Zamestnanci Rockstaru: Vývoj Red Dead Redemption 2 bol „pochod smrti.“

Zamestnanci Rockstaru: Vývoj Red Dead Redemption 2 bol „pochod smrti.“

Kotaku zmapovalo podmienky v štúdiu od mnohých bývalých, ale aj súčasných zamestnancov.

Možno si pamätáte, asi pred týždňom sa Dan Houser, jeden zo spoluzakladateľov štúdia Rockstar pochválil, že vývojári na hre pracovali viac ako 100 hodín týždenne, ako keby išlo o niečo, čím sa treba pochváliť. Samozrejme, hneď sa na štúdio zosypala spŕška kritiky, až do situácie muselo zasiahnuť PR oddelenie štúdia a vyjadrenia Housera korigovať.

Každopádne, už dávnejšie mal redaktor webu Kotaku, Jason Schreier rozpracovávaný článok o podmienkach v štúdiu, ktorý včera publikoval a výsledky hádam nikoho neprekvapia.

Jeden z bývalých zamestnancov sa na Twitteri medzitým vyjadril, že práca v Rockstare na GTA IV bola ako „pracovať so zbraňou namierenou na hlavu 7 dní v týždni.“ Medzitým Schreier vyspovedal 34 súčasných a 43 bývalých zamestnancov a niektoré zistenia sú celkom zaujímavé.

Podľa drvivej väčšiny vyspovedaných však Rockstar je miesto, kde sa od zamestnancov očakávajú dlhé hodiny strávené v štúdiu. Aj keď nepotvrdili 100 hodín týždenne, niektorí potvrdili, že počas "crunch" času pred vydaním pracovali 80 hodín týždenne. „Spoločnosť si neváži najviac to, koľko bugov opravíte, ale koľko hodín ste v práci.“ Mnohí prezradili, že boli skutočne nútení pracovať šesť dní v týždni a to po dobu šiestich mesiacov pred vydaním Red Dead Redemption 2. Bohužiaľ, tieto nadčasy nie sú preplácané (iba v niektorých prípadoch), väčšina bonusového zárobku prichádza vo forme podielu z predajov hry, čo v prípade megaúspešnej hry ako GTA V môže priniesť obrovské bonusové platby, no v prípade neúspešnej hry ako Max Payne 3 neprinesie takmer nič.

Navyše, ak zamestnanci chcú, aby boli v titulkoch uvedení ako tvorcovia, musia byť členmi štúdia v čase, keď sa hra dokončí, inak ich tam neumiestnia. To zástupkyňa spoločnosti Jennifer Kolbe okomentovala: „Je to niečo, čo je u nás zaužívané. Dávno sme sa rozhodli, že ak so štúdiom nedokončíte hru a neprejdete cez finálovú čiaru, nebudete uvedení v titulkoch.“

Viacerí bývalý zamestnanci sa vyjadrili, že aj keď je Rockstar skvelé miesto na prácu, pretože vám umožňuje kreatívnu slobodu a zároveň vám poskytne také resumé, že vás zamestnajú tam kde budete chcieť, no zároveň skonštatovali, že nikde inde neexistuje taký tlak zo strany firemnej kultúry a také šialené nároky na pracovný čas. Niektorí skonštatovali, že ak ste zamestnancom Rockstaru, tak to znamená, že nemáte žiaden externý život, iba ten pracovný. Dlhé hodiny taktiež vplývajú na fyzický a psychický stav zamestnancov a aj Rockstar priznáva, že situácia je z dlhodobého hľadiska neudržateľná.

Vzhľadom na to, že väčšina vystupovala pod rúškom anonymity je však zrejmé, že túto kultúru strachu bude veľmi komplikované prekonať.

Celý článok si môžete prečítať na stránke Kotaku.com.

Zdroj: kotaku.com

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk