Japonský špeciál #10: Final Fantasy VII opäť dobíja svet

Japonský špeciál #10: Final Fantasy VII opäť dobíja svet

E3 2015 sa skončilo a z pohľadu japonských hier (aj keď možno nielen z tých) jednoznačne bodoval ohlásený remake Final Fantasy VII. Veľká udalosť, splnený sen, nespočetné množstvá dojatí videných na YouTube, nekontrolovateľné triašky, nekončiaca eufóra, absolútna spokojnosť, Final Fantasy VII znova vládne a to ešte remake nielen ani nevyšiel, on nemá ani oficiálny názov, ani dátum vydania. Dvojminútový trailer v podobe iskričky stačil na to, aby rozdúchal veľkú vatru, o ktorej niekoľko rokov trvajúcej intenzívnosti nemá nikto ani pochýb. Úvod dnešného špeciálu bude patriť práve tejto hre. Keďže ale tento týždeň ovládlo E3 2015, predovšetkým si len zrekapitulujeme už známe vedomosti.

When Final Fantasy ruled the World

O remaku dnes už takmer 18 rokov starej hry sa začalo hovoriť hlavne v roku 2008, keď bolo prezentované demo úvodnej scény hry pre PlayStation 3 (video). Diváci jasali, očakávania boli vysoké, no nakoniec z toho nebolo nič. Bolo to proste len tech demo. Fanúšikovia sa pýtali kedy, Square Enix odpovedalo vtedy, keď prijde hra, ktorá prekoná Final Fantasy VII. Prišiel rok 2015, E3 a remake hry bol z čista jasna ohlásený. Spoločnosť k tomu nakoniec nepotrebovala ani tú všetko prekonávajúci nový titul. Najnovšie sa tvorcovia vyjadrujú, že remake vzniká preto, lebo na neho konečne dozreli.

Nehľadme na výhovorky, alebo hmlisté vyjadrenia. To je už nepodstatné. Remake Final Fantasy VII je tu a bude. Isté je, že príde s novým názvom, ktorý bude predstavený v priebehu zimy. Sony si zabezpečila časovú exkluzivitu, takže do Midgaru sa prví dostanú hráči PlayStation 4, spoločnosť ale nechce uviesť, ako dlho bude exkluzivita trvať. Na režisérsku stoličku zasadne Tecuja Nomura, ktorý ozrejmil, že tento remake bude skutočne remakom akým má byť, vylepšení sa totiž okrem grafiky a hrateľnosti dočká aj príbeh. Nomura sa vyjadril, že ak by šlo len o lepšiu grafiku, nepotrebovali by ho ako režiséra. O scenár sa znova postará Kazušige Nodžima.

Na konkrétnejšie informácie boli aj tvorcovia skúpi. Režisér sa nechal počuť, že ak by len zmenili grafiku do modernej podoby, nemyslí si, že by remake dokázal prekonať pôvodnú verziu. Hráčom majúcim záujem o pôvodný príbeh odkazuje, že by ich mohla uspokojiť nová verzia pôvodnej hry, ktorá bude vydaná na PlayStation 4 už túto zimu (hra mala pôvodne vyjsť už toto leto). Na jednej strane sa síce možno troška bojíme, aby zmeny výrazne neublížili tomuto príbehovému skvostu, no na druhej strane, hru majú pod palcom pôvodní vývojári, a tí by to určite nedopustili.

Tvorcovia niakoniec  prezradzujú ďalšie dôvody, prečo sa Square Enix pustilo do remaku. Jeden z dôvodov je, že chcú, aby sa hráčska základňa PlayStation 4 rozšírila, iný, o niečo racionálnejší, tkvie vo veku vývojárov. Najmladší z pôvodných tvorcov Tecuja Nomura má v súčasnosti už 45 rokov, zvyšok kádra má oveľa viac, času už teda nemajú na rozdávanie. Podľa režiséra by nemalo zmysel robiť remake, ak by neboli pozmenené a vylepšené všetky prvky hry, ak by šlo len o grafiku, nebol by dôvod ho robiť. Nová hra vraj nebude nudná a bude rád, keď sa na ňu budeme tešiť.

Radosť zo smrti znova rozjasní deň, Dark Souls III príde začiatkom budúceho roka

Nie je ani tak prekvapením to, že bol ohlásený tretí diel hardcore série, prekvapením hlavne je, že na režisérsku stoličku znova zasadol Hidetaka Mijizaki, tvorca Demon's Souls, Dark Souls a Bloodborne, a že vývoj Dark Souls III prebiehal zároveň s Bloodborne. Hra sa bude podľa všetkého odohrávať znova v krajine Lordran a hlavným motívom tu bude vzkriesenie Pána popola. Ak aj vás okamžite napadol Gwyn, tak vás musíme trocha usmerniť. Tvorcovia uvádzajú, že tu nie je hneď všetko také, ako sa na prvý pohľad zdá.

