať. Rýchlo som prečítal recenziu a ešte v ten deň som si bežal hru kúpiť. Bol december a odvtedy ju každý december hrám znova a znova. Dá sa povedať, že to je taká moja vianočná hra. Tak sa mi páčila.

Aby som bol férový, hra mala veľa chýb. V žiadnom prípade nejde o dokonalý titul, ale to by sme chceli asi veľa. Alien: Isolation vsádza na iné karty. Každý správny fanúšik série filmov videl predĺženú verziu Aliens a vie, že Ripley mala dcéru. Pre tých čo to nevideli nejdem spojlerovať, určite si ten film pozrite. Každopádne, hra je tu pomerne dlho a tak asi drvivá väčšina ľudí vie o čom je. O Amande, dcére, ktorá sa vydáva hľadať stratenú mamu. To je dobrá taktika, neurobiť titul podľa filmu, pretože to vám zväzuje ruky, no nie je dobré pustiť sa ani kamsi úplne mimo, pretože to môže dopadnúť zle. No vložiť dej medzi filmy s postavou, o ktorej ste už zrejme počuli a jasným, logickým príbehom. A aj keď viete aký má koniec, stále je pútavý. Dobré je tiež to, že autori hry zrejme počúvali ľudí a konečne to nie je iba o bezduchom zabíjaní votrelcov. Za to veľký bod plus. Zároveň vsadili na čoraz populárnejší survival žáner a treba uznať, že tento prvok sa im podaril tiež. Nezabúdajme, že vizuálne ide o veľmi podarený kúsok a priestory lode, v ktorej sa príbeh odohráva, sú doslova vernou kópiou pôvodných filmov. Miestami som žasol aké detaily sa tam dajú nájsť, či už od terminálov na ukladanie hry až po Amandine hodinky. Samotného Votrelca je škoda komentovať, ten vyzerá lepšie ako vo filmoch. Tu bolo vidieť, že vývojári boli aj fanúšikmi.

No poďme sa pozrieť na tú druhú stránku. V čom hra nebola dobrá. Áno, mala svoje chyby a nie málo. Môžeme začať napríklad bugmi. Tých bolo dosť a asi najznámejším sú lietajúce zbrane nepriateľov. Občas bolo dosť zvláštne, kedy vás samotný votrelec zahliadol. Niekedy to bolo doslova za rohom, inokedy vás nezmyselne prehliadol. Najväčším problémom bol dosť pomalý postup. Niektoré pasáže boli až zbytočne natiahnuté. K tomu pripočítajte nerovnomerné rozdelenie búdok na ukladanie hry, kedy ste ich v jednej malej sekcii mali hneď dve a na druhej strane, v obrovskom priestore s mnohými chodbami a nepriateľmi len jednu. Dokonalý recept na frustráciu, zvlášť pri vyšších obťažnostiach. Taktiež animácie v cut scénach už pôsobia trošku zastaralo a strnulo, stále sú však na dobrej úrovni a zážitok z hry to rozhodne nekazí. Toto všetko sú ale veci, ktoré každý prehliadol, pretože išlo po dlhých rokoch konečne o dobrú Alien hru. Zas ste sa cítili ako ste sa cítiť mali. Ako štvaná zver. Áno, v určitej fáze hry sa dostanete k plameňometu, ktorý vám postup značne uľahčí, no ak to hráte na Hard, či Nightmare, počítajte s tým, že paliva veľa nenájdete, čo bude znamenať, že budete šetriť kde sa dá a dvakrát si rozmyslíte, či plameňomet použijete, alebo si ho ušetríte na horšie časy. Taktizovanie tu tiež určite má svoje miesto.

