Dosahujú totiž lepšie výsledky.
Dlhodobo sa hovorí o tom, že hráči majú lepšie reakčné časy, lepšie sa dokážu rozhodovať pod tlakom a ich „tréning“ v podobe hrania kompetitívnych videohier im dáva dôležité zručnosti, ktoré sú následne ideálne pre aplikáciu v armáde.
Na tento záver prišla aj Dánska armáda, ktorá niekoľko mesiacov testovala výsledky hráčov a vďaka svojim zisteniam uzavrela bližšie nešpecifikovanú spoluprácu s e-šport organizáciami: „Hráči majú určité zručnosti, ako napríklad schopnosť byť pokojný pod tlakom, rýchlejšie reakcie ako nehráči, dobré schopnosti spolupráce a orientácie a taktiež skvelé schopnosti vizualizácie,“ prezradil šéf ministerstva obrany dánska Major Anders Bech. Dodal, že toto sú presne schopnosti, ktoré v armáde hľadajú.
Niektoré testy boli vykonané s dánskym e-šport tímom Astralis, ktoré tieto predpoklady taktiež potvrdili. Navyše Dánske ministerstvo obrany skonštatovalo, že pri cielení na hráčov zažili veľký nárast kvalifikovaných žiadostí o vstup do armády. „Vždy nás bude zaujímať to, či hráči môžu fungovať ako vojaci. Majú zručnosti, ktoré potrebujeme, no na druhej strane existujú aj iné požiadavky keď chcete byť vojakom. Zatiaľ to však nie je isté.“