RECENZIA: Rozprávková nádhera Trine 4: The Nightmare Prince vracia sériu späť do prvej ligy

Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden princ menom Selius, ktorý sa počúraval počas spánku a bál sa aj svojho vlastného tieňa. Mátohy videl tu i tam, zo strachu sa za seba obzeral dokonca aj vtedy, keď sa díval priamo do zrkadla. No, kto by sa ale nebál, keď tie nočné mory sú také reálne. Dokonca až tak, že sa zhmotňujú a robia neplechu priamo v tom krásnom rozprávkovom svete. Z toho dôvodu sú znova povolaní tí najpovolanejší - rozvážny kúzelník Amadeus, sarkastická zlodejka Zoya a chrabrý, hoci pekne zaguľatený rytier Pontius. Dokážu zachrániť princa? Dokážu zabrániť tomu, aby svet ovládli nočné mory? Dokážu opäť raz, že sú jednoducho tí najlepší? Dozviete sa v.... ale čo, rovno vám to poviem. Samozrejme! Veď toto je rozprávka a tie končia vždy dobre.

RECENZIA: Sniper Elite III Ultimate Edition je ukážkovým príkladom ako pripraviť kvalitný port pre Switch

Ide zatiaľ o najlepší port na Switch vôbec? Samozrejme, na tejto konzole od Nintenda som nehral všetky hry, a tak môže byť môj úsudok skreslený, no pri pohľade ako Sniper Elite III vyzerá a hýbe sa, musím pred tvorcami z Rebellion sňať klobúk a úctivo sa pokloniť. A teda moja odpoveď je, že je dosť možné, že o ten najlepší port aj naozaj ide. Stabilných 30 fps pevných ako kryštalická mriežka diamantu, 720p v handheldovom móde, 1080p na TV s minimálnym poklesom dynamického rozlíšenia i pri náročnejších scénach, textúry ostré ako čepeľ Rambovho noža a vyhladzovanie hrán jemné ako padáčiky so semienkami púpavy, ktoré vietor rozosieva po okolí.

RECENZIA: Spyro Reignited Trilogy zažne vo vašich srdciach plameň radosti aj na Switchi

Fialový dráčik Spyro je nepochybne jednou z najroztomilejších herných postavičiek, aké boli kedy vytvorené. Pôvodne exkluzívny maskot prvého PlayStationu, ktorý bol odpoveďou na nintenďácke open-world plošinovky ako Super Mario 64, svojím šarmom, roztomilosťou a nekonečnou rozkošnosťou dokázal, že bol viac než len obyčajnou výplňou určenou na zaplátanie chýbajúcej časti pre najmenších na trhu. Spyro totiž nielenže dokázal okamžite chytiť za srdce všetky generácie, ale taktiež to, že jeho odkaz ostal silný až do dnešných dní, a to aj napriek jeho jedenásťročnej absencii od multiplatformového The Legend of Spyro: Dawn of the Dragon.

Super Smash Bros. Ultimate - Recenzia

Super Smash Bros. Ultimate - Recenzia

Super Smash Bros. Ultimate je taká iná bojovka. Namiesto extrémneho násilia si tu protivníci navzájom tlieskajú, namiesto rôznych fatalít sa tu len jednoducho usilujete odstreliť toho druhého mimo arény a namiesto klasických mechanizmov bojoviek Super Smash Bros. pôsobí ako párty hra, pri ktorej sa len schuti smejete. Hra pre malých i veľkých, hardcore hráčov i príležitostných gejmerov, jednoduchá na hranie, no zložitá na úplné zvládnutie. Nič vám nebráni, aby ste si vzali toho prvého bojovníka a užili si zápas rovnako tak dobre, ako keď si profesionálny Smash hráč vyberie svoju najobľúbenejšiu postavu, s ktorou trénoval hodiny, a ukáže všetkým, kto je v aréne pánom.

