Tento model nemá podľa neho význam z hľadiska dlhotrvajúceho biznisu.
Shigeru Miyamoto, jedna zo žijúcich legiend na poli herného priemyslu, sa na konferencii CEDEC v Japonsku vyslovil proti free-to-play platobnému modelu, nakoľko to podľa neho nie je cesta ako vytvoriť pevný a dlhotrvajúci biznis. Shigeru sa vyjadril, že podľa jeho názoru sú fixné a racionálne ceny hier omnoho viac výhodné z hľadiska dlhodobého horizontu.
Hlavný dôvod, prečo vytiahol proti tomuto modelu, je, že namiesto toho, aby vývojári hráčom predávali hry za pevnú sumu, čoraz viac svoje hry len rozdávajú alebo predávajú za znížené sumy a následne nútia hráčov kupovať herné predmety za reálne peniaze a nabádajú, aby vsádzali svoje peniaze na možné získanie raritných predmetov. A týmto samozrejme nemyslí len free-to-play ale aj lootboxy a mikrotransakcie.
Mobilnej hre Animal Crossing: Pocket Camp sa zapáčilo ťahať z hráčov peniaze
Shigeru nabáda na to, aby tvorcovia naučili hráčov za hry platiť. Prikláňa sa síce k myšlienke „predplatného“ za hry, ako to dnes už existuje napríklad v hudobnom priemysle, no podľa neho je kľúčom, aby sa v hráčoch vyvinul zvyk za kvalitný softvér zaplatiť. Miyamoto nechce hráčov zdierať rôznymi poplatkami, ale chce aby hráči dostávali plné hry za rozumné ceny a takto dosiahnuť veľké profity.
Jeho myšlienky sú síce chrabré, ale Nintendo sa jeho názormi, zdá sa, príliš neriadi. Minimálne v troch mobilných hrách Super Mario Run, Fire Emblem Heroes a Animal Crossing: Pocket Camp. Zatiaľ čo prvá menovaná priniesla za veľa peňazí veľmi málo obsahu, druhá už obsahovala Miyamotom odsudzované mikrotransakcie a tretia hra sa časom zasa začala príliš zameriavať na to, aby z hráčov dostala čo najviac peňazí.
Ako sa teda u nás pekne vraví: „Skutek, utek“.