Rozhranie, ktoré sa pôvodne volalo OpenGL, dnes vstupuje na trh pod novým názvom s cieľom konkurovať DirectX 12.
Skupina The Khronos Group ohlasuje, že vydala Vulkan 1.0, novú generáciu grafických a výpočtových API poskytujúcich vysokú efektívnosť a cross-platform prístup k moderným grafickým kartám od PC, cez mobilné platformy až ku konzolám. Vulkan bude konkurenciou pre DirectX 12 a Mantle a ponúkne napríklad lepšiu efektívnosť pri využívaní jadier grafických kariet. Jeho hlavnou prednosťou je priama kontrola nad GPU akceleráciou pre maximálny výkon s minimalizovaním zaťaženia procesora a zefektívnením viacvláknových aplikácií.
Vulkan vznikal prbiližne 18 mesiacov na základe významného prispenia mnohých členov Khronos v úzkej spolupráci s poprednými dodávateľmi hardvéru, herných enginov a platforiem. Je dostupný na Windows 7 až 10, pričom podporu má taktiež na SteamOS, Androide, Linux a Tizen. Pre odbornejšie a hlbšie rozobratie problematiky odporúčame kliknúť na oficiálne stránky, kde sa dozviete všetko potrebné.