Diablo III: Eternal Collection - Recenzia

Slová temného proroctva, zdá sa, naberajú plné tvary. Prastaré knihy obsahujúce múdrosť toho, čo bolo, toho, čo je, a čo bude, odhaľujú strašné svedectvá a svet, ktorý bol už toľkokrát skúšaný sa musí pripraviť na svoj ďalší boj o prežitie. Pekelné výjavy, prízraky mŕtvych duší a zlovestní démoni už číhajú na ľudské mäso, číhajú na príležitosť vykynožiť ľudský druh z ich sveta, ktorý obývali už po tisícročia.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Expansion Pass - Recenzia

Dovoľte mi preskočiť typické úvodné odseky o tom, že The Legend of Zelda: Breath of the Wild je tou najlepšou hrou minulého roka a že neovplyvnila len smerovanie série, ale pravdepodobne aj vývoj žánru akčných adventúr. Ak ste posledné mesiace nestrávili niekde na konci Slnečnej sústavy, určite to už všetko dobre viete a nie je nutné vám to opakovať. Zároveň by som rád obišiel aj všeobecné predstavenie samotnej hry, keďže všetko podstatné vám povie naša obsiahla recenzia, v ktorej sme rozobrali Breath of the Wild až do špiku kosti.

Xenoblade Chronicles 2 - Recenzia

Xenoblade Chronicles 2 - Recenzia

Pri sériách sa hovorí, že jednotka je vždy najlepšia, že dvojka sa snaží spraviť všetko veľkolepejšie, vďaka čomu vždy nakoniec pôsobí o niečo plytšie, a že trojka sa vráti nohami na zem a kvalitou sa priblíži jednotke. U Xenoblade táto poučka v žiadnom prípade neplatí.

Super Mario Odyssey - Recenzia

Super Mario Odyssey - Recenzia

Zabudnite na "It’s me, Mario!" Tentoraz vás uchváti a nadchne "Super Mario Odyssey!" Očakávaná exkluzivita Nintendo Switch, na ktorej sa pracovalo celé štyri roky, je konečne tu v celej svojej kráse, plný farieb, s pompéznou grafikou a nekonečným rozsahom. Super Mario Odyssey je viac ako len podareným nasledovateľom klasiky Super Mario 64, keďže pôvodný koncept bezhranične vylepšuje a do hrateľnosti ako bonus prináša aj mnoho zábavných noviniek. Samozrejme, nie je všetko zlato, čo sa blyští, a tak nie je ani Super Mario Odyssey úplne dokonalou hrou. Niektoré veci totiž podľa môjho názoru mohli tvorcovia spraviť o troška lepšie.

Mario + Rabbids: Kingdom Battle - Recenzia

Ešte teraz si spomínam na to, ako sa všetkým hráčom zmenil výraz tváre z radostného na sklamaný, keď sa vďaka leakom z plánovanej hry Mario vykľula stratégia, v ktorej Mario spojí sily s Rabbidmi. A spomínam si taktiež na to, ako sklamanie narástlo, keď sa ukázalo, že leaky boli pravdivé a hra bola oficiálne ohlásená.

New Frontier Days: Founding Pioneers - Recenzia

New Frontier Days: Founding Pioneers je stratégiou a zároveň simuláciou budovania mesta, ktorá ponúka tri herné režimy, a to príbehový, survival a voľný režim. Hlavnou náplňou hry je zveľaďovať vašu osadu, posúvať ju vpred v čase do pokročilejších období a pomocou ťaženia surovín a budovania stavieb urobiť z tohto miesta raj na Zemi.

Splatoon 2 - Recenzia

Splatoon 2 - Recenzia

Nintendo to s originálnymi exkluzivitami jednoducho vie. Nielenže ich už má na konte celé množstvo, pomaly nastáva doba, kedy medzi stálice spoločnosti ako Mario či Zelda začneme zahŕňať aj Splatoon. Značku, ktorá sa prvýkrát objavila na konzole Wii U. Tá si svojho času okamžite získala pozornosť hráčov i kritikov originálnym (a nenásilným) pojatím multiplayerových strieľačiek, v ktorej namiesto ostrých guliek po sebe striekate farbu.

