Bratislavská Noc hier: Old School sa niesla v mene hrania, skvelých ľudí a príjemnej atmosféry

Bratislavská Noc hier: Old School sa niesla v mene hrania, skvelých ľudí a príjemnej atmosféry

Takmer každému v spojení s mladosťou prídu na myseľ chvíle zábavy strávené hraním stolových hier a tých pár šťastnejších si môže pri takomto spomínaní zmyslieť aj na hodiny strávené pri hraní hier na dnes už staručkých konzolách. Kúzlo takto strávených momentov sa hráčom aj nehráčom pokúša poskytnúť akcia s názvom Noc Hier. Podľa neoficiálneho rátania už šieste podujatie tohoto štýlu sa nieslo v mene krásnych priestorov, príjemných ľudí a množstva zábavy.

Kúsok od centra Bratislavy, na skok od autobusovej stanice Mlynské Nivy, sa na Svätoplukovej ulici ukrýva bývalá továreň Cvernovka a v nej priestor patriaci startup inkubátoru Connect Network, ktorý v spolupráci s Event Horizon pripravil túto akciu. Po vyšliapaní takmer nekonečného točitého schodiska sme sa, konečne na treťom poschodí a po chvíľkovom lapaní po dychu, ocitli v priestoroch sálajúcich spomienkami na dobu industrializácie, príjemne sa prelínajúcu s moderným dizajnom a technológiami.

Takmer okamžite po príchode sme sa cítili ako doma a hlavným problémom sa stalo iba ulovenie niečoho studeného na pitie a rozhliadnutie sa, čo sa bude kde diať. Niečo studené, našťastie, istila ponuka pultu s alko aj nealko nápojmi a teplo sparného dňa sa takmer úspešne snažili rozháňať strategicky rozmiestnené ventilátory. Hlavný priestor, kde sa mali konať prednášky a kde sa dalo následne, alebo aj simultánne s nimi, hrať množstvo stolných hier alebo herných klasík na retro konzolách, našťastie nebol príliš preplnený a celá akcia tak získala príjemný nádych verejnej intímnosti.

Prvá prednáška, týkajúca sa gamifikácie aplikácií a proaktívneho marketingu, začala takmer presne na čas a Andrej Golovkov s Petrom Pupákom priblížili zaujatému publiku ich predstavu o fungovaní marketingu v blízkej budúcnosti. Viacero myšlienok, ktoré počas ich prednášania zaznelo, ako napríklad zväčšovanie dosahu a zvyšovanie vplyvu na online publikum, jasne ukázalo, akým smerom sa celý marketing na sociálnych sieťach hýbe.

Po skončení prvej prednášky sa publikum rozpŕchlo do priestoru, kde sa už utvorili menšie či väčšie skupinky záujemcov o stolové alebo konzolové hry. Čo sa týka retro konzol ako Sega Megadrive alebo SNES, tie boli zapožičané od hlavného organizátora festivalov ComicsSalón a AnimeShow, Roberta Žittňana. Ten si našiel čas vo svojom nabitom harmonograme (aj keď s menším, už takmer tradičným meškaním) a v priebehu takmer polhodinovej prednášky previedol všetkých počúvajúcich históriou videoherných konzol.

Bolo veľmi príjemné sledovať priebeh rozličných stolových hier alebo snaženie hráčov prejsť ten-ktorý level v Sonicovi a Super Mariovi z vyvýšeného medziposchodia, na ktorom sa odohrával turnaj v Mortal Kombat X. Všetky úspechy, vznikajúce a rozpadávajúce sa spojenectvá, výhry, prehry a hlavne neustála prítomnosť dobrej nálady nútili ľudí začínať nové a ďaľšie hry, a hoci to znie ako klišé, aj tí, čo náhodou pri hre prehrali, sa cítili ako víťazi a na žiadnej tvári nebolo celý večer vidieť výraz hnevu či frustrácie. Práve na takýchto akciách sa dajú spoznať ľudia, pred ktorými sa nebudete hanbiť rozprávať o najlepšej stratégii pre dosiahnutie výhry v Korytnačkách, alebo im odhalíte všetky tajomstvá pri hraní Super Maria.

A preto vám môžem sľúbiť, že ak náhodou nebudem niekde policajnými putami pripásaný o radiátor, na ďalšej Noci Hier sa určite stretneme.

Zdroj: Gamesite.sk

 

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk