Pomôže tomu aj „Pro“ model.
Začal sa nový rok a pre web GameIndustry.biz to znamená opätovnú publikáciu predikcií v hernom priemysle, tentokrát pre rok 2021 zo strany herných analytikov. A vzhľadom na to, že ich úspešnosť bola v poslednom roku veľmi vysoká, tak je celkom rozumné vypočuť si ich názory.
Mat Piscatella zo spoločnosti NPD si napríklad myslí, že najúspešnejšie budú v roku 2021 tie herné spoločnosti, ktoré sa dokážu najflexibilnejšie prispôsobiť podmienkam dnešného neistého sveta. Zároveň prezradil, že Switch bude aj v roku 2021 najpredávanejšou konzolou a porazí tak Playstation 5 a aj Xbox Series X/S. A taktiež si myslí, že sociálne hranie zažije v roku 2021 boom a budúcnosť cloud hrania budú určovať poskytovatelia internetu a ponuka streamovacích služieb.
Dr. Serkan Toto zo spoločnosti Kantan Games si myslí, že Nintendo v roku 2021 vydá dlho špekulovanú Nintendo Switch „Pro“ konzolu a Switch bude aj v roku 2021 najpredávanejšou konzolou. Medzi PS5 a Xbox Series X/S predpokladá vyšší úspech konzole od Sony. Taktiež predpokladá ďalšie nákupy herných štúdií, pričom najpravdepodobnejšími kupujúcimi sú podľa neho Take-Two, Sony a Microsoft. Predpovedá pád akcií herných spoločností a zmeny v herných obchodoch na smartfónoch (App Store a Google Play).
Stephanie Llamas zo spoločnosti SuperData predpovedá nárast popularity VR setu Oculus Quest 2, nástup systému VR-as-a-service, ktorý začne transformovať tento trh, novinky v AR segmente a VR živé koncerty.
Jesse Divnich zo spoločnosti Interpret predpokladá prepad herného priemyslu po rekordnom roku 2020. Ten bude spôsobený uvoľnením pandémie, no veľkosť herného priemyslu by sa mala usadiť niekde medzi pred-pandemické a pandemické obdobie. Taktiež predpokladá že ani 2021 nebude pre VR „tým rokom,“ kedy sa dostane do mainstremu.
Piers Harding-Rolls z Ampere Analysis si myslí, že Switch bude najpredávanejšou konzolou v roku 2021. PS5 predá viac konzol ako Xbox Series X/S, no PS VR2 sa v 2021 nedočkáme. V cloud segmente očakáva integráciu Xbox Game Pass do Facebook Gaming, príchod Amazon Luna do Západnej Európy a zlomový rok pre Google Stadia, ktorý rozhodne o budúcnosti služby. Xbox Game Pass podľa Hardinga-Rollsa prekoná v roku 2021 hranicu 20 miliónov predplatiteľov a Microsoftu prinesie 2 miliardy dolárov ročne. Playstation Now prekoná hranicu 4 miliónov predplatiteľov. Bude pokračovať migrácia veľkých herných značiek na smartfóny a pokračovať budú aj nákupy herných štúdií, ktoré budú primárne vedené zo strany čínskych spoločností ako NetEase a Tencent.