Zo spoločnosti sa mohol veľmi ľahko stať third-party vydavateľ.
Tak ako Sony a Microsoft, aj Nintendo si prešlo „temným obdobím.“ Obdobím, ktoré bolo sprevádzané stratami hernej divízie, prípadne slabými predajmi konzoly. A pre Nintendo bola tým obdobím konzola WiiU. Tá prišla na trh v roku 2012, no už o necelých 5 rokov prišlo Nintendo na trh s konzolou Nintendo Switch. Dôvod bol jednoduchý – WiiU predal za toto obdobie slabých 13,5 milióna konzol.
To dostalo Nintendo do situácie, kedy Switch musel byť úspešný. Ak nie, tak sa mohlo pokojne stať, že Nintendo v roku 2021 by nebolo výrobcom konzol, ale third-party vydavateľom hier. Prezradil to bývalý šéf Nintendo of America Reggie Fils-Aimé.
„Viete, Nintendo vytvorilo veľa inovácií v hernom svete. Myslím na to, čo Nintendo spravilo so Switchom po zlom výkone WiiU.“
„Ľudia zabúdajú, že keď sme vydali WiiU, tak výkon tejto konzoly (z hľadiska predajov) bol slabý a bola to naša najslabšie predávaná konzola, možno s výnimkou Virtual Boy, no WiiU zlyhal celkom radikálne na trhu s konzolami.“
„A keď je herný biznis vašim jediným biznisom, tak ďalší produkt musí byť úspešný a Switch ním je a predáva sa skvelo. A schopnosť firmy prísť s konceptom, vzkriesiť ho k životu a zabezpečiť, aby mal nie len skvelý first-party obsah, ale aj third-party obsah – to je niečo, na čo budem vždy hrdý. Spolu s ďalšími aspektmi, ktorých som bol súčasťou, no Switch bol skutočne pre nás „buď-alebo“ produkt, no našťastie bol úspešný.“
A myslíme, že úspešný je celkom podcenenie. Switch totiž predal za necelé štyri roky 79,87 milióna Switch konzol a spoločnosť zažila finančne najúspešnejšie obdobie v histórii.