Svetom siedmeho Resi vás prevedie producent Masačika Kavata a režisér Kóši Nakaniši.
Jedno z najzaujímavejších, najprekvapujúcejších a snáď aj trocha kontroverzných ohlásení bol aj Resident Evil 7. Po tom čo si fanúšikovia vyprosili návrat ku koreňom po posledných dvoch akčných dieloch, bolo na nich toho hororu vo zverejnenom deme na PlayStation 4 zase až príliš. Vykrádačka Silent Hills či Outlast, aj takto ju vtedy nelichotivo nazývali hráči. Teraz sa ale k slovu dostávajú dvaja najdôležitejší tvorcovia, ktorí sa vás budú snažiť presvedčiť, že vedú kormidlo Capcomu správne. Priamo do toho pravého zombie pekla.
Ešte pred samotnými detailami o hre sa tvorcovia nechávajú počuť, že titul sa vlastne nevolá len Resident Evil 7 ale Resident Evil 7: biohazard (áno s malým „b“). Biohazard je pôvodný názov série známy v Japonsku a tam sa pripravovaný diel volá zase BIOHAZARD 7 resident evil. Ako dôvod tejto zaujímavej zmeny uvádzajú snahy o spojenie oboch názvov, pretože séria stojí pred veľkou zmenou a z toho dôvodu chcú, aby začala spolu v jednom mieste a pokračovala do budúcnosti taktiež jedným smerom.
Spomínané demo je nie je výrezom z hry ako takej. Tvorcovia ním chceli dostať hráčov do sveta hororu a predstaviť im nový koncept, ktorým je skutočný des. Prvé diely série stavali na niekoľkých elementoch, t.j. strach, prieskum prostredia, hlavolamy, manažment zdrojov a boj proti nepriateľom, a presne na tom istom stavia aj Resident Evil 7. Predstavovanie hry vo forme demoverzie ale chceli založiť najprv len na prvých dvoch menovaných, čiže z toho dôvodu ukážka ponúka takú hrateľnosť, akú ponúka.
Rozhodnutie zmeniť po tretíkrát v histórii série kameru, resp. spôsob snímania sveta hráčom, prišlo po tom, čo sa zamysleli, ako by mohli čo najlepšie zdôrazniť hororovú atmosféru. Vzhľadom na to, že tento systém v hre fungoval nadmieru dobre, sa ho nakoniec rozhodli napevno implementovať. Resident Evil 7: biohazard využíva novovyvinutý engine RE Engine, ktorý sa rozhodli vytvoriť preto, aby dokázali hráčom priniesť tú najvyššiu možnú kvalitu. Hra prinesie aj podporu VR a tvorcovia sú s takýmto intenzívnym zážitkom nad mieru spokojní.
Obaja zaujímavo a musíme úprimne povedať, že aj celkom logicky, vysvetľujú absenciu klasických postáv. Správne uvádzajú, že sa séria dostala už do takého bodu, že postavy sú doslova superhrdinami s výnimočnými schopnosťami a preto by hororový survival zážitok v koži takého Chrisa alebo Leona už proste nefungoval. Ako by ste sa mohli niečoho báť, keby ste sa pozerali na svet očami superborca Chrisa, pre ktorého sú zombie už asi tak nebezpečné asi ako plechovky položené na plote, do ktorých strieľajú deti? Charakter postavy nebol priblížený, no bude to obyčajná postava, ktorá sa dostala do neobyčajnej situácie.
Hra nie je reštartom série, hoci by sa to tak mohlo zdať. Je to pokračovanie, sequel, a zistenie, ako je sedmička spojená s ostatnými hrami, je jednou z častí zážitku. Čriepky príbehu a vlastne aj celého lore hry sa budeme dozvedať z videopások a kaziet. Z toho dôvodu si nebudeme môcť byť nikdy istí, kedy sa hra odohráva. Či v 80. rokoch a lebo v súčasnosti.
Od veľkoleposti Resident Evil 6, ktorého príbeh pokrýval snáď dianie na celej planéte, chceli tvorcovia priniesť omnoho viac komornejší a intímnejší zážitok, ktorý by taktiež lepšie fungoval v rámci hororu. Resident Evil 7: biohazard predstavuje návrat ku koreňom aj z tohto hľadiska, pretože sa bude odohrávať len v jednej usadlosti. Proste ako pôvodný Resident Evil.
Resident Evil 7: biohazard vyjde budúci rok na PC, PS4 a XONE. Perlička na záver. S úľavou vám oznamujeme, že v hre nebude ani jeden QTE moment.