Dark Souls III bude kombinovať prvky prvých dvoch dielov série, teda Dark Souls a Dark Souls II, no narozdiel od poslednej časti by mala trojka ponúknuť o niečo menej lokalít. Tie by mali byť rozsiahlejšie a s tradičným dizajnom "metroidvanie", čiže na spôsobom prvého dielu. Z dvojky by hra mala používať systém craftingu, ktorý bude ale riadnym spôsobom ošetrený a vylepšený. Na rozdiel od Bloodborne bude hra znova obsahovať štíty, no samotná hrateľnosť by mala byť rýchlejšia, čo dokumentuje aj prepracovaná streľba lukom.

Viac o hre si môžete prečítať v našom vyčerpávajúcom článku Nálož informácií o Dark Souls III: Vracia sa Lordran, Lord of Cinder i veľké draky.

Obsah špeciálneho Persona 5 Blu-ray disku pre Persona 4: Dancing All Night odhalený

Tanečný spin-off pre Persona 4 bude obsahovať aj špeciálny disk s rôznymi bonusovými informáciami o nadchádzajúcej JRPG Persona 5, ktorý ponúkne prvý a druhý oficiálny trailer na hru Persona 5, announcement video z The Persona Super Live 2015, prezentačné video z konferencie SCE a ďalšie z The News Flash! Persona Channel.

Disk tak bude plný videí. Kupovať si Persona 4: Dancing All Night len kvôli tej placke asi nebude ten najlepší nápad.

Grand Kingdom prezentuje v prvom gameplay videu súbojový systém

V minulom dieli Japonského špeciálu sme vás informovali o ohlásení novej ťahovej RPG stratégie Grand Kingdom. Hru má na svedomí tvorca obdobnej hry Grand Knights History Tomohiko Geduči, ktorý hru pripravuje ako exkluzivitu pred PlayStation 4 a PlayStation Vita. Prvé video okrem náhľadu na hru v pohybe prináša aj niekoľko nových informácií.

V hre budeme môcť maniuplovať jednotkami rôzneho zamerania majúcimi špeciálne charakteristiky a schopnosti. Hráč bude hrať za neskúseného žoldniera patriaceho do guildu, ktorý bude spĺňať mnohé questy naprieč svetom. V jednom okamihu sa ale niečo stane, niečo, čo ostane pred hráčom skryté a tým sa hráčova postava dostane priamo do hlavného konfliktu. Nebudú chýbať rôzne strategické postavenia, formácie a pokyny. Grand Kingdom bude podporovať online hranie medzi hráčmi oboch platforiem prostredníctvom cross-play.


V skratke

E3 2015: Earthbound Beginnings na Wii U dostupné už dnes

E3 2015: Nintendo ukazuje množstvo noviniek k Super Smash Bros.

E3 2015: Nintendo podporuje indie hry prostredníctvom Nindies

E3 2015: World of Final Fantasy bude zamerané skôr na mladšie publikum

E3 2015: Street Fighter 5 si budú môcť vyskúšať ako prví majitelia PS4

E3 2015: Legenda sa vracia, Mario opäť berie do rúk tenisovú raketu


Stella Glows prichádza do USA, Európe sa zatiaľ vyhýba

Atlus pripravuje anglickú lokalizáciu strategického RPG titulu Stella Glows, ktorý vyjde nateraz ale len v Severnej Amerike. Túto hru pre Nintendo 3DS vyvíjalo štúdio Imageepooch, ktoré môžete po znať predovšetkým kvôli sérii Luminous Arc, o hudbu sa postaral známy skladateľ Jasunori Micuda (Chrono Cross, Xenogears) a hra by mala stáť 49,99 dolárov.

Stella Glow by mala ponúknuť 40-60 hodín dlhú hrateľnosť obohatenú o rôzne zaujímavé prvky ako možnosť sa zamilovať, nadväzovať vzťahy a získavať tým nové schopnosti, veľké množstvo vedľajších úloh, mód New Game+ a viac ako 50 máp.

