Obchodný riaditeľ spoločnosti Electronic Arts Richard Hilleman si myslí, že sú ich hry príliš ťažké pre nováčikov. Túto svoju myšlienku povedal na zasadnutí D.I.C.E. ako odpoveď na vyjadrenie komedianta Peteho Holmesa, ktorý povedal, že uprednostňuje štandardizované ovládanie hier.
Richard sa nechal počuť, že priemerný hráč strávi len dve hodiny tým, že sa učí ako zvládnuť základy titulu. Žiadať od zákazníka, ktorý si vo svojom rodinnom živote našiel nejaký voľný čas na hry, aby sa až 2 hodiny len zaúčal ako vlastne hrať, je podľa neho veľká požiadavka. Hilleman teda presadzuje názor, že hráč, ktorý si sadne pred novú hru, by ju mal prakticky okamžite vedieť hrať a ovládať.
Čo si o tomto myslíte vy? Je podľa vás tiež správne, aby hry mali totožné ovládacie schémy, aby sa človek nemusel „mordovať“ s učením, ako ich vlastne vôbec hrať?