Lootboxy sú stále horúcou témou.
V hernom priemysle vznikajú nové trendy. Sú nimi mikrotranzakcie a konkrétne lootboxy. Middle-Earth: Shadow of War už má mechaniku lootboxov, ale aj prichádzajúca videohra Star Wars: Battlefront II ju bude obsahovať. Očakáva sa, že touto cestou sa uberie stále viac a viac videohier - špeciálne tituly od EA, ako napríklad Anthem.
Bývalý vývojár z Bioware, Manveer Heir ostro kritizuje finančnú politiku vydávateľov v EA, ktorým údajne ide len o profit a je im jedno, či vytvárajú kvalitnú a dobrú hru. Na túto tému sa vyjadril aj Brenon Holmes cez Reddit. Prvýkrát sa vyjadril, že lootboxy v Anthem nie sú istou záležitosťou, pretože stále prebiehali diskusie v Bioware. Uistil ľudí, že tím z Bioware je plný gamerov, ktorí majú tiež podobný názor ako Manveer Heir.
V ďalšom príspevku sa však Holmes vyjadril, že Heir nebol súčasťou tímu, ktorý pracuje na Anthem. Tým pádom nemohol vedieť akým spôsobom Bioware a EA budú zaobchádzať s Anthem v rámci finančnej politiky. Pozdejšie objasnil, že nehovoril o veľkých témach mikrotrazakcií a finančnej politike. Hovoril len o hernom titule Anthem.
Vyplývajú z toho dve veci. Tím v Bioware je poskladaný aj z ľudí, ktorí sú proti monetizácii Anthem, tým pádom môžeme očakávať, že problém lootboxov nebude až taký rozsiahly, no Anthem určite bude obsahovať mechaniku lootboxov. Druhou vecou je, že herný priemysel sa uberá cestou ziskov a veľmi ľahko sa môže stať, že hráčska vášeň sa premení na bezduchý profit. Preto je potrebné aby hráči dali najavo, že hry sú prednejšie ako ich zisky.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!