Celkovo sa predalo viac ako 2 milióny kusov. Ja sám vlastním dve kópie, jednu na Xbox 360, druhú na PS4. Nie je to žiadne svetoborné číslo, no keď sa zamyslíme, ani zlé, zvlášť na tento žáner hry. Je jasné, že SEGA si predstavovala iné predaje, no vzhľadom na to ako dokázali štúdiá likvidovať túto značku predtým, ide ozaj o úspech. Navyše sa stále dostáva do povedomia ďalších ľudí, pretože hráči, ktorí tento titul hrali, sa verejne dožadujú pokračovania. Po tom AKO to skončilo sa ani netreba čudovať. Pokračovanie je nevyhnutné, ak chceme aby sme sa napojili na film, v ktorom vieme ako dopadla Amanda, a koniec prvej časti sa tam rozhodne nedostal. Titul jednoducho posunul hry Alien ďalej ako sme mohli dúfať. Ak by sa Creative Assembly rozhodli urobiť priame pokračovanie, už teraz je isté, že predaje by sa zastavili na oveľa vyššom čísle ako 2 milióny, zvlášť, ak by sa poučili z chýb ktoré boli v jednotke. Napríklad to neustále plíženie sa. Ak by sme chceli pokračovať ako to bolo vo filmoch, pokojne by sme v Isolation 2 mohli zabiť pár votrelcov, myslím, že hre by to neublížilo, práve naopak, dalo by sa s tým dobre pracovať. Napríklad by to vyprovokovalo ostatných k agresívnejšiemu správaniu na nejakú dobu alebo oblasť. Nemohlo by to byť ale ako napríklad v Alien: Colonial Marines. To teda absolútne nie.

Aby som to zhrnul, tak musím povedať, že chceme pokračovanie pretože si to táto hra zaslúži. Ak by vývojár pozeral dopredu, sledoval komunitu, tak by vedel, že dvojka by mala väčší úspech. Oni si síce začali uvedomovať, že s týmto univerzom sa dá pracovať, žiaľ, nezačali podľa našich predstáv. Ohlásenie mobilnej hry po tom, čo sa robilo s Command and Conquer: Rivals či Diablo Immortal je doslova nepochopiteľné. Je nám jasné, že v mobilnom biznise sa točí na mikrotransakciách obrovské množstvo peňazí, spoločnosť ale sľubuje, že platiť sa bude za hru, nie za veci v nej. Toto je model, ktorý je určite viac akceptovateľný, takže možno nemusíme hneď hádzať flintu do žita úplne. To isté platí aj pre oznámenie multiplayerovky Alien MMO (názov zatiaľ nie je známy). Tu to ale smrdí prúserom typu Colonial Marines a som ozaj zvedavý ako to dopadne. Pokiaľ ide štúdiu čisto len o peniaze na nový Isolation 2, pretože momentálne nemajú prostriedky na to aby ho vytvorili tak dobre a masívne ako my chceme a oni si predstavujú, tak ok. Som ochotný počkať. Len nám preboha povedzte, či sa ho dočkáme. Z marketingového hľadiska by predali viac týchto „medzihier“, pretože si ich ľudia zahrajú, aby si skrátili čakanie. Takto, keď nad pokračovaním visí otáznik, je tu veľa skepsy a to má za následok zlú karmu ktorá sa odrazí ako na predajoch, tak na samotnej značke. Najnovšie informácie, že Isolation 2 nie je vo vývoji a ani sa nechystá, lebo chcú rozpovedať príbeh Amandy Ripley aj inak, nikoho nepotešili. Konanie spoločnosti je zvláštne, pretože vidia dopyt po hre, no aj tak s tým nepracujú podľa predstáv zákazníkov.

SEGA a Creative Assembly vedzte, že my chceme Alien: Isolation 2 alebo akokoľvek pokračovanie nazvete.  Ja osobne si ho kúpim zas aj dvakrát ak bude treba, len mi ho naservírujte a nechajte ma hrať.

S pozdravom,

veľký fanúšik hry, ešte väčší fanúšik filmov a milovník celého univerza R.G.

Tento text je subjektívnym názorom autora a nereprezentuje názor celej redakcie, alebo webu Gamesite.sk.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk