Lineup Nintenda 3DS sa nám pomaly ale isto začína zapĺňať kvalitnými, no aj tými menej podarenými titulmi, ktoré sa snažia zaujať okrem klasických aspektov ako je hrateľnosť, či grafické spracovanie aj 3D efektmi (ktoré sú pre mňa osobne dosť zbytočné, keďže moje oči 3D veľmi dlho neznesú).
No okrem týchto titulov tu máme aj, pre Nintendo, večnú kategóriu remakov, kam môžeme zaradiť aj prichádzajúci titul Dragon Quest VI, ktorý si zahrajú aj majitelia staršieho handheldu od Nintenda, keďže hra je primárne učená pre NDS, ale kompatibilné aj s 3DS. Pre fanúšikov série sa jedná o pravdepodobnosť, no či si hru užijú aj hráči nepoznajúci značku sa dozviete pri prečítaní nasledujúcich riadkov.
Pôvodná hra vyšla v roku 1995 na konzolu SNES a priniesla hráčom obrovské množstvo herného času stráveného v koži postavy s jednoduchým pomenovaním: Hrdina. Tento náš Hrdina prichádza do mestečka Weaver's Peak, kde začína jeho putovanie a jeho cieľom je ochrániť obyvateľov sveta pred monštrami, ktoré ohrozujú ich životy. No ako v každom Dragon Queste, tak ani tu nie sú monštrá jediným prvkom príbehu, ktorý sa hráčovi dávkuje pomaly, ako keby prostredníctvom infúzie a drží ho pri konzole. Tým ďalším prvkom je zistenie existencie ďalšieho sveta, ktorým je okrem klasického ten snový. Spočiatku z toho budete mať trošička chaos, ktorý sa však ututlá podľa toho, ako sa do hry vžijete a či nebudete preskakovať rozhovory s obyvateľmi.
A tak teda cestujete od jednej dedinky do druhej, riešite problémy obyvateľov, ovplyvňujete ich osudy, zapájate sa do regionálnych bojov, no podstatné je, že vás súboje samotné bavia (ak ste fanúšikom JRPG) a teda sa nemusíte súbojom nezmyselne vyhýbať. No aj tu musím spomenúť jedno veľké ALE. Tým ale je náročnosť, ktorá bola pre mňa, hráča, ktorý je rozmaznaný dnešnými "obrovskými" nárokmi na pozornosť a rozmýšľanie, dosť veľkým šokom. Zo začiatku som fatálne podceňoval súboje samotné, čo sa mi často stávalo osudným a až po niekoľkých hodinách som pochopil, že takto to asi ďalej nepôjde. Toto je totiž JRPG, a tak veci ako taktika či uvažovanie pred útokom musia byť povinnou výbavou každého, kto hru skúsi. Keď sa hráč neprispôsobí, je veľmi pravdepodobné, že hru veľmi skoro zahodí.
Keď sa však prispôsobíte, hru si budete užívať. Ono súboje sa možno na prvý pohľad nelíšia od iných JRPG, ale pravá zábava nastáva až vo chvíli, keď do svojej party začnete naberať ďalších bojovníkov a ich schopnosti začnete používať v boji. Celkovo je ich k dispozícii 8 a dostanete sa k nim postupom v hre. Každý z nich má iné užitočné schopnosti a iné zameranie (liečiaci mág, útočný mág, bojovník….) a tak treba veľmi obozretne vyberať troch, ktorí môžu absolvovať súboje spolu s vami. No ani to nemusí stačiť k úspechu v hre. Taktiež je potrebné správne kombinovať ich útoky, pretože nepriatelia sú rôznorodí a na každého platí iná taktika. Nepriatelia totiž využívajú všetky dostupné útoky, ktoré majú a nie sú ako baránkovia, čakajúci na popravu, no a keď narazíte na väčšiu skupinu takýchto indivíduí, buďte si istí, že sa váš mozog poriadne zapotí, aby sa dostal z tej šlamastiky von. Súboje a najmä nepriatelia v nich sú generované náhodne, čo prispieva k rozmanitosti, ktorú hra ponúka v plnej miere.
Tvorcovia boli osvietení a hlavne si boli vedomí, že ak majú udržať záujem hráča a jeho pozornosť počas celej hry, nemôžu na neho vyvaliť celý obsah naraz a potom ho nechať plahočiť sa bezvýznamne po krajine. Rovnaké je to aj s vylepšovaním postáv, kde sa vaši spolubojovníci a aj vy môžete priučiť novým triedam a často sa stane situácia, že nové prvky sa objavia aj po 20 odohraných hodín plných putovania a súbojov. Tých hodín na konci môže byť pokojne aj 40, no keď radi objavujete počítajte s ďalšou tretinou navyše (a žiadne DLC). To všetko v príjemnej grafike, ktorá síce nie je na 3DS nič prelomové, no hra sa prerábala aj s ohľadom na klasické DS. Aj možnosti konzoly zostávajú niekde na pol ceste, takže sa nedočkáte ani podpory dotykovej obrazovky či iných, v ostatných hrách samozrejmých, featuriek (hra využíva dva displeje ako jednu zobrazovaciu plochu, takže miesta, kde sa s Hrdinom nachádzate vidíte aj na dolnej aj na hornej obrazovke). To všetko však hra vynahradzuje obrovským množstvom obsahu, ktorý, keď prijmete vyššiu náročnosť a trošička pomalý rozbeh, sa vám odvďačí klasicky kvalitným príbehom a skvelou hrateľnosťou. Určite oceníte aj výtvarný štýl hry, rozľahlosť sveta a ozvučenie. A preto si za remeselne pripravené RPG autori osmičku s čistým svedomím recenzenta zaslúžia.