The Last Guardian konečne vyjde a to už budúci rok

Splní sa sen mnohých, ktorí už dlhé roky čakajú na nový prírastok štúdia Team Ico? The Last Guardian bol predstavený na E3 2015, kde tvorcovia ohlásili, že hra vyjde v roku 2016. Bude to teda tak, alebo dôjde znova k neočakávanému odkladu? Vzhľadom na to, že bol na konferencii odprezentovaný skutočný gameplay trailer hry z PlayStation 4 verzie, je teda viac než pravdepodobné, že slovám tvorcov môžeme veriť. V medziach ...

The Last Guardian by mal ponúknuť meditatívny herný zážitok podobný hlavne s Ico, aj keď podobnosť by sme mohli nájsť aj s hrou Shadow of Colossus. Hráč bude putovať so zvláštnym tvorom menom Trico naprieč pustým herným prostredím, spolu budú prekonávať rôzne prekážky, bojovať o svoje prežitie a odhaľovať mystérium sveta.

Tvorcovia nechcú pri Star Ocean 5 spraviť rovnakú chybu akú pri The Last Hope

Producent série Šujči Kobajaši sa v rozhovore pre GamesBeat vyjadril, že pri piatom dieli Integrity and Faithlessness nechcú urobiť rovnakú chybu ako pri štvorke. Star Ocean 1, 2 a 3 boli podľa jeho slov určitým spôsobom jedna trilógia, no s vyvíjaním Star Ocean 4: The Last Hope prišiel aj nový pocit, nálada tu už bola o dosť odlišná. Šujčimu už počas vývoja hry niečo chýbalo, niečo tam bolo proste nesprávne. Vzhľadom na to, že v tej dobe bol kľúčový element pre Square Enix epandovanie na západe, najdôležitejším prvkom sa stal vyleštený vizuál.

Preto sa v Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness chcú vrátiť k pôvodnému duchu prvých troch dielov. Ich prioritou je, aby malo štúdio tri-Ace opäť plnú kontrolu nad tvorbou vo všetkých oblastiach (ak si možno spomínate, o príbeh The Last Hope sa postaralo externé štúdio) a tak bude piaty diel odlišný od štvorky. Rovnako sa postavia k samotnému vizuálnemu štýlu. V The Last Hope sa chceli zapáčiť západnému publiku, no grafický štýl sa nielenže nepáčil japonským hráčom, on sa nepáčil ani tým západným. V Integrity and Faithlessness sa chcú vráť k pôvodnému obrazu série a zachovať ho.

Šujči Kobajaši uviedol, že v hre budeme môcť mať v boji viac ako 6 postáv (v krásnom traileri z E3 2015 hore je totiž vidieť postáv 6) a všetky budú môcť byť aktívne použité na bojovom poli. V podobných, povedzme tradičnejších RPG, môže hráč nazbierať do partie rôzne postavy, no v boji má určený presný počet, koľko ich môže použiť. Star Ocean 5 nebude ten prípad, tvorcovia chcú, aby všetky postavy, ktoré sa k nám pripoja, boli tiež viditeľné a okamžite nápomocné. Maximálny počet postáv ale nebol konkretizovaný.

Po The Last Hope sa do série opäť vracajú Private Action scény, vytváranie vecí a tak ďalej. AI postáv v bojoch bude veľmi komplexná, dokonca až tak, že si ju budeme môcť upravovať. Znie to tak, ako by sme mohli "programovať" správanie sa postáv ako tomu bolo napríklad vo Final Fantasy XII. Hru čakajte začiatkom roka 2016 na PlayStation 3 a PlayStation 4.

Shenmue III sa síce na Kickstarteri darí, no hru zafinancuje Sony

Bolo by úplne zbytočné vyrukovať s nápisom typu "Tretí diel Shenmue ohlásený!" alebo "Shenmue 3 je skutočnosťou!", keďže túto správu už určite dobre poznáte z E3 2015, ktorú ste možno sledovali aj na našom webe. Tvorcovia spustili kickstarterovú kampaň na zafinancovanie hry, a keďže bol prvotný cieľ vyzbierať 2 miliónov dolárov skutočne veľmi nízky (vzhľadom na to, že prvý diel vydaný v roku stál 47 miliónov dolárov), mnohí sa začali pýtať, kde je tu ukrytý nejaký háčik. A háčik teda ukrytý skutočne bol, v rukách Sony.

Tvorcovia vyšli teda s pravdou von. Sony začalo debatu s Ju Suzukim na tému Shenmue III už minulý rok na GDC, kde sa sami seba pýtali, kam ich až vývoj hry môže doviesť. Definitíva padla pri rozhodnutí, že ak fanúšikovia ukážu, že hru chcú, tak pôjdu do toho. Najideálnejším miestom na preukázanie priaznie sa ponúkal Kickstarter, kde určili ako cieľ už spomínanú sumu. Požadované peniaze sa podarilo vyzbierať v super rýchlom čase 9 hodín, pričom bol taktiež vytvorený rekord, keď sa prvý milión podarilo vyzbierať za neuveriteľných 102 minút.

