Čo môže byť také ťažké na tom, aby konečne niekto spravil hru o bitkách dinosaurov, ktorá by bola dokonca aj zábavná?
Nedokážem to pochopiť. Koncept hry už od začiatku znie sľubne. Ste dinosaurus. Beháte si v panenskej prírode svojej doby. A mlátite sa s ostatnými dinosaurami. To celé v 3D. Už len samotný koncept má epické atribúty. Tak prečo sa ešte nikomu nepodarilo spraviť hru o dinosauroch poriadne?
Combat of Giants: Dinosaurs 3D sa stretáva s niekoľkými problémami. Tak napríklad samotné 3D. Jedná sa o exemplárny prípad nevyužitého potenciálu – 3D efekt je v tejto hre veľmi dobre spracovaný, vidno to špeciálne na okolitej krajine, tečúcom vodopáde, padajúcich meteoritoch… ale vzhľadom na to, že kamera je umiestnená prekliate nízko za dinosaurom, budete sa celý čas pozerať (s prepáčením) do prdele vášho pravekého bojovníka.
Potom celý koncept hry. Čakáte voľný pohyb po pravekej prírode? Náhodné strety s najrôznejšími dinosaurami? Možnosť ponoriť sa do chladivej vody krásne vyzerajúcich riek? A či to, že vás môže trafiť jeden z náhodne padajúcich meteorov? Ehm…
Čakáte zle. Hra je úplne naskriptovaná a neponúka vám ani kúsok slobody. Môžete sa pohybovať len po striktne určených cestičkách, ktoré sa len trochu kľukatia lesom. Hoci meteority okolo vás padajú jedna radosť, ich miesta dopadu sú pevne naprogramované, vždy len na efekt a nikdy vás netrafia. Darmo sa dinosaurus celkom pekne pohybuje, keď s ním nemôžete vbehnút do vody ani len zbehnúť z predpísanej cestičky. A náhodné strety s ďalšími pravekými jaštermi? Zabudnite. Dolu na displayi máte jasne zvýraznené, kedy dôjde k ďalšiemu stretu s dinosaurom, ktorému sa chtiac nechtiac nevyhnete a budete s ním musieť bojovať. Po ceste sa síce pohybujú akési malé minidinosaury, ale jediná interakcia s nimi spočíva v možnosti zaručať na ne a vyplašiť ich. Nič viac a, chvalabohu, nič menej.
A to som sa ešte nedostal k súbojovému systému. V momente, keď vás hra privedie k ďalšiemu stretu s nepriateľským dinosaurom, prepne sa pohľad do (pre bojovky typického) uhlu z boku, kde protivníci stoja proti sebe – podobne ako vo všetkých bojovkách na štýl Tekkena, Street Fightera a podobných. To samo o sebe neznie zle, ale zdanie klame. Bitky sú nudné a nezáživné – prakticky budete používať asi tak tri základné taktiky, pričom nikdy nevyvíjate iniciatívu, ale vždy čakáte na príležitosť. Stačí stlačiť správne tlačidlo v správnu chvíľu a každá bitka sa stane extrémne ľahkou obťažujúcou povinnosťou, ktorej sa proste nevyhnete.
Ale poďme sa pozrieť na kampaň. Tá pozostáva zo štyroch identických menších kampaní, každá za iný typ dinosaurov. Rozdiely sú len kozmetické, každá sub-kampaň je súbor piatich rovnako nudných levelov a hlavným problémom je, že ak sa chcete dostať do posledného levelu, poraziť veľkého bossa a vlastne prejsť hru do konca, musíte si najprv prejsť všetky štyri malé kampane. A verte mi, že keď budete hrať to isté už štvrtýkrát, budete poriadne škrípať zubami. Našťastie sa každá jedna sub-kampaň dá prejsť zhruba za hodinku.
Malou kompenzáciou je náznak RPG prvkov. Po ceste budete zbierať rôzne vylepšenia pre vášho dinosaura – zuby, drápy, chvosty, lepšiu kožu, šupiny, rohy,…. Naraz môžete mať na svojom dinosaurovi len tri, takže si musíte dobre premyslieť, ktoré si aktivujete. Keď už prejdete jednu kampaň za jedného pravekého tvora, predmety vám ostanú v inventári a budete ich môcť využiť hneď od začiatku ďalšej kampane s novým dinosaurom. Využívanie predmetov je však len čisto kozmetickou záležitosťou, všetky súboje sa dajú hravo zvládnuť aj bez nich.
Čo dodať na záver? Combat of Giants: Dinosaurs 3D je jedna nepodarená, nedotiahnutá a nudná hra. Totálne spackaný námet totiž mohol byť podstatne zábavnejší. Jedná sa síce o jedno z tých lepších 3D spracovaní na Nintendo 3DS, avšak hrateľnosťou a hlavne zábavnosťou spadá k úplnemu dnu toho, čo sa dnes dá na platforme vidieť.