Séria Street Fighter sa teší veľkej obľube už odkedy uzrela svetlo sveta v roku 1987. Prepracované súboje, vysoká náročnosť a skvelo vyvážené charaktery sa podieľajú na unikátnom zážitku, v ktorom každá výhra prináša pocit zadosťučinenia. Aký je ale Street Fighter na najnovšom handhelde?
Prechod na novú vreckovú 3D platformu určite nebol jednoduchý, ale vývojári z Capcom sa poriadne snažili a na výslednom produkte je to vidieť. Celú svoju recenziu by som mohol skrátiť do jedného súvetia: Super Street Fighter IV: 3D Edition je rovnako dobrý, ako jeho väčší bratia na stolných konzolách, pridáva 3D, nový dynamický pohľad spoza vášho bojovníka, dokonale vyvážený systém súbojov, pár drobných vychytávok a k tomu je prístupnejší pre nováčikov vďaka upravenému ovládaniu, no stále v Pro móde znamená výzvu pre hardcore fanúšikov série. 90% a tadáá, recenziu mám z krku.
Okay okay, nezabite ma, budem pokračovať. Ehm, takže…
Prechod na vreckový formát sa spája s istými problémami. Najvýraznejším (a v tomto prípade v podstate jediným) je absencia niektorých tlačidiel, ktoré sa na 3DS proste nezmestili. Chýbajú tlačidlá L2 a R2, takže logicky sa muselo trochu upraviť ovládanie. Našťastie sa vývojári zmocnili spodného dotykového displaya a aktívne ho zapracovali do hry. Zabudnite na všelijaké štatistiky a rôzne nepodstatné informácie, pri hraní teraz budete do touch screenu mlátiť palcami a využívať jeho plochu na rozdávanie smrtonosných úderov. Nováčikovia iste ocenia Lite mód, v ktorom sa vám na touch screene objavia dva špeciálne útoky, jedno super a jedno ultra kombo (tieto sa ale musia počas hry nabíjať). Týmto sa hra stáva prístupnejšou pre všetkých, ktorí sa chceli vnoriť do série, ale odradilo ich náročné ovládanie a počiatočná frustrácia. Pro mód zase zastupuje tlačidlá L2 a R2, ale dá sa preprogramovať a môžete si nastaviť aké kombinácie či útoky sa vám na displayi budú zobrazovať. V každom prípade má využitie touch screenu zmysel a je dobre integrované do hry.
Novinkou je aj tzv. dynamický pohľad. Kamera sa vznáša za ramenom vášho bojovníka a spolu so zapnutým 3D efektom vytvára neskutočný dojem priestoru. Znovu platí, že hardcore fanúšikova asi ostanú pri klasickom zobrazení, no „casual“ hráčov nový pohľad ľahko zaujme, pretože poskytuje niečo nové a netradičné, čím odlišuje sériu od konkurencie (okrem komixového vizuálu pre Street Fighter už typického).
Súboje sú dokonale vyvážené. Žiadny bojovník nie je vyslovene horší než ten druhý – každý má svoj unikátny štýl a závisí najmä na hráčovi a jeho technike, ako bude postupovať v hre. V hre nájdete 35 postáv – všetky, ktoré boli v Super Street Fighter IV na stolných konzolách. Zaujímavosťou je, že už od začiatku sú všetky sprístupnené, a tak môžete hneď hrať s vaším najobľúbenejším bojovníkom.
Nintendo 3DS prináša aj funkciu Street Pass, ktorú nové hry aktívne využívajú. Street Fighter nie je výnimkou. Funguje to asi takto – v hre máte tzv. figúrky svojich bojovníkov a môžete vyberať, ktorých dáte bojovať. Keď kráčate po ulici s 3DS v režime spánku, konzola sa spája s okoloidúcimi 3DS konzolami cez wi-fi a zbiera informácie. V prípade tejto hry ale každé stretnutie s majiteľom 3DS, ktorý má aktivovaný Street Pass pre Stret Fighter znamená, že „figúrky“ budú bojovať a podľa ich štatistík jedna zvíťazí a rozdelia si experience body, čím sa budú ďalej zvyšovať štatistiky a šance na úspech v boji. Viete si ale asi predstaviť, aká je v našich končinách pravdepodobnosť, že takto náhodne stretnete vhodného kandidáta (rada: mám 3DS od prvého dňa, nosím ho skoro všade so sebou a zatiaľ mašinka nezaregistrovala v mojom okolí ani jedno ďalšie 3DS zariadenie).
Super Street Fighter IV: 3D Edition je skvelým doplnkom série. Nekompromisný port na 3DS zaručuje autentický Street Fighter zážitok, kde vás môže zamrzieť asi len absencia tournametov a online rebríčkov, trochu vás prekvapí pozmenené ovládanie a možno sklame zdanlivo nižšia náročnosť oproti veľkým konzolám, no na druhú stranu je to asi najprístupnejší diel série s pár vylepšeniami, ktoré stoja za vyskúšanie.
3D dynamický pohľad nekompromisný Street Fighter zážitok prístupnosť |
|
absencia rebríčkov pozmenené ovládanie |
|
90% | |
ŽÁNER | bojovka |
VÝROBCA | Capcom |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Capcom / Cenega |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |