Zopár zaujímavých informácií o finančných výsledkoch Nintenda.
Japonská spoločnosť Nintendo sa pochválila svojimi predajnými úspechmi za posledné tri mesiace a tie pokračujú v skvelo nastavenom trende konzoly Nintendo Switch. Konzola totiž za posledné tri mesiace predala 2,47 milióna konzol a 23,91 milióna kópií hier. Celkové predaje na Switchi sa tak na konci marca 2019 zastavili na 34,74 milióna predaných konzolách a 187,52 miliónoch kópií predaných hier.
To znamená, že v priemere má každý vlastník konzoly Nintendo Switch zakúpených 5,39 hier. Najpredávanejšou hrou na konzole je Mario Kart 8 Deluxe, ktorý predal 16,69 milióna kópií. Drvivú väčšinu najpredávanejších first-party hier tvoria samozrejme klasické série ako Mario a Zelda:
- Mario Kart 8 Deluxe – 16.69
- Super Mario Odyssey – 14.44
- Super Smash Bros. Ultimate – 13.81
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 12.77
- Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee! – 10.63
- Splatoon 2 – 8.70
- Super Mario Party – 6.40
- New Super Mario Bros. U Deluxe – 3.31
- 1-2 Switch – 2.97
- Mario Tennis Aces – 2.64
Nintendo taktiež poprelo správy, že by sa chystalo na E3 predstaviť novú verziu Switch konzoly. Šéf spoločnosti Shuntaro Furukawa povedal, že spoločnosť vyvíja nový hardvér neustále, no zatiaľ nemá čo ohlásiť. Na otázku, či spoločnosť plánuje v tomto roku vydať novú verziu Switchu, však neodpovedal.
Prečítajte si tiež
Nová „Lite“ verzia Switchu príde už v júni s novou verziou klasického modelu
Zástupcovia Nintenda sa taktiež vyjadrili k potenciálu herného streamovania a toho, čo takáto služba znamená pre Nintendo, hlavne v kontexte nedávneho ohlásenia služby Google Stadia: „Vždy by sme mali vítať nových hráčov a nové technológie v našom priemysle. Streamovanie prináša nový spôsob dodávania hier k hráčom a môže spôsobiť dramatický rast v našom biznise. Myslíme na to. No momentálne v blízkej budúcnosti nevidíme nič veľké.“
Vyzerá to teda, že streamovanie zatiaľ pre Nintendo nie je zaujímavá oblasť.