Shenmue III sa teda vyvíja a hráči sa tak po 14 rokoch od vydania Shenmue II dočkajú dôstojného zakončenia veľkého príbehu o mladom mužovi so srdcom veľkého bojovníka Rijom Hazukim. Zaujímavosťou mimochodom je, že ako náhle Sony prezradilo svoje financovanie, prílev nových peňažných prostriedkov na Kickstarter sa neporovnateľne spomalil.


V skratke

E3 2015: Nový Fire Emblem mení názov a predvádza krásne animované sekvencie

E3 2015: Nintendo ohlasuje The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, nový kooperačný diel

E3 2015: Monumentálneho Xenoblade Chronicles X sa dočkáme koncom tohto roka

E3 2015: Donkey Kong a Bowser sa objavia v pripravovanom RPG Skylanders: SuperCharges

E3 2015: Square Enix pracuje na tajomnom RPG nazvaným Project Setsuna

E3 2015: Square Enix berie mobilné zariadenia útokom


Kingdom Hearts III ponúkne obrovské prepojené svety

Tecuja Nomura prezradil, že tretí diel, ktorý bol ohlásený pred dvoma rokmi, ponúkne veľké otvorené svety, ktoré budú takmer bez loadingov. Svet síce nebude tak veľký ako v klasických open-world RPG hrách, no oproti predchádzajúcim hrám série bude oveľa väčší. Okrem toho bude prostredie reagovať na akcie postáv v reálnom čase, vrhnuté kúzlo tornádo napríklad spôsobí vytrhnutie a poletovanie trávy vo vzduchu. V pláne je mať dokonca viac svetov ako v Kingdom Hearts II, no zatiaľ to s určitosťou potvrdiť nevedia.

S príchodom PlayStation 4 sa samozrejme dočká vylepšenia aj grafická stránka, očividné sú vraj hlavne časticové efekty. Čo sa týka dotykovej plochy PS4 ovládača, Tecuja si nemyslí, že by to nejako ovplyvnilo známy súbojový systém a pohyb po prostredí. V porovnaní s Kingdom Hearts II nebude ovládanie príliš odlišné, dočká sa síce vývoja, no žiadnej veľkej zmeny. Nomura sa taktiež dotkol online hrania, o ktorom si myslí, že pomáha tomu, aby hráči s hrou strávili viac času a preto už majú plno nápadov ako hru obohatiť o online kompotenty.

Tales of Berseria vyzerá v pohybe úplne úžasne

Bandai Namco zverejňuje prvé video z Tales of Berseria, ktorým približuje herné prostredie. Od tropických pláži a modrastých lagún, cez jeseňou namaľované lesy a zasnežené stredoveko pôsobiace mestá, až po veľkú pirátsku loď brázdiacu šíre moria, na ktorej mlčky so zamysleným pohľadom stojí Velvet, hlavná hrdinka hry. Každý jeden záber vyzerá skutočne nádherne, z každého záberu cítiť tu pravú atmosféru série Tales.

Hodnotenia z výtlačku časopisu Famitsu č. 1385

  • 5-nin no Koi Prince: Himitsu no Keiyaku Kekkon (PSV) – 6/8/7/7 [28/40]
  • 99seconds (Wii U) – 7/7/7/8 [29/40]
  • Fire Emblem Fates (3DS) – 9/9/9/9 [36/40]
  • Harvest OverRay (PSV) – 7/7/7/7 [29/40]
  • Hotline Miami: Collected Edition (PS4) – 9/8/9/7 [33/40]
  • Hotline Miami: Collected Edition (PSV) – 9/8/9/7 [33/40]
  • Kaitou Joker: Toki o Koeru Kaitou to Ushinawareta Houseki (3DS) – 8/8/8/8 [32/40]
  • Persona 4: Dancing All Night (PSV) – 8/8/8/9 [33/40]
  • Psycho-Pass: Mandatory Happiness (XBO) – 8/8/7/9 [32/40]
  • RIDE (PS4) – 7/7/7/8 [29/40]
  • RIDE (PS3) – 7/7/7/8 [29/40]
  • RIDE (XBO) – 7/7/7/8 [29/40]
  • RIDE (360) – 7/7/7/8 [29/40]
Zdroj: Gematsu, SiliconEra, Gamesite, YouTube

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk