Lenovo YOGA TAB 3 8 - Recenzia

Lenovo YOGA TAB 3 8 - Recenzia

Čínska spoločnosť Lenovo, ktorá je najväčším výrobcom počítačov na svete, po roku opäť prichádza s tabletom Yoga 3. Či si zaslúži takú veľkú pozornosť, či výrobca tablet vyladil a čo sa zmenilo, sa dočítate v recenzii.

Prvé dojmy

Po rozbalení škatule nachádzame samotné telo tabletu, pod ktorým je v priečinkoch uložené ostatné príslušenstvo. Celkovo balenie pôsobí vkusne a zapadá aj do cenovej kategórie tabletu.

Technológie

Vnútro tabletu je osadené štvorjadrovým procesorom Qualcomm, 1GB RAM modulmi a obyčajnejšou grafikou Adreno 304, ktorá však postačuje aj na nové HD hry. Vnútorná pamäť 16GB je rozšíriteľná pomocou microSD karty, čo je slušná veľkosť.

Osempalcový IPS displej má, bohužiaľ, rozlíšenie len 1280×800 pixlov. Nachádza sa tu 8MP otáčateľná kamera a klasická dátová konektivita. Bluetooth 4.0, Wi-Fi b/g/n a GPS. Konektory na tablete nájdeme len dva, microUSB na nabíjanie a prenos dát a 3,5mm audio jack na slúchadlá.

Dizajn

Dizajn tabletu je spracovaný veľmi dobre. Spája v sebe okrúhle i hranaté prvky. Plastové i kovové materiály sú spracované tiež na vysokej úrovni. Zadná časť má vrúbkovaný povrch a dobre sa drží v rukách.

Spodná časť (valec) tabletu je hrubšia a ťažšia než zvyšok. Je v nej ukrytá batéria a na hmotnosti pridáva aj kovový stojan, ktorý je otáčateľný. Navyše v sebe ukrýva zapínacie tlačidlo a audio jack. Stojan si môžete prispôsobiť na rôzne úrovne a tablet môžete aj rôzne uchopiť, či dokonca zavesiť na klinec. Reproduktory sú umiestnené smerom k používateľovi – pod displejom, takže pri držaní sa môže stať, že ich rukami zakryjete.

Displej má pomerne veľmi široké rámy a vzhľadom na celkovú veľkosť tabletu mohli byť o trochu užšie. Zadná kamera, ktorá je aj otáčateľná, je umiestnená v ľavej dolnej časti valca. Pri držaní tabletu prstami či vysunutom držiaku ju ľahko zakryjete.

Test

Počas testovania sme zaťažili tablet rôznymi úkonmi, či už išlo o prezeranie webu, alebo hranie náročných hier.

Už od prvého momentu sme si zvykli na klasickú verziu Androidu Lolipop 5.1. Celé prostredie bolo spracované tak, ako sme boli zvyknutí. Celkovo bolo menu pestré, prechod medzi horizontálnym a vertikálnym zobrazovaním obsahu trval tabletu dlhšie, než sme čakali. Všetky aplikácie bežali svižne a aj prechody medzi rôznymi obrazovkami boli dostatočne plynulé. Vstavaných aplikácií bolo dostatočne veľké množstvo, slúžili buď na prenášanie súborov, ich zdieľanie, alebo na ochranu tabletu pred škodlivými útokmi vírusov. Čo sa týka výkonu tabletu, ten bol postačujúci, no inštalovanie programov a rýchlosť načítavania internetu nebola blesková.

Na výdrž batérie do 20 hodín sme boli poriadne zvedaví. Pri bežnej práci nám tablet vydržal cca osem hodín, pri hraní do troch hodín, pri menšom jase a pozeraní filmov do 12 hodín a pri počúvaní hudby to bolo ešte viac. Výdrž batérie nás celkom prekvapila. Pri pozeraní videa sa po jeden a pol hodine sa znížila kapacita batérie len o osem percent. Displej bol ozaj farebný, čo už predurčovala technológia IPS, ale chýbala mu ostrosť. Dobre sa na ňom sledovali filmy, ale prezeranie webu bolo na tom horšie.

