Infinity Blade - Recenzia IPOD

Možnosti aktuálnych mobilných zariadení sa rozhodne neobmedzujú iba na kreslenú izometrickú grafiku, ako by sa mohlo zdať z poslednej recenzie na Flight Control. Sila novších modelov iPhonu a iPodu Touch zvládne aj Unreal Engine. Pokiaľ odignorujeme technické demo, prvou hrou postavenou na UE3 je titul Infinity Blade.

{gallery}/recenzie/2011/infinity.blade.iphone.recenzia.jc/1/{/gallery}

Infinity Blade sa v digitálnom obchode AppStore objavil koncom minulého roka, a hneď po svojom uvedení získal sympatie hráčov aj recenzentov. Jednoducho povedané, hra vyzerá výborne a je ideálnou aplikáciou na predvádzanie sa pred kamarátmi. Grafika je na pomery mobilných zariadení, najmä z hľadiska všeobecnej nostalgie (zlatý čiernobiely had na Nokii), výborná a minimálne pri prvom spustení pôsobí neskutočne dobre. Trojrozmerné postavy, detailné prostredie, jednoducho ide o aktuálnu špičku a nič lepšie na iPhone neuvidíte.

{gallery}/recenzie/2011/infinity.blade.iphone.recenzia.jc/2/{/gallery}

Pri pohľade na hrateľnosť by sa mohlo zdať, že Infinity Blade je iba o grafike, avšak jednoduché herné mechanizmy sú vskutku veľmi chytľavé. Hrdina síce putuje malým herným svetom, hráč však nad ním získa kontrolu iba v určitých bodoch – tesne pred bojom a počas neho. Pred spustením samotného boja je však možné využiť voľnú kameru na rozhliadnutie sa po okolí, čo zároveň predstavuje jeden zo spôsobov ako získať peniaze alebo nejaký špeciálny predmet zo skrytej truhlice. Druhým spôsobom je samozrejme vyhrávanie súbojov, a to je aj jediná hráčova úloha.
Boje sú v podstate veľmi jednoduché. Príšery majú zopár preddefinovaných úderov, ktoré v náhodnom poradí opakujú a hráč, aby prežil, sa im musí uhýbať, blokovať alebo tlmiť vlastnou zbraňou. Pokiaľ sa takto podarí prežiť sériu útokov, príšera je nachvíľu oslabená a hráč má možnosť zaútočiť. Ako obrana, tak aj útok sú veľmi jednoducho prevedené pomocou „šermovania“ prstom po obrazovke. Sprava doľava, zhora dole, pohyb hráčovho prstu ovplyvňuje to, akým štýlom hrdina útočí. Klasické útoky je možné kombinovať do väčších kombo zásahov. Nejde o nič zložité, stačí v rýchlom slede zopakovať základné útoky.

{gallery}/recenzie/2011/infinity.blade.iphone.recenzia.jc/3/{/gallery}

Herný mechanizmus je v podstate stereotypný, rôznorodosť príšer však tento neduh úspešne potláča. Prakticky každá príšera je jedinečná a okrem pomalých a ťažkopádnych obrov tak stretnete aj agilných zabijakov. Samozrejme platí úmera medzi rýchlosťou a silou útoku. Druhou motiváciou k hraniu je množstvo predmetov, ktoré si hráč môže kúpiť alebo nájsť počas hrania. Tieto predmety sa dajú prostredníctvom bojov „osvojiť“ a spoločne s vývojom postavy predstavujú základné RPG prvky – síce je Infinity Blade v podstate veľmi krátka hra (dá sa prejsť za cca 20-30 minút), herný systém umožňuje neustále opakovanie so silnejšími nepriateľmi a so zlepšujúcim sa hrdinom. Vďaka tomuto prvku je Infinity Blade ideálnou záležitosťou na krátenie voľných chvíľ – hra nevyžaduje sústavnú hráčovu pozornosť a je teda možné hocikedy Infinity Blade skončiť alebo sa na 5 minút k nemu vrátiť. V určitom slova zmysle tak možno povedať, že IB je na mieru ušitý pre mobilné zariadenie. Niekomu síce bude vadiť prostosť hry, na druhej strane však hráč nemusí riešiť problémy spojené s opätovným vtiahnutím do hry, čo je bežné, keď sa po dlhej dobe vrátite k rozohranému „veľkému“ RPG (kde som, kam treba ísť, ako funguje herný svet?). Infinity Blade jednoducho zapnete a šermujete ďalej.

{gallery}/recenzie/2011/infinity.blade.iphone.recenzia.jc/4/{/gallery}

Infinity Blade síce vyšiel koncom minulého roka, zo strany vývojárov je však hra neustále vylepšovaná a okrem klasického prídavku vo forme nových predmetov sme sa nedávno dočkali aj multiplayeru a Survival módu. Názov survival hovorí sám za seba, hrdina postupne bojuje proti nepriateľom bez možnosti uzdraviť sa. Multiplayer je zaujímavý najmä z toho hľadiska, že umožňuje hranie aj za príšeru. Ovládanie je v tomto smere trochu rôznorodejšie, po 1 – 2 súbojoch ho však zvládne prakticky každý hráč. Zároveň však ide o príjemné spestrenie a na nejaký čas môže k hre priviesť aj starších hráčov, ktorí sa už hlavného módu prejedli.

{gallery}/recenzie/2011/infinity.blade.iphone.recenzia.jc/5/{/gallery}

Unreal Engine 3
RPG prvky
Multiplayer

Iba boje
95%
VÝROBCA Chair Entertainment
CENA 2,39€ (bežná cena 4,99€)
PRODUKT NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ
PRIPRAVENÉ V SPOLUPRÁCI S ESCAPE

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk