- Konštantná debata v súvislosti s náročnosťou From Software hier prišla späť vďaka vydaniu expanzie Shadow of the Erdtree pre Elden Ring
- Miyazaki akékoľvek zásahy do náročnosti hry odmieta
O From Software hrách asi ťažko povedať, že by bolo inkluzívne a vychádzali hráčom v ústrety. Sú to náročné hry, ktoré vám neodpustia prakticky nič. A aj v tom je ich čaro. Preto Hidetaka Miyazaki akékoľvek zásahy do náročnosti Elden Ring odmieta. Prezradil to v rozhovore pre The Guardian.
„Ak by sme naozaj chceli, aby hru hral celý svet, mohli by sme len stále viac znižovať obtiažnosť. Ale to nebol správny prístup,“ hovorí Miyazaki.
„Keby sme zvolili tento prístup, nemyslím si, že by hra dokázala to, čo dokázala, pretože pocit úspechu, ktorý hráči získavajú z prekonávania týchto prekážok, je takou základnou súčasťou zážitku. Zníženie obtiažnosti by hru pripravilo o túto radosť – čo by v mojich očiach zničilo hru ako takú.“
Expanzia Shadow of the Erdtree spôsobila masívny nárast počtu hráčov na Steame a zaradila sa na prvé miesto najlepšie hodnotených expanzií vo videohernej histórii.