- Magazín Daily Mail prišiel s informáciou, ktorá naznačuje, že technologické spoločnosti odpočúvajú svojich používateľov
- Môže za to spolupráca s Cox Media Group (CMG)
Aj vy mávate občas pocit, že keď s niekým rozprávate o nejakej konkrétnej téme, tak zrazu dostávate cielené reklamy na podobný tovar? Takýto pocit viedol mnohých k myšlienke, že ich niekto cez telefón odpočúva. A aj keď takýmto ľuďom sa občas vtipne hovorí o tom, že by si mali dať na hlavy alobalovú čapicu, tak ich pocity možno nie sú nereálne…
Informoval o tom web Daily Mail. Ten totiž vyhrabal dokument spoločnosti Cox Media Group, ktorý je smerovaný spoločnosti Meta (Facebook). Ten sa venuje tzv. active-listening softvéru na báze umelej inteligencie, ktorý „v reálnom čase vytvorí analýzu úmyslu“ a to počúvaním toho, čo hovoríte cez smartfón, laptop, alebo iný mikrofón.
„Inzerenti môžu spájať tieto hlasové údaje s údajmi o správaní s cieľom zacieliť na spotrebiteľov na trhu,“ uvádza sa v dokumente. Tento dokument spomína, že CMG ponúka svoje služby spoločnostiam ako Facebook, Google a Amazon. V tomto prípade však nejde o priame potvrdenie toho, že spoločnosti túto technológiu aktívne používajú.
Tento dokument bol leaknutý webu 404 Media. Spoločnosť Google následne odstránila spoločnosť CMG zo svojho zoznamu v „Partners Program.“ Meta používanie cielenia reklám cez odpočúvanie používateľov poprela a Amazon zas poprel spoluprácu s CMG.
Chýbajú podrobnosti a dôkazy
„Z prezentácie nie je jasné, či softvér Active-Listening odpočúva neustále, alebo len v určitých časoch, keď je aktivovaný mikrofón telefónu, napríklad počas hovoru. Inzerenti potom tieto poznatky využívajú na zacielenie na „spotrebiteľov na trhu.“ To sú ľudia, ktorí aktívne uvažujú o kúpe konkrétneho výrobku alebo služby,“ píše Daily Mail.
Čisto v rovine teórie by táto technológia mala byť schopná zobrazovať vám reklamu na PlayStation 5 v prípade, ak by v konverzácii zachytila váš záujem o novú konzolu.