Mario Kart 8 Deluxe - Recenzia

Mario Kart 8 Deluxe - Recenzia

Ak mám byť úprimný, rart racing je vlastne jediný pretekársky, respektíve športový žáner, ktorý som nielen ochotný hrať, ale zároveň ma aj veľmi baví. Má štýl, nadhľad, rozkošnosť, nápadité herné mechaniky, zábavné power-upy a celkovo okamžite prístupnú hrateľnosť, či už sedíte doma pred TV alebo letíte v lietadle. Ide o jeden z najzábavnejších herných žánrov vôbec.

1-2-Switch - Recenzia

1-2-Switch - Recenzia

Láka vás predstava správať sa pred TV ako blázon? Chcete sa pri hre cítiť trápne a pri vykonávaní úkonov JoyConom v ruke mať pocit, že robíte niečo nechutné? Túžite sa pred vašimi rodičmi strápniť a pred rodičmi vašej frajerky/frajera definitívne odpísať? Chcete jednoducho vyhodiť peniaze do kanála? Tak v tom prípade je absurdná bizarnosť 1-2-Switch pre vás ako stvorená.

Shovel Knight: Treasure Trove - Recenzia

Položili ste si niekedy otázku, prečo tak milujeme 8-bity? Možno je to nostalgiou, keďže mnohí z nás vyrastali v dobe, keď bola v kurze práve NES, no osobne pochybujem, že je to jediný dôvod.. Myslím si, že odpoveďou je najmä nadčasovosť, ktorou oplývajú takéto hry a obzvlášť 2D plošinovky. Vraví sa, že najjednoduchšie veci sú tie najlepšie. A čo môže byť jednoduchšie, než stará plošinovka? Ide o jednoduchosť v zmysle herných mechaník a vizuálu, nie v zmysle náročnosti. Tá práveže kope z druhého konca.

Just Dance 2017 - Recenzia

Just Dance 2017 - Recenzia

Máte už dosť hier plných napätia, rýchlosti či desivých scén plných krviprelievania? Chystáte párty pre priateľov a chceli by ste ich pobaviť hrou, ktorá im pomôže zabudnúť na každodenné problémy? Alebo sa chcete v súkromí rozhýbať v rytme tanca, no chýba vám ten správny impulz? Ak ste aspoň na jednu z otázok odpovedali áno, zrejme práve pre vás na trh prichádza nová tanečná hra Just Dance 2017!

Shock Troopers - Recenzia

Shock Troopers - Recenzia

Čaro dávnych run and gun hier stále žije. A aj keď ho možno nevidíme také silné ako kedysi, je tu bezpečne medzi nami. Tu a tam sa stále niekde nachádzajú určité útržky minulosti, len tak v povetrí ladne poletujúce ako žeravý uhlík, ako keby ani nevnímali tok času. Občas sa tým kvalitnejším podarí dostať zo svojej bubliny aj do súčasného sveta, aby ich objavili ešte nedotknuté generácie. Takýmto šťastlivcom je aj Shock Troopers.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Recenzia

Pomaly otvára oči a s nadobúdajúcim pocitom vlhkosti na zadnej strane jeho tela rýchlo zisťuje, že leží vo vode. Len zľahka sa mu obnovujúcim zrakom prechádza po okolí a začína si uvedomovať, že sa nachádza v akejsi jaskyni. Opatrne vstane, premýšľajúc, čo sa vlastne deje, zhodí o seba vrstvu zvláštneho povlaku. Precitne a začne sa triasť. To ostrý chlad sťa britva sála zo studenej dlažby a prechádza až do morku kostí. No zrazu započuje hlboký mužský hlas, najprv nedefinovaný, po chvíli jasne zrozumiteľný. Je to Maroš, redaktor z Gamesite, ktorý hovorí: „Blahoželám, Link, prekonal si Ocarina of Time.“