Podľa ministra vnútra a športu spolkovej krajiny Hesensko je ešport „asi takým športom ako štrikovanie” a nezaslúži si dotácie zo strany štátu.
Nemecká olympijská športová konfederácia ešte vlani v októbri vydala dokument, v ktorom zásadne odmietla definíciu elektronických športov ako tradične chápanej športovej aktivity. „Ovládaná a kontrolovaná motorika, ktorá je určujúcim športovým pohybom, nie je základným prvkom ešportov,” cituje sa v texte. Konfederácia tiež upozorňuje na nebezpečenstvo závislosti a s tým súvisiace potenciálne zdravotné ťažkosti, odvolávajúc sa na verejne dostupné údaje Svetovej zdravotníckej organizácie.
„Ešporty neexistujú a nebudú súčasťou olympijského programu,” povedal podľa portálu Unikrn Alfons Hörmann, prezident Nemeckej olympijskej športovej konfederácie. Tá zároveň navrhuje prekrstiť hry ako League of Legends či CS:GO na „eGaming”. Podľa konfederácie sa totiž za elektronické športy dajú považovať iba klasické športové simulátory typu FIFA alebo Madden NFL.
Peniaze pre ešport? Absurdné
Teraz sa k šíkom tiahnucim na športové hradby ešportu pridal aj Peter Beuth, ktorý má pod taktovkou šport a bezpečnosť v rámci Hesenska, spolkovej krajiny s centrom vo Frankfurte nad Mohanom. „Ešport je asi takým športom ako štrikovanie alebo prehrávanie hudby,” povedal nemecký minister pre Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Nápad, aby ešportové spoločnosti prijímali štátne peniaze, je absurdný. Ešportový priemysel sa nesmie prisať na zdroje určené pre šport,” dodal.
V Nemecku má pritom ešport tradične silné postavenie v porovnaní s okolitými krajinami. V jednej z najstarších ešportových kultúr na svete sa organizoval napríklad úvodný ročník The International v Dote 2, historicky prvý turnaj s dotáciou milión dolárov. Berlín tiež hostil európsku edíciu majstrovstiev v League of Legends a je domovom viacerých známych ešportových organizácií ako Mousesports či SK Gaming, ktoré sa pravidelne objavujú na major turnajoch LoL a CS:GO. V Nemecku bola založená aj spoločnosť Turtle Entertainment, jeden z najväčších ešportových operátorov na trhu a majiteľ svetoznámej značky ESL.
Prečítajte si tiež
Hráči sú inteligentnejší a rýchlejšie sa učia, tvrdí štúdia
Ešporty sa v krajine doteraz tešili aj politickej podpore. Nemecká vláda sa nedávno zaviazala zjednodušiť vízový proces a procedurálne požiadavky pre hráčov pochádzajúcich zo štátov mimo Európskej únie, aby sa mohli zúčastňovať na medzinárodných turnajoch v krajine. Zároveň bolo skladanie vládnej koalície v minulom roku sprevádzané návrhom štátnej podpory rozvoja ešportu s olympijskými ambíciami.
„Ešportový priemysel sa nesmie prisať na zdroje určené pre šport.“
Peter Beuth, minister vnútra a športu spolkovej krajiny Hesensko
No aj napriek tomu, že zástupkyňa nemeckej federálnej vlády pre digitalizáciu Dorothee Bär verejne podporila myšlienku ešportu ako tradičného športu a aj Nemecká olympijská športová konfederácia uznala dôležitosť elektronických športov pre kultúru mladistvých, z pohľadu súťažného a profesionálneho hrania videohier to v krajine nevyzerá ružovo. Kluby a organizácie totiž nedostávajú žiadnu finančnú podporu zo strany spomínanej konfederácie, a to práve preto, že ňou nie sú oficiálne uznané ako samostatný šport.