Máme tu leto, čas horúcich lások a divokých zábav. Naše telá, nadopované teplom zo slnečného žiarenia, potrebujú nejako vypustiť paru, a tak hľadajú spôsob, akým by zo seba vypudili prebytočnú energiu. Či už je to hľadaním si svojho miestečka na preplnených kúpaliskách, vybláznením sa na nejakom tom festivale, alebo skákaním si po hlave, každý si môže nájsť to svoje. Niekedy však nepomôže ani to. Niekedy je totiž čas na nejakú poriadnu mexickú fiestu!
Keďže sa ale Slovensko nachádza asi tak milión svetelných rokov od Mexika, našinec sa musí poobzerať po nejakej alternatíve. Po chvíľke pátrania možno spočinie váš zrak na hre Siesta Fiesta pre 3DS, ktorá sa na prvý pohľad javí ako vhodná voľba, a tak ju skúsite. Uspokojí ale vaše túžby po štipľavej kavačange, zapíjanej pravou, nefalšovanou tequilou?
Samotná hra je svojím spôsobom unikát, pretože je zaujímavým spojením dvoch klasických hier, ktoré určite pozná takmer každý , t.j. Breakout (ak vám to nič nehovorí, spomeňte si na Arkanoid) a Pinball. Z prvej menovanej si vypožičiava kľúčový systém odrážania loptičky od pohybujúceho sa objektu, v dolnej časti obrazovky, a s Pinballom má zase spoločné rôzne prekážky stojace medzi vami a rozbitnými objektami, za zničenie ktorých dostávate body. V skutočnosti je to presne také jednoduché, ako sa vám to teraz pri čítaní javí. Každý zo 64 levelov, zahrnutých do ôsmych svetov, má totožnú náplň – na automaticky, zľava-doprava sa pohybujúcej obrazovke, sa snažiť pozbierať toľko bodov, koľko je len možné, a pritom neminúť päť životov (mexikánov), čo by znamenalo váš koniec.
Každý zo svetov má svoju charakteristickú hudobnú tému a náladu, vďaka ktorej sa vám hra nebude zdať tak rýchlo opozeraná. Vodné prostredie, na pozadí ktorého sa preháňajú surferi, dofialova ladená továreň, púštne autokino, ktorému dominuje noc, či typickým mexickým štýlom nasiaknuté mestečko Siesta Town. Vždy je na čo pozerať, pretože graficky sa hra náramne vydarila. Niežeby ponúkala realistické textúry, to nie, ale jej výtvarný štýl je pohlcujúci rovnako, ako keby ste sa pozerali na nejaký klasický, ručne kreslený film. Vo svojej podstate spolu so soundtrackom ide o najlepšiu súčasť hry. Na margo hudby je ale treba ešte podotknúť, že nie je najoriginálnejšia, pretože až veľmi vykráda posledné hry s Raymanom, no ako celok sa určite počúva dobre.
Aj keď prvotné úrovne neponúkajú až takú nálož prepracovaných levelov, v pokročilejšej fáze sa fantázia tvorcov otvorí dokorán. Zoberte si napríklad zapaľovanie zápalných šnúr pomocou TNT, a keď dohoria, dočkáte sa tučnej bodovej odmeny. Vtip je v tom, že mnohokrát iskre stoja v ceste vodou naplnené kocky, ktoré ju uhasia, keď ich nestihnete rozbiť včas. Počas prechádzania úrovní natrafíte na rôzne prostriedky, ktoré ovplyvnia smer letu vašej loptičky. Či už sú to rozličné bubny, ktoré ju veľkou rýchlosťou odrazia rôznym smerom, vystreľovače umožňujúce jej kontrolovaný odpal, pohybujúce sa ventilátory, ovplyvňujúce jej dráhu letu alebo…, vždy tu nájdete zábavné prvky, ktoré výraznou mierou prinášajú do level designu pestrosť a zaujímavosť.
Okrem podobných záležitostí ponúkajú úrovne aj niekoľko powerupov, ktorých počet je na môj vkus veľmi malý. Tie môžu zvýšiť silu loptičky tak, že sa od kvádrov pri ich rozbití neodrazí smerom k vám, ale bude pokračovať v ničení, prípadne power-up pridá do hry druhú loptičku. Za rozporuplné rozhodnutie považujem to, keď sa vám v určitých leveloch zmení vaša klasická posteľ na akési delo, ktorým budete môcť loptičku chytať, držať a vystreľovať tak, ako uznáte za vhodné, či magnetickú platformu, nad ktorou sa loptička môže vznášať. Problém je v tom, že sú oproti klasickej posteli oveľa menej zábavné, fádne, ba povedal by som, že dosť nudné. Ak by boli tiež vo forme power-upov, ktoré by trvali niekoľko sekúnd, bolo by to určite znesiteľnejšie, no ako celo úrovňové prvky podľa mňa neobstáli.
Okrem klasických skrolovacích levelov z ľavej strany do opačnej hra ponúka medzi tým veľkým množstvom úrovní aj úlohy na čas, kde na vás čaká nieľko vĺn výziev na nepohybujúcej sa obrazovke a boss fighty po každej kapitole. Zatiaľ čo sa Time trial nesie v duchu zábavnosti zvyšku hry, súboje proti bossom vyčnievajú svojou zbytočnosťou a otravnosťou. Bossovia v podstate nerobia nič, pretože sú to len visiace piňaty, a vašou úlohou je do nich trafiť párkrát loptičkou. Zavadzajú vám pri tom síce nejaké tie prekážky, no každopádne nie je to vôbec zábavné a len hráča zdržiavajú od skutočne duchaplnejších normálnych úrovní.
Pri všetkej úcte k vývojárom, táto hra, bohužiaľ, zlyháva v tej najdôležitejšej časti každej hry, a to v motivácii prečo hrať ďalej. Nie je tu absolútne žiaden dôvod, pretože vás Siesta Fiesta okrem medailového ohodnotenia po každej úrovni ničím neodmeňuje. Neodmení vás popredným miestom v tabuľkách porovnávajúcich hráčov z celého sveta, pretože tu žiadne nie sú. Neodmení vás ani dosiahnutými achievementami (nazbieranie určitého počtu bodov za jedno odrazenie a podobne), pretože hra žiadne neobsahuje. Neobsahuje dokonca žiadne offline rebríčky, v ktorých by ste sa mohli predbiehať medzi svojimi kamarátmi, keby ste hrali všetci na tom istom 3Dsku. Vzhľadom na to, že hra je zameraná hlavne na zbieranie bodov, sa tak tieto absentujúce prvky radia medzi najväčšie neduhy inak veľmi pekne spracovanej hry.
Informácie o hre
Žáner: arkáda
Výrobca: Mojo Games
Distribútor v GB: Nintendo
Distribútor v SR: Conquest
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk