GLOSA: Scorpio je zbytočné a Sony míňa exkluzivity

GLOSA: Scorpio je zbytočné a Sony míňa exkluzivity

Už za pár dní sa na nás chystá najväčší herný sviatok v roku - Electronic Entertainment Expo. Hlavným ťahákom sú predovšetkým dve konferencie a hype okolo stajne modrých a zelených. Samozrejme hovoríme o spoločnosti Microsoft, ktorá láka na oficiálne predstavenie projektu Scorpio, pričom rival v modrom drese v podaní Sony plánuje ohúriť svojimi exkluzivitami. Očakávanie sú veľké, no mali by sme stáť nohami pevne na zemi.

Chcem uštipnúť predovšetkým fanúšikov konzoly XBOX One. Iste, Microsoft deklaruje príchod najvýkonnejšej konzoly aká bola kedy vyrobená, no bude mať vo svojej podstate aj význam? Má priniesť dostatok výkonu pre hranie v 4K rozlíšení so stabilným snímkovaním na hranici 60fps.

Možno je trocha predčasné hovoriť, že túto marketingovú frázu udrží pravdivú až do konca cyklu konzoly. Hrubý grafický výkon počíta so silou 6 Tflops - 40 jadier na frekvencii 1172MHz. Pokiaľ si zoberieme mainstreamové grafické karty s podobným výkonom, tak si určite dáme za pravdu, že single card je problematické držať 4K/60fps v maximálnych detailoch pri množstve hrách.

Iste dôležitá je aj ostatná konfigurácia a celkovo unifikovaný systém, ktorý je šitý na mieru, no aj tak bude prípadne umelé držanie 4K/60fps pri určitých tituloch na úkor výsledného vizuálu.

Ďalší, a podstatne väčší problém je tvrdenie, že hry zo Scorpia budú kompatibilné s tými s XBOX One, pričom bude platiť samozrejme aj opačný scenár. A toto je problém, ktorý Microsoft, podľa môjho názoru nesplí na 100%. Pretože vydať prémiovú konzolu (ako ju v Microsofte nazývajú) za zvýšenú cenu, ktorú síce zatiaľ nekomentovali, no predpokladám, že bude minimálne o 100-150$ vyššia ako momentálna cena XBOX One, tak je to mrhanie výkonu pre súčasnú generáciu. Pretože štandard 8. Generácie je daný a ak sa budú držať svojich tvrdení, tak radšej mali voliť podobnú cestu ako v prípade Sony a ich Pro verzie PlayStation 4, ktorá síce na ultimátne 4K hranie ani zďaleka nestačí, no hráčov aspoň zavedie na túto cestu.

Ak by bol Scorpio plnohodnotná konzola ďalšej generácie, nemal by som s tým problém, ale takto mi to jednoducho príde ako čistý nezmysel a je dosť pravdepodobné, že Scorpio bude mať svoje vlastné exkluzivity, inak je to cesta do záhuby.

Na opačnej strane stojí Sony. Tento gigant sa nemá kde ponáhľať, no nesmie zaspať. Ukážky exkluzivít ako The Last of Us: PART II, reštartu God of War, Days Gone či iných, síce potešia, no vydanie týchto mega titulov je pre tento rok otázne. Aj keď práve God of War by mohol ešte túto sezónu stihnúť.

Sony vie, že ich hlavnou zbraňou sú exkluzivity a prístup k hráčom, načo nakoniec mierili svoj marketing a to úspešne. Minimálne snaha vydať Posledného strážcu vzbudila medzi hráčmi pocit, že Sony je tu pre nich.
Ale táto studňa nebude nekonečná, hráči postupne odpíjajú svoje dúšky a ak chce Sony živiť tak veľkú základňu na svojej strane aj po vydaní Scorpia, musí sa posnažiť. Je teda možné, že sa dočkáme oživenia nejakej „zabudnutej“ PlayStation značky, prípadne odhalení úplne nových značiek.

V každom prípade, je dobré, že tu vzniká čoraz väčšia konkurencia, no na druhej strane sa tu vytvára trocha neporiadok a bude veľmi zaujímavé, kto to tu nakoniec uprace.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk