- Spoločnosť Intel včera zverejnila finančné výsledky
- Zároveň sme sa dozvedeli, že Intel prepustí 15% všetkých zamestnancov spoločnosti
15%. Alebo približne 15000. Toľko zamestnancov plánuje prepustiť spoločnosť Intel v najbližších mesiacoch. Ide o masívnu reštrukturalizáciu, ktorá je vyústením zlých finančných výsledkov spoločnosti za posledný kvartál.
Intel totiž za obdobie apríl – jún 2024 vyprodukoval „sekeru“ vo výške 1,6 miliardy dolárov. Spoločnosť navyše neočakáva zlepšenie situácie v aktuálnom finančnom roku. A aby toho nebolo málo, Intel dokonca siahol aj na dividendy akcionárov spoločnosti. Reakcie akciového trhu na seba nenechali dlho čakať. Hodnota Intelu sa prepadla z 29$ za akciu na 23,50$ za akciu.
Škrty, šetrenie a investície
Pozastavenie vyplácania dividend je síce odvážnym krokom, no v tomto prípade celkom logickým. Intel totiž plánuje zvýšiť investície do R&D sektora, ktorý by v budúcnosti mohol dostať spoločnosť na tú správnu cestu. Aj keď tá „správna cesta“ je ešte veľmi vzdialená.
Prepúšťanie je snahou Intelu ušetriť v najbližších mesiacoch 10 miliárd dolárov na výdavkoch. Väčšina redukcií počtu zamestnancov bude dokončená do konca 2024. Šéf Intelu Pat Gelsinger síce skonštatoval, že ide o jedno z najťažších rozhodnutí v jeho kariére, no dodal, že išlo o nevyhnutný krok. Gelsinger skonštatoval, že ročné tržby Intelu boli v roku 2020 o 24 miliárd vyššie ako teraz a to aj napriek tomu, že odvtedy sa počet zamestnancov zvýšil o 10%.
Gelsinger prezradil, že Intel musí nutne zvýšiť marže a znížiť náklady. Problém je však v tom, že výroba vlastných čipov je kvôli problémom s výrobou oveľa nákladnejšia, čo má následne veľký dopad na marže.
Medzi ďalšie opatrenia na znižovanie nákladov s cieľom urobiť „Intel štíhlejšou, jednoduchšou a agilnejšou spoločnosťou“ patrí zníženie prevádzkových nákladov, zjednodušenie portfólia, odstránenie zložitosti, zníženie kapitálu a zachovanie investícií do rastu.
Čo s GPU?
Intel pred rokmi započal cestu k vydaniu herných GPU. Výsledkom ich snáh bolo vydanie Intel Arc grafických kariet s architektúrou Alchemist. V súčasnosti sa dokončuje druhá generácia s označením Battlemage, no je otázne, či sa dočká komerčného vydania. Gelsinger totiž skonštatoval, že Intel bude vyhodnocovať všetky oblasti svojho biznisu a tie oblasti, ktoré nie sú dostatočne výnosné budú zrušené.
A Intel Arc sa iba ťažko dá v súčasnosti označiť ako dostatočne výnosný sektor…