Senzor automatického podsvietenia displeja v tablete nechýba a tentoraz aj skutočne funguje. Po zaškrtnutí možnosti automatického jasu displeja sa tablet prispôsobil okolitému prostrediu a jas sa automaticky nastavil. Páčil sa nám inteligentný prepínač Lenovo, ktorý automaticky zistil polohu tabletu, teda či bol postavený, alebo sme ho držali v rukách ako noviny a sám upravil farebnú škálu obrazovky.

Kamera je dostatočne dobrá na uskutočnenie videohovorov či na odfotenie jednoduchých fotiek za dobrého svetla. Kvalita videa bola prekvapivo dobrá aj v horších svetelných podmienkach. Avšak chýbali nám širšie možnosti softvérového prispôsobenia nastavení fotiek či videa. Prekážalo nám aj umiestnenie kamery, ktorá bola ukrytá v ľavom dolnom rohu a pri držaní tabletu rukami sme si prstami zakryli objektív, no vďaka možnosti jej otočenia to až taký problém nebol.

O ozvučenie sa stará dvojica reproduktorov s certifikáciou Dolby Atmos. Hrali dostatočne hlasno, s lepším náznakom basov, a ich kvalita bola postačujúca. O nastavenie priestorového zvuku, ekvalizérov a ostatných doplnkov sa staral softvér Dolby.

Veľmi často sme využívali stojan. Keď sme niekam odbehli, tak sme vysunuli stojan a položili sme tablet na poličku. Pri písaní sme si mohli zvýšiť vrchnú časť vysunutým stojanom či stojan vysunúť do 180-percentného sklonu a zavesiť si ho. Po zaklapnutí stojanu sa tablet držal pohodlne aj v jednej ruke, akoby ste držali knihu.

Zapínacie tlačidlo a microUSB konektor sú umiestnené, rovnako ako v predchodcovi, na ľavej spodnej strane tabletu. Na strane pravej je umiestený 3,5mm audio jack a mikrofón. Ovládanie hlasitosti sa nám zdalo dobre umiestnené, ale príliš citlivé. Často sa nám popri hraní hier stávalo, že sme nechcene stlačili hlasitosť a pridal sa nám zvuk na plno. Počas používania tabletu nám výrazne vadil striebristý nápis Lenovo umiestnený v pravom dolnom rohu rámu LCD displeja.

Páčila sa nám technológia AnyPen, kde sme mohli použiť akékoľvek pero či ceruzku a displej naň reagoval bezchybne.

Technické špecifikácie

Procesor – Qualcomm APQ8009 @1,3GHz 32bit
Operačný systém – Android™ Lolipop 5.1
Pamäť – RAM: 1GB LPDDR3
Vnútorná pamäť – 16GB EMMC
Displej - 8 palcov (1280x800px)
Batéria - 6200mAh

Čo sa týka hardvérového vybavenia, je tento tablet veľkým sklamaním. Oproti predchodcovi tu nájdeme oveľa horší displej, len 2,4GHz WiFi, 32-bitový procesor, 1GB RAM. Na druhej strane výrobca vyladil niekoľko nedokonalostí. Na otváranie stojana pridal otváracie tlačidlo, namiesto dvoch kamier je tu jedna otáčateľná a pocítili sme vylepšenie kvality a hlasitosti reproduktorov. Oproti predchodcovi sa síce znížil výkon, rozlíšenie displeja a kapacita batérie, no výdrž sa o niečo predĺžila. Posledným priaznivým faktorom je azda už len prijateľnejšia cena, ktorá je o 2/5 oproti Yogy 2 nižšia. Tablet je vhodný hlavne na domáce použitie, čítanie noviniek, správ, sledovanie filmov a dlhodobú prácu bez možnosti externého napájania.

• Dizajn, použité materiály
  • Výdrž batérie
  • Reproduktory