- Bloomberg informuje o tom, že BioWare má v súčasnosti menej ako 100 vývojárov
- Okrem mnohých prepustených vývojárov boli totiž ďalší preradení k iným štúdiám
Zdá sa to až neuveriteľné, že štúdio, ktoré bolo ešte pred dekádou považované za jedno z najväčších RPG štúdií na svete môže padnúť tak hlboko. A predsa sa tak stalo. BioWare bolo totiž po komerčnom neúspechu Dragon Age: The Veilguard doslova oholené na kosť.
Bloomberg totiž informuje, že zatiaľ čo na vrchole svojich síl zamestnávalo BioWare viac ako 400 zamestnancov v troch samostatných pobočkách, tak po posledných čistkách má štúdio menej ako 100 zamestnancov. A tu treba podotknúť, že nároky na počet zamestnancov pri vývoji AAA hier v poslednej dekáde rástli masívnym spôsobom.
Navyše, Bloomberg informoval o tom, že celý proces reštrukturalizácie BioWare bol nakoniec vykonaný inak, ako sa pôvodne plánoval. Pôvodný plán bol jednoduchý. V čase, kedy malá skupina senior vývojárov bude pracovať na pred-produkčnej fáze novej Mass Effect hry, tak zvyšok štúdia bude pomáhať iným EA štúdiám na hrách ako Skate, Iron Man či Battlefield. EA týchto zamestnancov v posledných dňoch informovalo, že ich presun je permanentný. Mnohí nad tým vyjadrili svoje rozčarovanie, pretože efektívne idú pracovať na hrách, o ktoré možno nemajú až taký záujem a nepracujú pre štúdio, pre ktoré pracovať chceli.
K tomu opäť pripomíname fakt, že veľké množstvo vývojárov nedostalo ani takúto príležitosť, pretože boli prepustení.
BioWare zatiaľ nekončí
Poslednou nádejou štúdia BioWare sa tak javí nová Mass Effect hra. BioWare hru vyvíja efektívne od roku 2020. No práce na nej boli zastavené na dva roky, pretože štúdio muselo pomôcť s vydaním Dragon Age: The Veilguard. Cieľ je teda nasledovný – malá skupina bude pracovať na základných pilieroch hry a následne budú naberať nových vývojárov. Táto skupina by následne mala prejsť celou produkčnou fázou vývoja.
A kedy sa dočkáme nového Mass Effect? Určite nie skôr ako v roku 2028. Ak si to dovtedy EA nerozmyslí a celé štúdio nezavrie. EA je totiž známe svojim nemilosrdným prístupom k štúdiám a je doslova zázrak, že BioWare sa podarilo prežiť tri komerčné zlyhania po sebe.
Dobrou správou je, že nový Mass Effect majú na starosti veteráni série. Mike Gamble bol producentom pôvodnej trilógie. Parish Ley bol zas vedúcim animátorov v trojici Mass Effect hier a na popredných pozíciách boli aj Preston Watamuniak a Derek Watts.